annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15810923
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2394358
Et andet syn 2000135
Åndelig Føde 1571492
Jesu ord 1530964
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
0 registrerede 193 gæster og 44 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: tegn og begivenheder / beviser på islam

Du snakker udenom igen Somo - du tør ikke forholde dig til de dommedags profetier.

Hvad er du bange for????

Tør du ikke lovsynge med din forstand?

Har du en selvstændig mening om nogen ting Somo???

Endnu har jeg ikke fornemmet selvstændig kritisk tankegang - kun at du for enhver pris forsøger at tænke indenfor boksen - indenfor skiven på den fundamentalistisme du har tilsluttet sig.


-0-0-0-0-

Og alle dine gammeldags uvidenskabelige tanker om Jesus og Paulus gider jeg selvfølgelig ikke bruge tid på - da jeg har fulgt med i den moderne videnskabelige Jesus Paulus forskning - hvorfor jeg kan se du ikke har Up To Date viden om det ellers så interessante spørgsmål.

Men jeg er glad for at konstatere at du blev så påvirket af et af mine indlæg at du forsøgte at vise islam kunne matche den SPIRITUALITET vi finder i urkristendommen.

Noget af hvad du skrev virkede interessant - men vil nu nok søge informationer om islam hos muslimer der har en selvstændig kritisk tankegang.

For hvor Ånden er der er også Friheden - Guds Ånd kan ikke fungere og virke hvor mennesker udøver magt og kontrol over mennesker - over hinanden.

Gudsfrygt er at foretrække frem for menneskefrygt og flokmentalitet - mennesker skal ikke undertrykke og kontrollere hinanden omkring religiøse spørgsmål og spiritualitet -- vi skal ifølge Paulus frit og forstandigt kunne drøfte tingene med hinanden uden at være bange for hvad vi hver især mener om tingene og har af erfaringer på området med Gud i vores liv. Trostvang og dogmatisme findes ikke hos Paulus og de urkristne menigheder.

Jeg er godt klar over at du ikke bryder dig om Paulus denne Tænkningens Skytshelgen og Frihedens og Kærlighedens og Glædens og ikke mindst Åndens (Gud HelligÅndens) Apostel pr se.

-0-0-0-0-


islams fundament, Koranen (1)* (Al Quran)

Okay så er der stor forskel på islam og kristendom - da kristendommens fundament er begivenheden KRISTUS den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden begyndende især ved mennesket Jesus.

Paulus siger det smukt i 2 Kor 3:


I er et Kristus-brev, der er blevet til ved vores tjeneste, ikke skrevet med blæk, men med den levende Guds ånd, ikke på tavler af sten, men i hjerter, på tavler af kød og blod.
En sådan tillid har vi til Gud ved Kristus. Ikke at vi af os selv duer til at udtænke noget, som kom det fra os selv; at vi duer til noget, skyldes Gud, som også har gjort os duelige til at være tjenere for en ny pagt, ikke bogstavens, men Åndens; for bogstaven slår ihjel, men Ånden gør levende. 2 Kor 3.



Paul Tillich:
The worth "faith" cannot be applied to the Christ unless it is taken in its biblical meaning of a Spiritual reality in itself.

The faith of the Christ is the state of being grasped unambiguously by the Spiritual Presence.

(1)*:

Her følger Paul Tillich's redegørelse af at kristendommens fundament ikke er Bibelen:

The Bible does not contain words of God (or as Calvin has said, divine "oracles"), but it can and in a unique way has become the "Word of God".
Every day, by its impact on people inside an outside the Church, the Bible proves that it is the Divine Spirit's most important medium in the western tradition.
But it is not the only medium, nor is everything in it always such a medium. In many of its parts it is always a potential medium, but it only becomes an actual medium to the degree that it grasps the spirit of men.
No word is the Word of God unless it is the Word of God for someone; nor is it unless it is a medium whereby the Divine Spirit enters the spirit of someone.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Nyheder fra DR
Forslag om at vippe formand for Repræse..
09/05/2024 00:18
Lav efterspørsel: AstraZeneca fjerner c..
08/05/2024 23:13
Kong Charles har ikke tid til at møde p..
08/05/2024 21:32
Hakket oksekød tilbagekaldes efter fund..
08/05/2024 21:19
Kroatiens konservative danner regering m..
08/05/2024 20:59
Nyheder fra Religion.dk