annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15931495
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2404016
Et andet syn 2007499
Åndelig Føde 1621575
Jesu ord 1536648
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 47 gæster og 260 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 6 1 2 3 4 5 6 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#15041 - 03/03/2013 06:45 Åbent brev til Admin.
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Til Peter Arentzen.

På den lukkede debat, skjult for offentlighedens øjne, har du meddelt troldene, at du har fundet "en teknisk løsning" på deres problem med uden følger at kunne tilsvine hvem som helst med grove personangreb. Din løsning består i at udelukke mig fra chatten.

Dette knæfald for troldene, og indførelse af personrettet censur, havde jeg ikke ventet af dig. Jeg må give Michael, der svinede dig til på den lukkede debat, ret på et punkt, der er ingen principiel forskel mellem dig og religionsdebatten.

På alle andre debatter, som jeg deltager i, ville troldene være smidt ud forlængst for deres grove personangreb. Det ville ikke være med min billigelse, for modsat dig går jeg ind for fuld ytringsfrihed til alle. Det troede jeg også, at du gjorde, men det er åbenbart rent hykleri fra din side.

Jeg er i særklasse den debattør, der har gjort mest for at tiltrække folk til debatten, og ved mit seneste indlæg i fremtidens samfund kunne jeg også konstatere, at antallet af gæster steg til 65. Men du foretrækker åbenbart at denne lejlighedsvis hyggelige andegård skal laves om til en permanent svinesti.

Du kan betragte mig som udmeldt af støtteforeningen, og jeg skal heller ikke mere besvære debatten med at skrive indlæg. De kommer fremover kun på seriøse debatter, hvor min indsats påskønnes.

Jeg tilhører nu det tavse flertal, som vil nøjes med at studere med mellemrum, hvordan en påstået fri debat ikke skal styres. Jeg vil herefter kun kunne nås på PB eller på min private email, for dem der kender den. Troldene har nu frit slag til at fortsætte deres virksomhed.

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
#15043 - 03/03/2013 07:46 Re: Åbent brev til Admin. [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7239
Sted: Sydsjælland
Stakkels Ole.

Han er omgivet af "trolde" - som han selv har opfundet - og nu må han ikke længere tage ordet fra "troldene" ved at fylde chatten op med prikker - men har dog i øvrigt fortsat sin fulde ytringsfrihed - indenfor debatreglernes rammer blinker

Arne.
Top Svar Citer
#15046 - 03/03/2013 11:43 Re: Åbent brev til Admin. [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3688
Sted: Nørresundby
Hej Arne

da jeg stod op her idag ville jeg lige skrive at der ingen taber eller vinder findes i den her sag omkring debatstilen der er for fyldt med personforfølgelse og intimidering (latterliggørelse og ringeagtelse andre), enten vandt vi alle, eller også tabte vi alle.

Men bjørn har jo selv stillet det op som et enten eller, os eller dem (og dermed lægger han selv op til at nogen skal tabe, eller gå'es, han valgte selv at gå), ved sit os eller dem, altså ham selv og simon contra troldene (internet troldene der er følelsesmæssig forstyrret ifølge simon) der forsøger at ødelægge alt, har han gjort det til en konfrontation med en vinder eller taber part, og han har beskrevet sig selv som ham der aldrig har angrebet nogen og nu er han fortørnet over at admin holder hånden over dem der angriber (1)* (tar angribernes parti).

Bjørns fremstilling af sig selv som en uskyldsren engel der aldrig intimiderer andre, siger vist alt om hans forsvarsmekanismer i funktion. Derfor er det ikke lykkedes os at råbe bjørn op, til en seriøs stillingtagen til om det virkelig kan være rigtig at vi konstant skal intimidere, latterliggøre og ringeagte hinanden, og om kun personforfølgelse uden tekstnær seriøs debat med den debattør man forfølger fortsat skal være tilladt (simon fortsætter ufortrødent på 10. år denne forfærdelige debatadfærd, idræt, som udelukkede ham på religionsdebatten, vi prøver at få ham i tale som bjørn omkring forholdet, men han nægter at gå ind i dialogen).



(1)*:

vores angreb består alene i at vi har forsøgt at komme personforfølgelserne og den konstante intimidering, latterliggørelse og ringeagtelse andre debattører til livs. Det kalder bjørn for angreb, at vi har stillet dette spørgsmål, sat dette tema på dagsordenen og forsøgt at få ham bjørn og simon i tale om problemstillingen.



Ved fælles anstrengelser må vi kunne gøre det til et bedre sted at være her på trosfrihed.

Oprøret imod personforfølgelserne (konstant forfølge en debattør uden at debattere med ham), den konstante intimidering, latterliggørelse og ringeagtelse andre debattører, blev vel startet af arne, undertegnede og michael. Vi satte denne dagsorden.

Vi sendte en appel ud om at vi havde brug for at alle (inklusivt bjørn og simon) tog det her spørgsmål seriøs. Desværre er det ikke lykkedes os at få simon og bjørn til at tage problemet seriøst, de deler det op i dem og os (troldene, os der ødelægger det hele og er fyldt med følelser og ingen fornuft har).

