annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15655816
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379948
Et andet syn 1989363
Jesu ord 1522370
Åndelig Føde 1513757
Galleri
Tiger den HansiKristi-lige af slagsen
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 382 gæster og 46 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: somo
Emne: Re: tegn og begivenheder / beviser på islam

Blandt de andre tegn nævnt af profeten Muhammed, fred være med ham,

og
der advarer om, at opstandelsens dag nærmer sig

Ligesom kristne tror muslimer, at livet her kun er en forberedende prøve for eksistensen af ​​det hinsidige. For hver enkelt person er dette liv en prøvelse for det liv, der venter ham efter hans død. En dag vil komme, hvor hele universet vil blive ødelagt, og de døde vil blive oprejst for at blive dømt af Gud. Den dag vil være begyndelsen på et liv, der aldrig vil ende.

Denne dag er dommens dag, hvor alle mennesker vil blive belønnet af Gud i henhold til deres tro og handlinger. De, der dør, mens de tror, ​​at "Der er ingen gud undtagen Gud, og Muhammed er hans sendebud" og som muslimer vil blive belønnet på den dag og vil blive optaget i Paradiset,

Nogle mennesker siger: "Jeg tror, ​​at islam er en god religion, men hvis jeg konverterede til islam, ville min familie, mine venner og andre mennesker forfølge mig og gøre grin med mig.

Svaret på dette er, hvad Gud sagde i Koranen

(85) And whoever desires other than Islām as religion - never will it be accepted from him, and he, in the Hereafter, will be among the losers.

Og den, der ønsker en anden religion end islam, vil ikke blive accepteret, og han vil være blandt tabere i det hinsidige.

Efter at have sendt profeten Muhammed for at kalde folk til islam, tillader Gud ikke folk at tilslutte sig nogen anden religion end islam. Gud er vores skaber og vores forsørger. Han skabte alt på jorden for os. Alle de nåder og gode ting, vi nyder, kommer fra ham. Så efter alt dette, når nogen nægter at tro på Gud, profeten Muhammed eller islam, er det rigtigt, at han eller hun bliver straffet i det hinsidige. Faktisk er hovedformålet med vores skabelse at tilbede og adlyde Gud alene, som Gud sagde i Koranen (51:56).

Dette liv vi lever lige nu er meget kort. De vantro vil på dommens dag tro, at det liv, de levede på jorden, kun varede en dag eller en del af en dag, som Gud sagde



Livet i efterlivet er meget virkeligt. Det er ikke kun et åndeligt liv, det er også et fysisk liv. Vi vil leve i det hinsidige med vores sjæl og vores kroppe.

Ved at sammenligne verden her nedenfor med det hinsidige sagde profeten Muhammed: {Værdien af ​​denne verden nedenfor i sammenligning med den næste er som når du dypper din finger i havet og du tager ud: så se hvad du tager ud af den ( fra havet) med din finger!}1 Meningen med denne hadith er, at værdien af ​​denne verden sammenlignet med det hinsidige er som nogle få dråber vand sammenlignet med hele havet.




Iltizaam (Fastholdelse) - Ahmad Ghofran - 27. Uge - HD


https://www.youtube.com/watch?v=l9rcuMCaoQ8





مسيحي يستجوب إيمانه ويراجع نفسه مع هاشم - Speakers Corner - Hyde Park

https://www.youtube.com/watch?v=sFKK-oVJWWE
Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 13:19
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Kom op på bjerget...
af ABC
19/04/2024 10:33
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Randers og OB spiller uafgjort efter sen..
19/04/2024 21:07
Fængselsbetjentuddannelsen i Nykøbing ..
19/04/2024 21:05
Mand satte ild til sig selv foran retsby..
19/04/2024 20:20
Beredskabet opgiver at fjerne saks ved B..
19/04/2024 20:05
Formand i Danmarks Cykle Union trækker ..
19/04/2024 18:43
Nyheder fra Religion.dk