annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15712418
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384326
Et andet syn 1993571
Åndelig Føde 1531366
Jesu ord 1525947
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
2 registrerede somo, Arne Thomsen 467 gæster og 51 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 3 1 2 3 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#10367 - 01/11/2010 09:28 Hvorfor er medierne begyndt at beskytte paven?
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Jeg læste igår i Bangkok Post, at en gruppe af den katolske kirkes ofre på omkring 100 personer, fra 13 forskellige lande havde besluttet at mødes i vatikanet, for at få en forklaring fra paven, hvorfor han ikke gik mere op i sagen om alle de pædofile ofre.
De ville gå ind som en samlet gruppe, det blev dem forbudt, så de måtte gå ind i små grupper, men nogen adgang til paven blev det ikke til.

Blandt de mange ofre var der også en mængde døvstumme fra Verona, omkring 67 var blevet slemt misbrugte fra 1950 til 1980 i katolske institutioner-kirker.
Med i gruppen var også en 42 årig kvinde der var blevet misbrugt fra sit fjerde år til hun var fjorten, hun var blevet misbrugt af familiens præst, der var hendes fars "bedste" ven, hun havde forgæves prøvet at slippe ud af præstens klør, hun havde fortalt igen og igen den katolske kirkes ledelse at hun blev misbrugt, men ingen troede på hende, og stadig nægter kirken at tro på hende, hendes liv havde været et helvede lige siden.
Da hun for 4 år siden endelig besluttede at fortælle sin familie om det, blev familen helt næsten total splittet.

I USA har man oprettet en gruppe af misbrugte som kalder sig Survivors Voice, som kæmper for at der gøres mere ved alle de pædofile sager og ønsker at UN skal definere pædofili som "en forbrydelse mod menneskeheden."

Mærkeligt nok har jeg ikke kunne finde denne historie i andre medier, det kunne se ud til at medierne er begyndt at beskytte pavestaten og ikke kommer frem med alt smudsen der stadig findes godt skjult indenfor denne.

Jeg er af den mening at alle de skrækkelige ting de katolske gejstlige forbrydere/idioter er skyld i skal frem i lyset, intet skal skjules, selvom pavens egen uofficielle indstilling er, at så meget som muligt skal skjules, men han er jo også een af dem.

Top Svar Citer
#10368 - 01/11/2010 15:43 Re: Hvorfor er medierne begyndt at beskytte paven? [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Hvis det er sandt, hvad du siger, (be)viser det bare, at religion og tro, kristendom og kristenhed, er vidt forskellige størrelser. Ikke én, der tror Jesus på hans ord, ville gøre disse forbrydelser.

Den, der tror på Jesus, vil gøre de gerninger, han gjorde - ja, endnu større gerninger!
Top Svar Citer
#10369 - 01/11/2010 15:48 Re: Hvorfor er medierne begyndt at beskytte paven? [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.
'
Jeg er enig med dig i at grimme gerninger ikke skal skjules.

Jeg synes, det bør gælde religioners ledere, politiske ledere, erhvervslivets ledere - og i det hele taget overalt.

M.v.h. Arne.


Top Svar Citer
#10371 - 01/11/2010 18:16 Re: Hvorfor er medierne begyndt at beskytte paven? [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Selvfølgelig er det sandt, det jeg siger, jeg lyver normalt ikke.

"Ikke en, der tror Jesus på hans ord, ville gøre disse forbrydelser".

Så er det størstedelen af de katolske gejstlige der har et alvorligt problem, for de burde vel tror på hans "ord", den største religion katolismen, der netop tordner mod synd, abort, brug af børnebegrænsningsmidler og homoseksualitet, er den største synder af alle eksisterende institutioner og de fleste af dens tilhængere er både naive, hjernedøde, døve og blinde.
Mange af dem ser det nok som en ære, at præsterne vil misbruge deres stakkels unger, hvilket den 42 årige kvinde, som jeg omtalte, jo kan være et eksempel på.








Redigeret af treram (01/11/2010 18:18)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#10372 - 01/11/2010 18:20 Re: Hvorfor er medierne begyndt at beskytte paven? [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

"Selvfølgelig er det sandt, det jeg siger, jeg lyver normalt ikke."

- Alternativet til at tale sandt er ikke nødvendigvis at lyve (jf. debatten om dette begreb, da Ole Bjørn slyngede det ureflekteret i hovedet på andre her på debatsiden).

"Så er der skisme mange præster der har et alvorligt problem, for de burde vel tror på hans "ord", den største religion katolismen, der netop tordner mod synd, abort, brug af børnebegrænsningsmidler og homoseksualitet, er den største synder af alle eksisterende institutioner og de fleste af dens tilhængere er både naive, hjernedøde, døve og blinde."

- Ja, så er det nok sandt, da Jesus sagde, at kun få vil finde livets vej, men at mange vil sige "herre, herre" til ham...

"Mange af dem ser det nok som en ære, at præsterne vil misbruge deres stakkels unger, hvilket den 42 årige kvinde, som jeg omtalte, jo kan være et eksempel på."

- Jeg ønsker hverken at være nedladende eller indladende... men: Jeg tror, du har et godt hjerte. Råb op om verdens uretfærdigheder, men hold samtidigt hovedet koldt og have skelneevnen i behold.
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 3 1 2 3 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Talsmand for Det Hvide Hus: Israel vil ..
28/04/2024 16:36
MitID er oppe og køre igen
28/04/2024 16:28
Alle beboere fra sammenstyrtningstruede ..
28/04/2024 15:14
Vil alligevel ikke lukke flyrute til Bor..
28/04/2024 15:10
Problemer med at logge på MitID
28/04/2024 15:02
Nyheder fra Religion.dk