Status er at treram klart overfor bjørn har tilkendegivet at han støtter op om den dagsorden der vil se på om vi kan komme personforfølgelserne, den konstante intimidering, latterliggørelse og ringeagtelse andre debattører, til livs her på stedet. Så vi er altså i øjeblikket 4 der klart tør tale denne sag, Treram, arne, michael og undertegnede. Vi mangler stadig at alle engagerer sig (et par kvinder), og ja vi mangler simon og bjørn, der desværrer nægter at ta vores dagsorden seriøs og de fortsætter i dem og os (troldene).

Vi har brug for at alle engagerer sig i det her spørgsmål, så kom nu frem og vær med.

Og vi der satte denne dagsorden, stillede det ikke op i et os dem, men vi inkluderede alle, indbød alle til at være med i at vi kom personforfølgelserne, den konstante intimidering, latterliggørelse og ringeagtelse andre debattører til livs her på trosfrihed, så det kunne blive et skønnere og friere sted at ytre sig (hvor lysten til at skrive, debattere åbent seriøst med hinanden, måtte genfinde sig). Det er kun bjørn og simon der stiller det op i et os dem.

mvh HansKrist.

PS:

jeg tror vi skal holde op med at rose bjørn (selv har jeg gjort det igen igen også i forbindelse den her dagsorden), for ingen debattør har fået så meget ros som bjørn (så sent som da treram sagde fra overfor bjørn, blev han rost), men tilsyneladende har det ikke nogen positiv effekt at rose manden, som om han er umættelig og ja utrættelig i sin iver efter at vi trolde (religiøse fantaster og småt begavede og følelsesmæssigt forstyrrede latterlige personer) er dem der ødelægger debatten. Jeg er bestemt ikke enig med bjørn og simon i at vi er dem de karakteriserer os som at være. For det første er treram, arne, michael og undertegnede nok så forskellige som folk kan være, så hvordan pokker det lykkes dem at få os puttet ned i den samme kasse gang på gang forstår jeg ikke.

Nu må vi lige sunde os og komme over alle de gange vi er blevet intimideret groft, og så er jeg sikker på at lysten til at skrive og debattere den kommer tilbage hurtigt igen.

Vi vil være uenige nok som altid, eller have forskellige perspektiver på et spørgsmål, et debatemne, men vi vil vel forsøge at debattere med hinanden respektfuldt, og ikke lukke alle spændende debatemner i og ned, ved konstant at tage patent på sandhed og mening, i den sammenhæng ville ydmyghed sørme være på sin plads.
Selv vil jeg i selvkritikkens lys, tænke meget på hvordan jeg med mine ord, word, kan være med til at skabe world (word - world) rummelighed og forståelse mellem mennesker der mødes i en samtale. Men jeg har som arne, været oppe imod svære odds i den sammenhæng, når vores word, ord, var lig med at vi var religiøse fantaster og småt begavede følelsesmæssige forstyrrede mennesker. Aldrig måtte vore ord, word skabe world og mening, meningsudveksling og større rummelighed, respekt og forståelse mellem mennesker af forskellige livserfaring, tro og forståelse, viden.



Os der har sat den her dagsorden vi har selvfølgelig forpligtiget os alle sammen og hver især til at gøre det til et mere spændende sted at debattere, hvor vi debatterer med respekt for hinanden, og som sagt igen igen, forsøger at komme de der kun personforfølgelser (hvor man kun går efter manden og ikke spiller bolden, debatterer), og konstante intimideringer, latterliggørelse og ringeagtelse visse debattører til livs.

PPS:

upps, vidste ikke chatten var blevet sat ned i antallet af muliger chat -beskeder, i så fald ville jeg ikke ha skrevet så meget i chatten, men her er den:

