annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15878259
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2398615
Et andet syn 2003402
Åndelig Føde 1602690
Jesu ord 1534402
Galleri
Hvem gemmer sig bag HansKrist
Hvem er online?
0 registrerede 549 gæster og 53 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: somo
Emne: Re: Den skinnende sol på verden



1-



Men dette er det evige Liv, at de kende dig, den eneste sande Gud, og den, du udsendte, Jesus Kristus.
Johannes 17:3 ►



Jesus i Johannes 17:3 henvender sig klart til Faderen (ental) som DEN eneste sande Gud og antyder ikke engang, at han er en del af sammensætningen af denne ene sande Gud.


Derfor -> dette nu er det evige liv, at de skal kende DIG -> (ental) (Fader) den ENESTE -> sande Gud (ental) OG (en anden) Jesus Kristus.

Der er ingen måde, at Gud her omtales som værende TO.

Kristus, fred være med ham, Guds profet



\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\


2-





Jesus var ikke evig fra evighed af

Kun Gud er evig fra evighed. Jesus har en begyndelse. Det er derfor, han er fuldstændig fraværende i GT, men dukker op meget senere i Det Nye Testamente.


Dette siger Herren, der løskøber dig,

han, som dannede dig fra moders liv:

Jeg, Herren, har skabt alt.

Jeg alene har spændt himlen ud,

jeg har bredt jorden ud, hvem var med mig?
(Esajas 44:24)

Da Gud strakte himlen ALENE ud og spredte jorden FOR SIG SELV, følger det kun den Ene Gud, der er evig fra evighed.


Jesus var ikke evig fra evighed af






Argumentet fremsættes, at fordi Jesus var "før" Abraham, må Jesus have været Gud. Der er ingen tvivl om, at Jesus billedligt talt "eksisterede" på Abrahams tid. Men han eksisterede faktisk ikke fysisk som person; snarere "eksisterede" han i Guds plan. En omhyggelig læsning af versets sammenhæng viser, at Jesus talte om at "eksistere" i Guds forudviden.

Her er et andet eksempel, hvor en profet eksisterede i viden, selv før han blev født, men han var slet ikke guddommelig,

◄ Jeremiah 1:5 ►
"Før jeg danned dig i Moderskød, kendte jeg dig; før du kom ud af Moderliv, helliged jeg dig, til Profet for Folkene satte jeg dig


Profeten Muhammad (sallallaahu alayhi wasallam) sagde: "Jeg var en profet, da Adam var mellem vand og ler"
Men ingen muslim hævder, at profeten var guddommelig,



Fordi evangelierne er forvanskede, og Jesus sagde ikke alt, hvad Johannes nævnte

Teksten specificerer ikke den periode, hvor Jesus, fred være med ham, formodes at have levet før Abraham, og der er ingen beviser for, at den er evig. Derfor er der aldrig en trofast måde at få denne passage i Johannes 8:58 til at bevise Kristi guddommelighed


\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\


3-



C. Han holdt den almægtige Guds bud, ligesom hans oldefædre og gamle profeter havde gjort i fortiden (fred være med dem). Her er en udtalelse fra Muhammed, fred og velsignelse være med ham, mens Koranen blev åbenbaret for ham af englen Gabriel;


"Kom, jeg vil recitere det, som din Herre har forbudt dig fra: Slut dig ikke til noget i tilbedelse med ham; vær gode og pligtopfyldende over for dine FORÆLDRE; dræb ikke dine børn på grund af fattigdom - (Allah) giv næring til dig og for dem; kom ikke i nærheden af Al-Fawahish (skamfulde synder, ulovligt samleje osv.), hvad enten det er begået åbent eller hemmeligt, og dræb ikke nogen, som Allah har forbudt, undtagen af en retfærdig årsag. Dette har Han befalet dig, så du kan forstå. "

[Hellige Koran 6:151]



"Come, I will recite what your Lord has prohibited you from: Join not anything in worship with Him; be good and dutiful to your PARENTS; do not kill your children because of poverty - (Allah) provide sustenance for you and for them; do not come near to Al-Fawahish (shameful sins, illegal sexual intercourse, etc.) whether committed openly or secretly, and kill not anyone whom Allah has forbidden, except for a just cause. This He has commanded you that you may understand."

