0
registrerede
126
gæster og
107
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: somo
Emne: Re: Hijab
|
Amerikanske digter, kritiker og forfatter oberst Donald S. Rockwell skriver: "The enkelhed af islam, den magtfulde appel og overbevisende atmosfære af sine moskeer, den alvor af sine trofaste tilhængere, tillid inspirerende realisering af millioner over hele verden, der besvarer de fem daglige opkald til bøn, disse faktorer tiltrak mig fra den første.
Men efter at jeg havde besluttet at blive en tilhænger af islam, jeg fandt mange dybere grunde til bekræfter min beslutning. Mellow livsopfattelse - frugten af den kombinerede fremgangsmåde og fordybelse, den kloge råd, formaninger til velgørenhed og barmhjertighed af profeten, sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale).
Den brede humanisme, pioner erklæringen om kvinders rettigheder, disse og andre faktorer i læren af mand Makkah, blev mig blandt de første åbenlyse tegn på en praktisk religion, så prægnante og så rammende sammenfattet i de kryptiske ord profeten Muhammed, sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale):» Stol på Gud og binde din kamel. " Han gav os et religiøst system normal handling, ikke blind tro i beskyttelsen af en usynlig kraft på trods af vores egen forsømmelse, men tillid til, at hvis vi gør alting rigtigt, og til den bedste evne, kan vi stole på, hvad der kommer som Guds vilje ...
Da jeg stod i de inspirerende moskeer i Istanbul, Damaskus, Jerusalem, Cairo, Algiers, Tangier, Fez og andre byer, jeg var bevidst om en magtfuld reaktion - den potente hævning af islams simple appel til følelse af højere ting, uden hjælp af kunstfærdige staffage, dekoration, figurer, billeder, musik og ceremonielle ritual. Moskeen er et sted for fordybelse og selvudslettelse i den større virkelighed den sande Gud.
Den demokrati Islam har altid appelleret til mig. Magthaver og fattiglem har samme rettigheder på gulvet i moskeen, på knæ i ydmyg tilbedelse. Der er ingen lejede kirkebænkene eller særlige reserverede pladser.
Muslimen accepterer ingen mand som mægler mellem ham og hans Gud. Han går direkte til den usynlige kilde skabelse og liv - Gud - uden afhængighed af en besparelse formel for omvendelse fra synd og tro i kraft af en lærer til at give ham frelse. Den universelle broderskab af islam, uanset race, har politik, farve eller land, er blevet bragt hjem til mig mest ivrigt mange gange i mit liv, og det er en anden funktion, som trak mig hen imod troen. "
Den grundløse påstand, at islam konverterede folkene havde 'erobret af kraft «er også blevet modbevist af prominente ikke-muslimer.
Mahatma Gandhi, for eksempel, skriver i Young indiske 1924:
"Jeg blev mere end nogensinde overbevist om, at det ikke var det sværd, der vandt en plads til islam i disse dage i ordningen af livet. Det var den stive enkelhed, den fuldkomne selvudslettelse af profeten, sallâ` alaihi wa sallam (må Allâh ophøje hans omtale), den mulig hensyntagen til sine løfter, hans intense hengivenhed til sine venner og tilhængere, hans Uforfærdethed, hans absolutte tillid til Gud og sin egen mission. Disse og ikke sværdet gennemført alt før dem, og overvundet enhver ulejlighed. "
James A. Michener skriver i Readers Digest, under titlen Islam: The misforståede Religion: "Ingen anden religion i historien spredt sig så hurtigt som Islam Vesten har udbredt opfattelse, at denne bølge af religion blev muliggjort ved sværdet Men nej.. moderne lærd accepterer, at idé, og Koranen er eksplicit til støtte for samvittighedsfrihed. "
Laurence E. Browne skriver i udsigterne for Islam: "I øvrigt er disse veletablerede kendsgerninger afhænde ideen så udbredt fremmes i kristne skrifter om muslimerne, at uanset hvor de gik, de tvang folk til at acceptere islam på det punkt af sværdet . "
De Lay O'Leany også skriver i islam Crossroads, London 1923, s.. 8: ". Historien gør det imidlertid klart, at legenden om fanatiske muslimer, fejer gennem verden og tvinge islam på det punkt af sværdet på erobrede racer er en af de mest fanatisk absurde myter, som historikere nogensinde har gentaget"
Det er værd at nævne her, at det er helt forkert at dømme islam ved at den forværrede tilstand muslimer og den åbenlyse korruption, som gennemsyrer den muslimske verden. Hvad Islam prædiker er én ting, og hvad så mange muslimer i dag praksis er noget andet.
Den eneste måde, hvorved vi gøre retfærdighed til Islam er at finde ud af om sine ædle lære, der klart er anført udførligt i den hellige Koran, og de profetiske traditioner. Den berømte populære sanger, Cat Stevens, som senere omfavnede Islam engang bemærkede: »Det vil være forkert at dømme islam på baggrund af adfærd nogle dårlige muslimer, som vises altid på mediet.
Det er ligesom at dømme en bil som en dårlig, hvis føreren er beruset, og han slår den ind i en mur. Islam guider alle mennesker i hverdagen - i sine åndelige, mentale og fysiske dimensioner. Ikke desto mindre må vi finde kilderne til disse anvisninger - Koranen og eksemplet af profeten, sallâ `alaihi wa sallam (må Allah ophøje hans omtale). Så kan vi se idéen i at islam. "
Hvad er generelt siges om islam i medierne og i mange akademiske kredse kan også give en forkert idé om det. Da Maurice Bucaille udtrykte det: »De helt fejlagtige udtalelser om islam i Vesten er nogle gange et resultat af uvidenhed, og til tider systematisk nedrakning.
Den mest alvorlige af alle usandheder fortalte om det er dog dem, der beskæftiger sig med fakta, for mens fejlagtige udtalelser er undskyldelig, præsentationen af fakta, der kører i modsætning til virkeligheden er det ikke. Det er foruroligende at læse åbenlyse usandheder i eminent respektable værker skrevet af forfattere, der a priori er højt kvalificerede. "
|
|
|
|