annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: somo
Emne: Re: De bedste måder at håndtere .......


Ingen har sat så stor pris på børn som ham. Det vil du selv lægge mærke til, når du læser følgende historier.

Rafi Ibn Amr var en lille, fræk dreng. Han kastede sten på en mands dadeltræ i byen Madina. Det blev manden meget sur over.

En dag fik manden fat i Rafi, tog ham til Profeten og beklagede sig over drengen. Han sagde: "Denne dreng har kastet sten på mine dadler, og han har ødelagt min have".

Profeten kaldte Rafi hen til sig. I stedet for at skælde Rafi ud, satte han ham på sit skød, og omfavnede ham og sagde: "Min lille dreng, hvorfor har du kastet sten på dadeltræerne?" Rafi skammede sig. Han var meget flov. Han prøvede at forsvare sig og sagde: "Men jeg var sulten. Jeg stenede træet for at få noget at spise. "Profeten kiggede kærligt på drengen og smilede. (Der var en mildhed og varme i hans blik). Med en blid stemme sagde han til Rafi: "Lad være med at stene træerne mere, min lille ven. Spis de dadler, der allerede ligger på jorden under træet. "



Da hans børnebørn Hasan og Husayin var små tilbragte de mange af deres dage hos profeten, elskede deres bedstefar, profeten Muhammed meget, dag kom de ind i moskéen og gik rundt blandt menigheden. Profeten Muhammed ledte bønnen. Et hans børnebørn gik igennem menigheden og hen Profeten. Han kravlede op på profetens ryg.

Profeten forlængede bønnen, dvs. han ble liggende på gulvet i knælende stilling, indtil har barnebarn steg ned fra hans ryg. Menigheden kunne ikke forstå, hvorfor han havde forlænget bønnen. Da de blev færdig med bønnen, spurgte de efter en grund, og Profeten svarede, at han ventede på, at barnebarnet ville stige ned fra hans ryg.

Det er berettet af Allahs elskede (fred og velsignelser over ham) at: ”Husayn er fra mig og jeg er fra Husayn. O Allah, jeg elsker hvem end der elsker Husayn. Husayn er en af mine efterkommere]

Abu Hurayrah (må Allah være tilfreds med ham) har berettet: ”Allahs Sendebud (må velsignelser og fred være over ham) forlod os, for at bære al-Hasan og al-Husayn, en på hver skulder. Han ville skjule den ene med sine klæder, og derefter den anden skiftevis, til han stoppede på og sagde til os: ”hvem end der elsker dem, elsker mig. Hvem end der hader dem, hader mig]

Abdullah ibn Mas’ud (må Allah være tilfreds med ham) har berettet at Allahs sendebud (fred og velsignelser over ham) bad, og når han gik i knæfald, placeret panden på jorden, så ville al-Hasan og al-Husayn kravle op på hans velsignede ryg. Da jeg (Abdullah ibn Mas’ud) prøvede at fjerne dem, indikerede Profeten (fred og velsignelser over ham), at deres tilstedeværelse var fin. Da han var færdig med at bede satte han dem i sit skød og sagde: ”hvem end der elsker mig bør elske disse to]




Profeten ville med disse hændelser være e forbillede for menigheden med hensyn til, hvordan ma skal behandle børn.

En af de store tjenester, som Profeten Muhammed gjorde for menneskeheden, var at afskaffe drabene på pigebørn. I gamle dage var der nogle stammer i Arabien, som betragtede pigefødsler som en skam for deres familie.

De dræbte derfor de nyfødte pigebørn. Profeter. Muhammed afskaffede denne umenneskelige, grusomme tradition. Dette fortæller, at han har vist stor kærlighed til børn.


https://www.youtube.com/watch?v=AXIyR8c66bg


https://www.youtube.com/watch?v=EKTedzgBqyI
Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Nyheder fra Religion.dk