Admin: Så er chatten atter åben
RoseMarie: Tak...
treram: Er alle vågne her en tidlig søndag morgenstund, ventende på forårets komme, jeg kan sidde og se ud på sneen som stadig dækker jorden her i 143 meters højde over havets overflade, jeg håber også at solen snart får smeltet sneen og det grønne vil skyde
treram: frem efter en meget lang vinter, nu vil vi have varme.
Arne Thomsen: Skønt, skønt - så har vi chatten tilbage Jeg vil pålægge mig selv ikke at skrive noget hverken til eller om Ole her
RoseMarie: Øv, altså ... ØV
Arne Thomsen: Hej RoseMarie, betyder dit "ØV", at du mener, jeg burde have holdt min kæft?
RoseMarie: Både og ... i det du skriver, skriver du i samme sætning "om" .... men øv'et er nu allermest fordi konsekvensen er blevet en udelukkelse ...
RoseMarie: Jeg aner jo ikke, hvad der er sket, og hvad der er sagt og skrevet på den lukkede debat ... men jeg havde ikke ventet denne her løsning ... uanset hvad.
Arne Thomsen: OK - men det er dog den mindst mulige udelukkelse, når vi skal undgå, at chatten kvæles i prikker
Arne Thomsen: Hvad der er sket, kan du se i tråden "Åbent brev til Admin"
[x] Hanskrist: treram, angående højdemeter, så løber jeg på mine 32 km lange løbeture (2 x 143 = 286) højdemeter op og tilsvarende ned, ja dermed fortæller mit garmin gps ur mig at det er en stærkt kuperet, bakket rute jeg løber på, og ja det er det, mine lårbasser
[x] Hanskrist: er under max belastning, grundet de mange bakker, der er på min løbetur i skovene her syd for svenstrup. Nu glæder jeg mig til en dag at møde ulven som er begyndt at indtage jylland
[x] Hanskrist: i et indslag i tv avisen, blev der spurgt om hvad vi skulle gøre om vi mødte en ulv. Eksperten sagde, nyd det, for det bliver temmelig sikkert første og sidste gang du kommer til at stå overfor en ulv i den danske frie natur
[x] Hanskrist: Henning ham der ejer den skov jeg mest løber i, han sagde til mig at han i månederne før der kom rapporter om en ulv i Thy, der havde han set i sin skov her, hvad han klart vurderede til at være en ulv. Men der er sørme også rigelig med rådyr i skoven,
[x] Hanskrist: løber jeg i aftenskumringen, møder jeg gerne op til 20 rådyr (i flokke af ca 3 - 4 dyr), der er i en meget god foderstand, fede over ryggen
[x] Hanskrist: her i nordjylland skinner solen fra en skyfri himmel, og skoven emmer og damper og dufter af jeg ved ikke hvad, og der er en dag for dag tiltagende fuglekvidder derover og når jeg kommer hjem i aftenskumringen slår solsorten sine velkendte "triller" fløjt
[x] Hanskrist: til RM; måtte vore ord, word, kunne være med til at skabe world, større rum og rummelighed, forståelse og respekt, når vi mødes i debat og samtale med hinanden.
[x] Hanskrist: Efter min mening er ord (tanker) levende organismer (nøjagtig som de engle esther omtalte i hin morgenstemning) der står i dyb kontakt til hjertets intelligens, der skaber metamorfose og poesis, ja er skabende i sig selv, og som vi derfor skal værne om, o
[x] Hanskrist: og ikke nedgøre. For nu at blive lidt R. Steiner agtig, så er det en del af vores mental-legeme der har rod via nervus vagus dybt ned i vores hjerte og legemlighed.
[x] Hanskrist: go dag for alle, med ønsket om den bedste fremtid for trosfrihed, for ytringsfrihed og ikke mindst ytringslyst, skrivelyst og samtale debatlysten tilbage igen
Admin: Til RM m.fl. Ole Bjørn er bannet fra chatten pga. hærværk med hans punktummer. Han kan stadig skrive indlæg, men han kan ikke se eller anvende chatten.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#15047 - 03/03/2013 12:58 Re: Åbent brev til Admin. [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7239
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.

Jeg kan jo godt følge din tankegang - i hvert fald når du skriver:
Citat:
Vi vil være uenige nok som altid, eller have forskellige perspektiver på et spørgsmål, et debatemne, men vi vil vel forsøge at debattere med hinanden respektfuldt -
for det er jo en smuk og god hensigtserklæring, du her præsenterer, og som de fleste af os nok vil søge at følge - og kommer der aggressive "manden i stedet for bolden"-indlæg, øver jeg mig stadig i at ignorere - og i at undgå selv at irritere blinker

Rent faktisk - indtil nu - er der jo ikke sket andet end, at en enkelt debattør er blevet forhindret i at kvæle chattens ytringsfrihed med sine prikker - hvilket jeg ser som en konsekvens af debatreglerne.

Ved hjælp af teknisk snilde er det lykkedes Admin at bevare den pågældende debattørs ytringsfrihed alle andre steder end i chatten, og hvis denne debattør ved eftertanke når frem til at love at undlade de voldsomt pladskrævende prikker, mon så ikke også chatten igen kan blive åben for os alle.

Det ville være en lykkelig udgang, synes jeg - med det kræver jo, at vi alle lærer kunsten ikke at irritere - og ikke at irriteres blinker

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#15048 - 03/03/2013 13:03 Re: Åbent brev til Admin. [Re: ole bjørn]
Admin Offline

godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 387
Sted: Solskinsøen
Kære Ole

Jeg bad udtrykkeligt om, at hærværket mod chatten skulle ophøre, ellers ville den blive lukket. Dette ønske efterlevede du ikke, og nu er den altså lukket for dig. Mere kompliceret er det ikke.

_________________________
Venlig hilsen
Admin
Top Svar Citer
Side 1 af 6 1 2 3 4 5 6 >


Seneste indlæg
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Vigtige præciseringer
af somo
16/05/2024 15:16
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Mindst 13 meldes såret under ukrainsk a..
19/05/2024 23:05
Tidligere FC Midtjylland-spiller scorer ..
19/05/2024 22:04
Islamisk Stat hævder at stå bag angreb..
19/05/2024 22:04
Spanien kalder ambassadør hjem fra Arge..
19/05/2024 22:00
To personer fundet døde i nordjysk hus ..
19/05/2024 21:35
Nyheder fra Religion.dk