[Holy Quran 6:151]



D. Muhammed, fred og velsignelser være med ham, levede i total forpligtelse til sin tro på én Gud, og som sådan tilbad han Gud alene, uden nogen andre "guder" ved siden af Ham. Dette er det allerførste bud i Det Gamle Testamente (2. Mosebog kapitel 20 og Femte Mosebog, kapitel 5) og også i Det Nye Testamente (Markus, kapitel 12, vers 29).

E. Muhammad, fred og velsignelser være med ham, beordrede sine tilhængere til at adlyde Allah den Almægtige. Han beordrede at følge budene, som blev åbenbaret for ham af englen Gabriel fra den almægtige Allah. Læs nedenfor en af mange lignende udtalelser fra Koranen:


Sikkert, Allah befaler absolut retfærdighed og standhaftig forpligtelse til at udføre dine pligter over for den Almægtige Allah, i total oprigtighed og give hjælp til pårørende: og Han forbyder ondskab og ulydighed og alt, hvad der er forbudt af Allah (såsom; ulovlige seksuelle handlinger, ulydighed mht. FORÆLDRE, polyteisme, at fortælle løgne, at afgive falsk vidnesbyrd, at dræbe et liv uden ret osv.) og (han forbyder) enhver ondskab (dvs. alt hvad der er forbudt af Guds lov, såsom: polyteisme af enhver art, vantro og alle slags onde gerninger osv.), og al slags undertrykkelse, formaner han dig, så du kan tage dig i agt.

[Hellige Koran 16:90]


Surely, Allah Commands absolute justice and steadfast commitment to performing your duties to Almighty Allah, in total sincerity and giving help to relatives: and He forbids evil, and disobedience and all that is prohibited by Allah (such as; illegal sexual acts, disobedience of PARENTS, polytheism, to tell lies, to give false witness, to kill a life without right, etc.), and (He Forbids) any evil (i.e. all that is prohibited by God's Law, such as: polytheism of every kind, disbelief and every kind of evil deeds, etc.), and all kinds of oppression, He admonishes you, that you may take heed.

[Holy Quran 16:90]




Profeten Muhammed ﷺ biografi | del 3 | Sadiq A. Yasin

https://www.youtube.com/watch?v=gEzIFcMP8Vg











لماذا تحدث الكتاب المقدس عن ظهور الزومبي؟ - حوار حمزة مع مسيحيين
https://www.youtube.com/watch?v=LUO9GXHHIbk

إجابة تسحق الفم لمن يقولون أن النبي كان منجذب جنسيا لل... - عباقرة- حمزة وعباس Speaker's corner
https://www.youtube.com/watch?v=4M-HNrvvXb0

أمسية حلوة! كاد أن يأخذ الشهادة - عباس ومسيحي

https://www.youtube.com/watch?v=KUWNZHarR6U

مسيحية تقول كلاماً صادماً حتى الشيخ أمسك رأسه من هول الصدمة
https://www.youtube.com/watch?v=bhhSP7QDik8

سيدة تسأل عن الثالوث، وهل زواج الملحدة يجوز - شمسي Speaker's corner
https://www.youtube.com/watch?v=bOwUIkV0iKg
Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Uheld på Vestmotorvejen skaber en kilom..
14/05/2024 16:22
Tyrkisk politi anholder over 500 persone..
14/05/2024 16:10
Op mod 20 anholdt i stor politiaktion mo..
14/05/2024 15:55
Mette Frederiksen vil vædde en øl på,..
14/05/2024 15:20
36-årig mand idømt 16 års fængsel fo..
14/05/2024 15:12
Nyheder fra Religion.dk