annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15703952
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383598
Et andet syn 1992859
Åndelig Føde 1529334
Jesu ord 1524630
Galleri
Tiger i form (i Kristus; in Christ)
Hvem er online?
0 registrerede 437 gæster og 46 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: somo
Emne: Re: Er dine øjne smukke eller grimme ?

af ​​denne tale er meget farligt

Dette bekræfter kristne ikke anvende Jesu Kristi ord, fred være med ham
Og opfordrer til afvigelsen i samfundet

Ser tilbage, hvad virker underligt for mig nu er ikke, at folk ønsker at legemliggøre Jesu værdier, men at andre ville kritisere dem for det. Hvad synes endnu mærkeligere er, at få kristne, i den moderne dag, svarer til denne profil. er, at muslimer syntes at legemliggøre Jesu værdier bedre end kristne.

1. . Jesus blev skægget , som er de fleste muslimer, men kun de sjældne kristen.

2. . Jesus klædt beskedent. Hvis vi lukker øjnene og danne et mentalt billede , ser vi gevandter , fra håndled til anklerne meget lig de løse Arabian thobes og Indio -pakistanske shalwar kameez , typisk for muslimerne i disse områder. Hvad vi ikke forestille os er det afslørende eller forførende tøj så allestedsnærværende i kristne kulturer.

3. . Jesu mor dækkede hendes hår, og denne praksis blev opretholdt blandt de kristne kvinder i det hellige land frem til midten af ​​det tyvende århundrede . Igen, dette er en praksis opretholdes blandt muslimer såvel som ortodokse jøder (heraf Jesus var en ) , men ikke blandt moderne kristne.
Manners

1. . Jesus fokuseret på frelse og undgået stads . Hvor mange "retfærdige " Kristne passer denne " Det er ikke bare om søndagen " profil? Nu hvor mange " fem bønner om dagen, hver dag i året " muslimer ?

2. . Jesus talte med ydmyghed og venlighed. Han havde ikke " showboat . " Når vi tænker på hans taler , vi ikke forestille theatrics . Han var en simpel mand, kendt for kvalitet og sandhed. Hvor mange prædikanter og hvor mange evangelister følge dette eksempel ?

. 3. Jesus lærte sine disciple at tilbyde hilsen "fred" (Lukas 10:05 ) , og derefter indstille eksempel: " Fred være med jer" (Lukas 24:36 , Johannes 20:19 , John 20:21 , John 20:26 ) . Hvem fortsætter denne praksis til denne dag, kristne eller muslimer? "Fred være med dig" er meningen med den muslimske hilsen , Interessant nok , finder vi denne hilsen i jødedommen samt ( Første Mosebog 43:23 , Numbers 06:26 , dommere 06:23 , jeg Samuel 1 " Assalam alaikum . " : 17 og jeg Samuel 25:6 ) .
religiøs praksis

1. . Jesus blev omskåret (Luk. 02:21 ) . Paulus lærte det ikke var nødvendigt (Rom 4:11 og Gal 5:02 ) . Muslimer tror det er.

2. . Jesus ikke spiser svinekød , i overensstemmelse med Gamle Testamentes lov ( Tredje Mosebog 11:07 og Femte Mosebog 14:08 ) . Muslimer tror også svinekød er forbudt. Kristne ... godt , du får den idé.

3. . Jesus ikke give eller tage åger , i overensstemmelse med Det Gamle Testamente forbud ( Anden Mosebog 22:25 ) . Åger er forbudt i Det Gamle Testamente og Koranen , da det var forbudt i Jesu religion . Økonomierne i de fleste kristne lande , er imidlertid struktureret på åger .

4. . Jesus ikke fornicate , og undlod udenomsægteskabelig kontakt med kvinder. Nu, dette problem strækker sig til mindst fysisk kontakt med det modsatte køn. Med undtagelse af at udføre religiøse ritualer og hjælpe dem i nød , Jesus aldrig rørt endda en anden end sin mor kvinde. Strengt praktiserer ortodokse jøder opretholde denne praksis i dag i overholdelse af Gamle Testamentes lov. Ligeledes praktiserende muslimer ikke engang ryste hænder mellem kønnene. Kan kristne " kramme din nabo " og " kysse bruden " menigheder gøre det samme krav ?
Practices of Worship

1. . Jesus renset sig med vask før bøn , som det var praksis for de fromme profeter, som gik forud for ham ( se Anden Mosebog 40:31-32 i henvisning til Moses og Aron ) , og som det er praksis af muslimer .

2. . Jesus bad afkræftelse (Matt 26:39 ) , ligesom de andre profeter (se Nehemias 8:06 med hensyn til Ezra og folket, Joshua 05:14 til Joshua , Genesis 17:03 og 24:52 til Abraham , Exodus 34:8 Tal 20:06 til Moses og Aron ) . Hvem beder lide det, kristne eller muslimer?

3. . Jesus fastede i mere end en måned ad gangen (Matt 4:02 og Lukas 4:02 ) , og det samme gjorde den fromme før ham ( Mos 34:28 , I Kings 19:08 ) , og som gør muslimer i den årlige hurtigt i den måned, ramadanen.

4. . Jesus gjorde pilgrimsfærd med henblik på tilbedelse , som alle ortodokse jøder stræber efter at gøre. Den muslimske pilgrimsfærd til Mekka er velkendt , og der hentydes til i Bibelen ( se første og sidste bud ) .
Spørgsmål om Creed

1. . Jesus lærte Guds Enhed (Mark 12:29-30 , Mattæus 22:37 og Luk 10:27 ) , som formidles i det første bud ( Anden Mosebog 20:03 ) . Intetsteds han erklære Treenigheden .

2. . Jesus erklærede sig en mand og en Guds profet (se ovenfor) , og intetsteds hævdet guddommelighed eller Guds Søn . Hvilken trosbekendelse er ovenstående punkter mere i overensstemmelse med - den trinitariske formel eller den absolutte monoteisme af islam ?



Man spørger sig selv , hvad der skete mellem praksis i den første generation af Jesu disciple og de kristne i moderne dag . Samtidig er vi nødt til at respektere, at muslimer eksemplificere Jesu lære mere end kristne gør. Desuden skal vi huske på, at det Gamle Testamente forudsagde tre profeter at følge. Johannes Døberen og Jesus Kristus var tallene et og to , og Jesus Kristus selv forudsagde den tredje og sidste . Derfor både Gamle og Det Nye Testamente taler om en endelige profet , og vi ville være galt , hvis vi ikke mente, at den endelige profet at være Muhammed, og den endelige åbenbaring at være, at Islam


http://www.youtube.com/watch?v=22rqnwjrpV8



http://www.youtube.com/watch?v=bSZP61IVp8U
http://gazzfriends.forumotion.com/u60

http://www.youtube.com/watch?v=ilWrZjc8djg
Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 07:03
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Støttedemonstration vil have Spaniens p..
27/04/2024 15:26
Danske badmintonkvinder åbner Uber Cup ..
27/04/2024 15:24
Svensk politi siger, at de besøgende ti..
27/04/2024 15:05
Dansk stortalent vinder for tredje gang ..
27/04/2024 13:37
Lastefolk i Københavns Lufthavn strejke..
27/04/2024 13:10
Nyheder fra Religion.dk