Hvorfor er medierne begyndt at beskytte paven?

Indsendt af: treram

Hvorfor er medierne begyndt at beskytte paven? - 01/11/2010 09:28

Jeg læste igår i Bangkok Post, at en gruppe af den katolske kirkes ofre på omkring 100 personer, fra 13 forskellige lande havde besluttet at mødes i vatikanet, for at få en forklaring fra paven, hvorfor han ikke gik mere op i sagen om alle de pædofile ofre.
De ville gå ind som en samlet gruppe, det blev dem forbudt, så de måtte gå ind i små grupper, men nogen adgang til paven blev det ikke til.

Blandt de mange ofre var der også en mængde døvstumme fra Verona, omkring 67 var blevet slemt misbrugte fra 1950 til 1980 i katolske institutioner-kirker.
Med i gruppen var også en 42 årig kvinde der var blevet misbrugt fra sit fjerde år til hun var fjorten, hun var blevet misbrugt af familiens præst, der var hendes fars "bedste" ven, hun havde forgæves prøvet at slippe ud af præstens klør, hun havde fortalt igen og igen den katolske kirkes ledelse at hun blev misbrugt, men ingen troede på hende, og stadig nægter kirken at tro på hende, hendes liv havde været et helvede lige siden.
Da hun for 4 år siden endelig besluttede at fortælle sin familie om det, blev familen helt næsten total splittet.

I USA har man oprettet en gruppe af misbrugte som kalder sig Survivors Voice, som kæmper for at der gøres mere ved alle de pædofile sager og ønsker at UN skal definere pædofili som "en forbrydelse mod menneskeheden."

Mærkeligt nok har jeg ikke kunne finde denne historie i andre medier, det kunne se ud til at medierne er begyndt at beskytte pavestaten og ikke kommer frem med alt smudsen der stadig findes godt skjult indenfor denne.

Jeg er af den mening at alle de skrækkelige ting de katolske gejstlige forbrydere/idioter er skyld i skal frem i lyset, intet skal skjules, selvom pavens egen uofficielle indstilling er, at så meget som muligt skal skjules, men han er jo også een af dem.

Indsendt af: Anonym

Re: Hvorfor er medierne begyndt at beskytte paven? - 01/11/2010 15:43

Hvis det er sandt, hvad du siger, (be)viser det bare, at religion og tro, kristendom og kristenhed, er vidt forskellige størrelser. Ikke én, der tror Jesus på hans ord, ville gøre disse forbrydelser.

Den, der tror på Jesus, vil gøre de gerninger, han gjorde - ja, endnu større gerninger!
Indsendt af: Arne Thomsen

Re: Hvorfor er medierne begyndt at beskytte paven? - 01/11/2010 15:48

Hej Treram.
'
Jeg er enig med dig i at grimme gerninger ikke skal skjules.

Jeg synes, det bør gælde religioners ledere, politiske ledere, erhvervslivets ledere - og i det hele taget overalt.

M.v.h. Arne.


Indsendt af: treram

Re: Hvorfor er medierne begyndt at beskytte paven? - 01/11/2010 18:16

Selvfølgelig er det sandt, det jeg siger, jeg lyver normalt ikke.

"Ikke en, der tror Jesus på hans ord, ville gøre disse forbrydelser".

Så er det størstedelen af de katolske gejstlige der har et alvorligt problem, for de burde vel tror på hans "ord", den største religion katolismen, der netop tordner mod synd, abort, brug af børnebegrænsningsmidler og homoseksualitet, er den største synder af alle eksisterende institutioner og de fleste af dens tilhængere er både naive, hjernedøde, døve og blinde.
Mange af dem ser det nok som en ære, at præsterne vil misbruge deres stakkels unger, hvilket den 42 årige kvinde, som jeg omtalte, jo kan være et eksempel på.






Indsendt af: Anonym

Re: Hvorfor er medierne begyndt at beskytte paven? - 01/11/2010 18:20

"Selvfølgelig er det sandt, det jeg siger, jeg lyver normalt ikke."

- Alternativet til at tale sandt er ikke nødvendigvis at lyve (jf. debatten om dette begreb, da Ole Bjørn slyngede det ureflekteret i hovedet på andre her på debatsiden).

"Så er der skisme mange præster der har et alvorligt problem, for de burde vel tror på hans "ord", den største religion katolismen, der netop tordner mod synd, abort, brug af børnebegrænsningsmidler og homoseksualitet, er den største synder af alle eksisterende institutioner og de fleste af dens tilhængere er både naive, hjernedøde, døve og blinde."

