annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Solopgang med flot fuldmåne
Hvem er online?
0 registrerede 3540 gæster og 1037 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: hvorfor denne måde ........ ?????

Somo.

Når jeg læser dette:
Citat:
Islam betyder bogstaveligt "underkastelse". Islam er tilfredshedens, sikkerhedens og fredens religion. Disse principper er så almindelige i en muslims liv, at når han standser for at bede namaz (bøn), skærer han alle bånd til verden over, bøjer sig og kaster sig ned for Gud, og står derefter med hænderne foldede i respekt. Når han kommer ud fra bønnen, er det som at begynde på et nyt liv. Han afslutter bønnen ved at hilse dem på sin højre og venstre side, ønske dem sundhed, sikkerhed og fred, hvorefter han går og er sammen med andre mennesker. I Islam betragtes det som noget af det mest lykkebringende at hilse på andre og ønske dem fred. Da Profeten Muhammad (fvmh) blev spurgt om: "Hvad er den mest lykkebringende handling i Islam?" svarede han: "At give mad til andre og hilse på alle, man kender og ikke kender."
og
Citat:
Beskyldninger om Terrorisme
Det er en stor skam, at Islam, som hviler på disse grundpiller, af andre ses som det samme som terrorisme. Dette er en kæmpemæssig historisk fejltagelse, fordi, som vi understregede ovenfor, for et system, der er baseret på fred og sikkerhed at blive tilknyttet terrorisme, viser først og fremmest, at de mennesker intet ved om Islams ånd og er ude af stand til at fatte den med deres egne sjæle.
og når jeg sammenholder det med dette:
Citat:
Gengældelsen for dem, der fører krig mod Gud og Hans udsending og stræber efter at skabe fordærv i landet, er, at de bliver dræbt eller korsfæstet eller får deres hænder og fødder hugget af i modsat side eller bliver fordrevet fra landet. Sådan er det. (Sura 5:33)

(Koranen, oversat af Ellen Wulff, Forlaget Vandkunsten, Kbh. 2006)
Hvad er så Islams ånd?
Fred eller gengældelse?


M.v.h. Arne cool
Seneste indlæg
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Ved du hvorfor?
af somo
18/06/2026 08:05
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
Sydkorea vil uddanne en halv million dro..
26/06/2026 06:26
To personer døde i forskellige drukneul..
26/06/2026 04:05
Flere end 300 er døde af ebola i DR Con..
26/06/2026 00:39
23-årig britisk TikTok-influencer ankla..
25/06/2026 21:02
Modstandskvinden Jutta Graae hyldes med ..
25/06/2026 20:35
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Forskere giver klimaforandringer skylden..
26/06/2026 05:01
Ti kommuner får millioner til arbejde m..
26/06/2026 05:00
Kristeligt Dagblads kulturquiz: Test din..
26/06/2026 05:00
Test din paratviden: Hvem har skrevet Sa..
26/06/2026 05:00
Morten Dahlin udpeger ny kampplads: Vær..
26/06/2026 04:57