annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Solopgang med flot fuldmåne
Hvem er online?
0 registrerede 117 gæster og 105 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: somo
Emne: Re: Hijab

En muslimsk kvinde forklarer, hvorfor hun har valgt at bære hijab, ikke af undertrykkelse, men frigørelse.

Jeg sandsynligvis ikke passer ind i den forudfattede begrebet "rebel". Jeg har ingen synlige tatoveringer og minimal piercing. Jeg ikke har en læderjakke. I virkeligheden, når de fleste mennesker ser på mig deres første tanke er normalt noget i retning af The modige personer, der har mønstrede modet til at spørge mig om den måde, jeg klæder normalt har spørgsmål som "undertrykte kvinder.": "Har dine forældre gør du bære det? "eller" Kan du ikke finde det virkelig uretfærdigt? "

Et stykke tid siden blev et par piger i Montreal smidt ud af skolen for at klæde ligesom jeg gør. Det forekommer mærkeligt, at et lille stykke stof ville gøre for en sådan polemik. Måske er det frygt er, at jeg huser en Uzi under det! Selvfølgelig er spørgsmålet ved hånden mere end blot en klud. Jeg er en muslimsk kvinde, der ligesom millioner af andre muslimske kvinder over hele kloden, vælger at bære hijab. Og begrebet hijab, i modsætning til den gængse opfattelse, er faktisk en af ​​de mest grundlæggende aspekter af kvindelig empowerment.

Når jeg dækker mig selv, jeg gør det næsten umuligt for folk at dømme mig efter den måde, jeg ser ud. Jeg ikke kan kategoriseres på grund af min tiltrækningskraft eller mangel på samme.

Sammenlign dette med livet i dagens samfund: Vi er konstant dimensionering hinanden op på baggrund af vores tøj, smykker, hår og makeup. Hvilken slags dybde kan der være i en verden som denne? Ja, jeg har en krop, en fysisk manifestation på denne jord. Men det er skibet et intelligent sind og en stærk ånd. Det er ikke for beskueren at Leer på eller til at bruge i reklamer for at sælge alt fra øl til biler!

På grund af den overfladiskhed af verden, vi lever i, er eksterne optrædener så stresset, at værdien af ​​de enkelte tæller for næsten ingenting. Det er en myte, at kvinder i dagens samfund er befriet! Hvilken form for frihed kan der være, når en kvinde ikke kan gå ned ad gaden uden at alle aspekter af hendes fysiske selv bliver "tjekket ud"?

Når jeg bære hijab jeg føler sikkert fra alt dette. Jeg kan være forvisset om, at ingen kigger på mig og gøre antagelser om min karakter fra længden af ​​min nederdel. Der er en barriere mellem mig og dem, der vil udnytte mig. Jeg er først og fremmest et menneske, svarende til enhver mand, og ikke sårbare på grund af min seksualitet.

En af de sørgeligste sandheder i vores tid er spørgsmålet om skønhed myte og kvindelige selvopfattelse. Læsning populære teenage magasiner, kan du hurtigt finde ud af, hvad slags kropsbillede er "in" eller "out". Og hvis du har den "forkerte" kropsbygning, ja, så er du bare nødt til at ændre det, er du ikke? Efter alt, er der ingen måde, at du kan være overvægtig og stadig være smuk.

Kig på en reklame. Er en kvinde bliver brugt til at sælge produktet? Hvor gammel er hun? Hvor attraktiv er hun? Hvad hun iført? Oftere end ikke, vil den kvinde ikke være ældre end hendes tidlige 20'erne, højere, slankere og mere attraktiv end gennemsnittet, klædt i mager tøj. Hvorfor skal vi tillade os at blive manipuleret på denne måde?

Hvorvidt 90'erne kvinden ønsker at tro det eller ej, er hun ved at blive tvunget ind i en støbeform. Hun bliver tvunget til at sælge sig selv, ind kompromittere sig selv. Det er derfor, vi har 13-årige piger stikker deres fingre ned i halsen og overvægtige unge hængende selv.