- Ja, så er det nok sandt, da Jesus sagde, at kun få vil finde livets vej, men at mange vil sige "herre, herre" til ham...

"Mange af dem ser det nok som en ære, at præsterne vil misbruge deres stakkels unger, hvilket den 42 årige kvinde, som jeg omtalte, jo kan være et eksempel på."

- Jeg ønsker hverken at være nedladende eller indladende... men: Jeg tror, du har et godt hjerte. Råb op om verdens uretfærdigheder, men hold samtidigt hovedet koldt og have skelneevnen i behold.
Indsendt af: arentzen

Re: Hvorfor er medierne begyndt at beskytte paven? - 04/11/2010 15:56

Hej

Jeg ved ikke om der var nogen der så DR-dokumentaren i går aftes der handlede om pædofilianklager mod danske katolske præster. Se evt programmet her http://www.dr.dk/Dokumentar/index.htm

Udsendelsen varer 1 time!

Jeg vil sige, at hvis et kram kan kategoriseres som pædofili, mon ikke vi alle til hobe så er pædofile?
Indsendt af: treram

Re: Hvorfor er medierne begyndt at beskytte paven? - 04/11/2010 18:44

Kære Peter.

Jeg kunne desværre ikke se udsendelsen direkte eller på nettet. fordi jeg bor i Sverige og har svensk it adresse.

Det ser ud til at du vil bagatellisere de katolske overgreb på uskyldige børn, med din udtalelse, men jeg tror nu næppe at den katolske kirke havde betalt de enorme summer i erstatninger og fyret et utal af præster i mange lande, hvis det bare var venskabelige kram de havde givet børnene.

Men jeg vil da give dig lidt ret i at det kan være lidt svært for katolske præster at give børn kram, men på den anden side kan jeg ikke huske at have set en folkekirkepræst give noget barn et kram.
Så der må være et formål med at medierne er begyndt at beskytte det pædofile pavedømme-vatikan.
Indsendt af: arentzen

Re: Hvorfor er medierne begyndt at beskytte paven? - 04/11/2010 22:05

Hej treram

Set udelukkende med danske briller, så har der reelt ikke været tale om nogen overtrædelser i de 33 sager dokumentaren dykker ned i. Alligevel bliver præster hængt i gabestok som pædofile voldtægtsforbrydere. Prøv om du kan se udsendelsen på dette link istedet.

http://www.dr.dk/Dokumentar/Arkiv/video_arkivet.htm
Indsendt af: treram

Re: Hvorfor er medierne begyndt at beskytte paven? - 05/11/2010 21:54

Hej Peter.

Tak for tipset, jeg kunne se hele udsendelsen, jeg blev nu ikke helt overbevist om der ikke var noget om snakken, muligvis ikke med den præst Niels Vincent prøvede at få fjernet, men den amerikanske præst tror jeg ikke havde rent mel i posen.
Først fordi den ene kvinde ikke ville medvirke, idet som hun sagde hun havde lagt det skete bag sig og det tyder da på der har været noget, ligesom den kvinde/pigehan besøgte privat og tog hende på benet helt op til trussekanten, ok det er ikke ulovligt, men jeg tror hvis en børnehavemedarbejder havde gjort det samme, var han blevet smidt ud med fuld honnør.

Præsten der havde besøg af en masse unge mænd der også tit sov der, slap jo kun fri fordi sagen var forældet, men da særdeles oplagt mener jeg, en præst lægger sig da ikke i underbukser med en elev i hans seng og endda ovenpå ham, men man skal måske ikke tro på ofret, men den bog han er igang med kan muligvis afsløre endnu mere.

Politiet gider ikke gøre mere ved sagerne, muligvis er Foldsager en god katolik, men politiet har jo andre sager der er betydeligt lettere at opklare og er betydeligt mere kriminelle.

Nu har Biskoppen jo også straffet dem ved at straks at offentliggøre ethvert rygte der er kommet ham for, istedet for at afvente politiets, ofrenes og præstenes forklaringer.

Jeg forstår så ikke den præst der nu forlod Danmark. at han stadig holdt ved katolismen, når han mente at cølibatet burde ophæves, hvilket den højst sandsynligt ikke bliver, man vil opretholde en horde af gejstlige der ikke kan få lettet trykket andet end ved at forgribe sig på uskyldige unge.

