annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15696653
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382999
Et andet syn 1992433
Åndelig Føde 1527690
Jesu ord 1523937
Galleri
Den store synagoge i Krakow.
Hvem er online?
3 registrerede Arne Thomsen, Hanskrist ,(1 usynlig), 457 gæster og 183 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Hvem kan forklare gud?

Indsendt af: Arne Thomsen

Nå da, nu er det lige pludselig ikke længere "din Gud", men "forholdet", du roser dig selv for at formå at beskrive - og lad os nu lige et øjeblik holde Jesus og Paulus udenfor og alene se på dig.

Det siger måske noget om dig, og om hvordan du oplever din tro, men ikke noget, synes jeg, om din Gud.
Så jeg kan jeg ikke rigtig selv bruge dine ord til noget.
For mig er de hverken "præcist beskrevet" eller "noget, jeg kan efterprøve".
Det er ikke min hensigt at nedgøre dit standpunkt, din livsholdning, din tro - blot at afklare, hvorfor jeg ikke kan bruge det, og derfor stadig fastholder, hvad der er min holdning til, hvad vi - usselt nok - ikke kan udtrykke bedre end: det guddommelige.


Filip sagde til ham: »Herre, vis os Faderen, og det er nok for os.« Jesus sagde til ham: »Så lang tid har jeg været hos jer, og du kender mig ikke, Filip? Den, der har set mig, har set Faderen; hvordan kan du så sige: Vis os Faderen? Tror du ikke, at jeg er i Faderen, og Faderen er i mig? De ord, jeg siger til jer, taler jeg ikke af mig selv; men Faderen, som bliver i mig, gør sine gerninger. Tro mig, at jeg er i Faderen, og Faderen er i mig; hvis ikke, så tro på grund af selve gerningerne.
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Joh/14

Jesus er vejen sandheden og livet, som viser vej til efterfølgelse.

Derved opstår den enkeltes egen tro og eget forhold til den sande gud - Abraham, Isak og Jakobs gud - og Jesu far - himlen og jordens skaber - i kraft af den hellig ånds virke ...

***

Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
26/04/2024 12:57
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Admin
26/04/2024 08:08
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Kinesiske Temu er den tredjemest populæ..
26/04/2024 13:00
Beredskabet: Ny røg ved Børsen giver i..
26/04/2024 12:06
Ung mand fængslet for besiddelse af sto..
26/04/2024 12:05
Randers Havn vil tage imod forurenet jor..
26/04/2024 11:25
Migranter søger mod Irland efter Storbr..
26/04/2024 10:57
Nyheder fra Religion.dk