annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Der er RAV i æ HAV
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 510 gæster og 40 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Ipso Facto
Emne: Re: EU-KOMMISSIONEN FORESLÅR AT INDFØRE SHARIA I E


Hej musiker!

Der er flere gode og interessante spørgsmål i dit indlæg som nok kunne fortjene en ordentlig besvarelse. Desværre ødelægger du det hele ved at fiksere på personer i stedet for sagen.

Hvis du ønsker at blive taget alvorligt af undertegnede, så er første betingelse, at du lærer at holde det usaglige og personfnideret ude af dine indlæg.

Jeg gider simpelt hen ikke spilde min tid her på debatten med debattører hvis primære motivation synes at være tilsvining af meddebattører i stedet for at forholde sig til sagen og argumentere sagligt for deres egne synspunkter.

Hvis du er i tvivl om hvad jeg mere præcist mener med disse bemærkninger, skal jeg henvise til mit seneste forsøg på at etablere en saglig debat ved at invitere til en kritik af Eurabia-tesen.

Debattøren Ransom stillede i tråden KRITIK AF EURABIA-TESEN 11 udmærkede kritiske spørgsmål og forlangte, at jeg besvarede spørgsmålene ved at fremlægge den fornødne dokumentation for svarets gyldighed.

Og hvad skete der? Efter at jeg udførligt havde besvaret det første spørgsmål og underbygget mit svar ved henvisning til flere officielle kilder og dokumenter opgav Ransom at fortsætte debatten, angiveligt fordi han ikke "orkede" at fortsætte.

Samtidig med at Ransom smækkede med døren fik jeg dog hældt den sædvanlige møgspand i hovedet med personfnidder, den samme melodi som var så typisk for samtlige de replikker opponenten havde præsteret i vor dialog.

Det er måske ikke så meget Ransom jeg bebrejder som mig selv, for jeg burde vide bedre i lyset af, at jeg aldrig havde set Ransom producere et indlæg som ikke var fyldt med usagligt personfnidder.

Ransom har måske gjort det så godt han formår, og hvis man ikke besidder evnen til saglig og seriøs debat, men alene til at hælde rent retoriske udgydelser krydret med ad hominem i hovedet på opponenter, så er der vel ikke noget at sige til, at en sådan debatadfærd bliver norm og standard for den pågældende.

Så hvis du ønsker en saglig og seriøs diskussion med undertegnede skal jeg anmode dig om at begrænse dine udfoldelser her på debatten til det rent saglige.

Det vil sige, at du fremlægger egne holdninger og vurderinger, gerne underbygget så godt som muligt med kildehenvisninger og fakta samt stiller uddybende og afklarende spørgsmål til de påstande eller vurderinger hos en opponent som du ønsker at imødegå.

Hvis du kan magte den opgave, "and cut the bullshit", som amerikanerne siger, så står jeg til disposition. Men heller ikke et sekund før.

Hilsen

Ipso Facto pifter


P.S.! En god og frugtbar dialog kan næsten sammenlignes med det som jazzmusikere kalder en jam session. Også god debat forudsætter gehør og respekt for modparten, ellers ender det i kakofoni i stedet for musik.

Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Skotlands regeringschef træder tilbage
29/04/2024 13:21
Andreas Mogensen er tilbage på dansk jo..
29/04/2024 12:39
Færdselsuheld spærrer spor og skaber k..
29/04/2024 12:39
Mand fundet død i skurvogn i Dragør
29/04/2024 11:39
Salling Group omsatte for rekordmange mi..
29/04/2024 11:38
Nyheder fra Religion.dk