Indsendt af: Arne Thomsen

Re: Hvorfor er medierne begyndt at beskytte paven? - 05/11/2010 22:55

Hej Treram.

Hverken de protestantiske kirker eller de ortodokse kirker kræver cølibat: seksuel afholdenhed i den hensigt at energien skal gå til et højere - åndeligt - formål af deres præster - så det er vist alene den romersk-katolske kirke, der fastholder dette krav til sit præsteskab - som så desværre ikke altid magter dette - med seksuelle overgreb til følge, og i nogle tilfælde efterfølgende store erstatninger udbetalt af kirken til dens ofre rundt om i verden.

Risikoen for at andre præster end de romersk-katolske skal forfalde til seksuelle overgreb er vel så ikke større, end den er for børnepædagoger, idrætsledere o.l.

Her gælder jo i Danmark, at seksuel omgang med mindreårige (under 15 år) er en overtrædelse af straffelovens § 222 (op 8 års fængsel).

Uanset, hvem der forbryder sig, må det jo så være afgørende vigtigt, at alle overtrædelser anmeldes - hvilket vi alle kan og bør bakke op om - uden hensyn til, om det er fremmede eller det er familiemedlemmer, der bryder loven.

Det er i hvert fald, sådan jeg ser det.

M.v.h. Arne.
Indsendt af: arentzen

Re: Hvorfor er medierne begyndt at beskytte paven? - 06/11/2010 17:25

Hej Treram

Uanset om anklagerne mod den amerikanske præst var sande eller ej (ham der havde berørt bryster og havde klappet en pige på låret ved trussekanten) så er der ingenlunde tale om seksuel krænkelse. Der kan højst være tale om blufærdighedskrænkelse. Alligevel blev han hængt ud i pressen som sexforbryder. Han var i øvrigt stadig suspenderet selv om hændelserne var sket for 46 år siden

Den anden præst der havde besøg af unge mænd og som havde lagt sig i sengen, kun iført underbukser, hos sin adoptivsøn (eller hvad han nu var), kan du godt mene er upassende. Men af udsendelsen fortæller vidnet at det skete da han var 16-17 år! Den seksuelle lavalder i DK er 15 år, så her er heller ikke tale om nogen form for forbrydelse. Han blev også fremstillet som sexforbryder.

Beskyldningerne mod Præsten Reinar der nu forlader danmark, var helt grundløse. Han blev af Niels Vincent og en anden, beskyldt for at have sex på hjernen samt at have danset rundt i nøgen overkrop til en gymnasiefest og kysset drengene. Dette blev blankt afvist af vidner der havde været med til den pågældende fest. De fortalte han havde danset med åben skjorte. Han blev alligevel hængt ud i pressen som sexforbryder.

Så jeg mener det var helt korrekt af betjent Foldsager, at afvise alle anklager om sexovergreb. Men jeg er foraget over at pressen ikke gider undersøge sagerne men blot stempler præsterne.
Indsendt af: treram

Re: Hvorfor er medierne begyndt at beskytte paven? - 07/11/2010 16:47

Hej Peter.

Ok så siger vi det er helt iorden-normalt at katolske præster tager piger på brysterne og klapper dem på lårene opppe ved trussekanten, ligeledes er det meget normalt at præster lægger sig ovenpå unge mænd iført kun underbukser, fordi den unge mand var over 15 år og præsten mente han havde taget sig godt af ham, at han kunne tillade sig at gøre tilnærmelser til et eller andet?????.

Havde en anden mand end en præst taget en pige på brysterne og under kjolen på lårene, havde hun nok sparket ham hårdt og inderligt, men det er så ok når det er en præst der benytter sig af sin position som værende nær gud eller vikaren paven.

Nu var det jo faktisk biskoppen der uden videre pludselig udleverede alle de anklagede til offentligheden, vel vidende at pressen ville bruge rygterne til at sælge aviser.

For nogle år tilbage var det vistnok flere indremisionske institutioner i vestjylland, hvor flere indremissionske medarbejdere blev anklaget for voldtægt af indtil flere børn, men her var sagerne vistnok også for gamle til at politiet ville tage affære.

Jeg husker en affære fra Thailand for et par år siden, her blev 2 unge piger på 17 år anklaget for at have tvunget munke til sex i et tempel, der kunne ikke være tale om, at det var det modsatte der var tilfældet.

De gejstlige skal beskyttes, koste hvad det så kan koste, et par ofre mere eller mindre, med et dårligt liv, bare de gejstlige går fri med en pudset glorie - Halleluja.