0
registrerede
73
gæster og
343
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Hijab
|
Tilføjelse:
Når jeg skrev om religionerne og om videnskaben, at jeg tror, at deres forhold til verdens virkelige væren er "for småt, for snævert og for jordbundet", så tænker jeg på at ordet, der på dansk hedder Gud, egentlig er håbløst umuligt at bruge. Hvad betyder det? Alt muligt og ingenting - samtidigt!
Og så tænker jeg på videnskaben, som har frigjort sig fra dette ord og begreb, men som jo - trods bjerge af viden - alligevel er håbløst uvidende. Det ser f.x. ud til at videnskabenen kun kender 4 % af dette univers' verden http://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/morkt-stof-bestar-maske-af-morke-atomer (klik) som man kan læse om - også her på Trosfrihed.dk
Men mon ikke næsten vi alle har en fornemmelse, en anelse, et håb om, at der eksisterer noget, som man måske kunne kalde Den store Sammenhæng, som vores dyreart imidlertid ikke har det privilegium, den evne, at kunne fatte?
Der er vel så dem, der vil hævde - som deres tro - at der ikke eksisterer en sammenhæng, og at der kun eksisterer kaos (klik). Og endelig er der jo også dem, der tror, at menneskeheden engang - uvist hvor langt ude i fremtiden - vil kunne udvikle sine evner til at forstå.
Men her og nu - på uvidenhedens hav - med videnskabens spinkle resultater - og med de religiøse visioner - hindrer det i hvert fald ikke mig i at elske den verden, jeg oplever - og dét jo stærkere, jeg ser alternativet: Intet 
M.v.h. Arne.
|
|
|
|