Når folk spørger mig, om jeg føler undertrykt, kan jeg ærligt sige nej. Jeg tog denne beslutning ud af min egen fri vilje. Jeg kan godt lide det faktum, at jeg tager kontrol over den måde, andre mennesker opfatter mig. Jeg nyder, at jeg ikke giver nogen noget at se på og at jeg har udgivet mig fra trældom af svingende pendul af modebranchen og andre institutioner, der udnytter kvinder.

Min krop er min egen virksomhed. Ingen kan fortælle mig, hvordan jeg skal se, eller om jeg smuk. Jeg ved, at der er mere i mig end det. Jeg også i stand til at sige "nej" komfortabelt så folk spørger mig, om jeg føler som om min seksualitet bliver undertrykt. Jeg har taget kontrol over min seksualitet. Jeg er taknemmelig jeg vil aldrig have til at lide den skæbne at forsøge at tabe / vinde vægt eller forsøger at finde den nøjagtige læbestift nuance, der vil gå med min hudfarve. Jeg har lavet valg om, hvad mine prioriteter er, og disse er ikke blandt dem.

Så næste gang du ser mig, ser ikke på mig sympati. Jeg er ikke under tvang eller en mandlig-tilbedende kvinder fanget fra de barbariske arabiske ørkener! Jeg har været befriet.

USA har en af ​​de højeste rater for voldtægt

USA formodes at være en af ​​de mest avancerede lande i verden. Det har også en af ​​de højeste rater for voldtægt i noget land i verden. Ifølge en FBI rapport, i år 1990 blev der hver dag på en gennemsnitlig 1756 voldtægter begået i USA alene. Senere en anden rapport sagde, at på et gennemsnit dagligdags 1900 voldtægter begås i USA. Året blev ikke nævnt. Kan være det var 1992, eller 1993. Kan være amerikanerne fik 'dristigere "i de følgende år.

Overvej et scenario, hvor den islamiske Hijab er fulgt i Amerika. Når en mand ser på en kvinde og enhver fræk eller skamløse tanke kommer til hans sind, han sænker blikket. Enhver kvinde bærer den islamiske Hijab, der er hele kroppen er dækket undtagen ansigtet og hænderne op håndleddene. Efter dette, hvis nogen mand begår voldtægt, han får dødsstraf. Jeg spørger dig, i et sådant scenario, vil satsen for voldtægt i Amerika stigning, vil det fortsat være de samme, eller vil det falde?

Gennemførelsen af ​​den islamiske Sharia vil reducere antallet af voldtægter

Naturligvis så snart den islamiske Sharia er gennemført positive resultater vil være uundgåelig. Hvis den islamiske Sharia er implementeret i alle dele af verden, uanset om det er Amerika eller Europa, vil samfundet ånde lettere. Hijaab ikke nedbrydes en kvinde, men løfter en kvinde og beskytter hendes beskedenhed og kyskhed.
http://www.youtube.com/watch?v=B8EOj_Rgk24

http://www.youtube.com/watch?v=O5LoLQgPT24
Seneste indlæg
Troens frihed
af Tikka
30/05/2025 14:34
Misforståelsen
af somo
26/05/2025 10:06
Religioner globalt set
af Arne Thomsen
22/05/2025 19:22
Lys
af Hanskrist
18/04/2025 04:14
Den religiøse spirituelle dimension
af Arne Thomsen
14/04/2025 19:37
Nyheder fra DR
M*A*S*H-stjerne er død
30/05/2025 21:55
Dagligvaregigant sætter alarm på Marab..
30/05/2025 21:39
Justitsministeren efter DR-afsløring: F..
30/05/2025 17:59
Højesteret giver Trump lov til at fjern..
30/05/2025 17:27
Seks personer dømt i sag om groft hjemm..
30/05/2025 17:02
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Major Hot Lips fra M*A*S*H er død
30/05/2025 20:01
Musk: Jeg vil stadig være en ven og rå..
30/05/2025 18:30
Israel til Hamas: Accepter aftale eller ..
30/05/2025 18:11
Taylor Swift køber rettighederne til si..
30/05/2025 17:07
Rettigheder til naturen er blevet et vå..
30/05/2025 17:00