annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15771205
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2391331
Et andet syn 1997774
Åndelig Føde 1553045
Jesu ord 1529698
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 171 gæster og 327 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 9 af 14 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 13 14 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#6121 - 22/11/2008 11:29 Re: Anonym angrebet af religionsvirus. [Re: treram]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære treram.

Trist at du nu i mangel på saglige modargumenter må forfalde til groft citatfusk.

Jeg har ikke sagt, at:
"grundloven svømmede over med religiøse fingeraftryk",
"ikke-kristne ikke kunne udvirke de samme love, fordi de ingen moral har",
"vidner skal aflægge ed",
"der er stor forskel på en kristen moral og en ateistisk do",
"stakkels Danmark vil gå helt på røven iflg. min mening",

Disse og flere andre postulater, du kommer med, findes kun i din egen indbildning. Så principielt adskiller du dig ikke en hårsbredde fra andre troende. Du digter dig et billede af verden og opfatter dette som "Sandheden".

Du angriber mig for at "bruge mine penge forkert" (læs; på en anden måde end dig), og når jeg så bagatelliserer mine bidrag til kun at være lidt af mit overskud, kalder du det at skryde. Samtidig antyder du, "at du skam selv hjælper mindst lige så meget, men det vil du ikke skryde med". Igen søger du at fremstille din holdning som den "rigtige".

Du er helt klart hverken interesseret i at forstå, hvad jeg taler om, eller deltage i en saglig diskussion, så jeg føler intet behov for yderligere kommentarer til dine misforståelser.

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
#6130 - 23/11/2008 09:24 Re: Anonym angrebet af religionsvirus. [Re: ole bjørn]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Kære Ole Bjørn.

Du skal blive fri for yderligere kommentarer, idet jeg jo kan se, at du ikke ved eller vil stå ved hvad du selv skriver i dine indlæg, så det er helt omsonst at debattere med dig.

At du tager det hele som en personlig fornærmelse, møntet på dig kan jeg ikke tage mig af, det er dit problem.

Kan du have en god søndag.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#6134 - 23/11/2008 13:32 Re: Anonym angrebet af religionsvirus. [Re: Borad]
disciple Offline
godt igang
Registeret: 22/08/2008
Indlæg: 55
Sted: det sydlige Århus
Kære Borad

Efter nogle dages forretningsrejse og nu hjemkommet så har jeg besluttet mig til at undlade at besvare dit seneste indlæg.
Du manipulerer (ligesom Jehovas Vidner) ved at fokusere på skriftord,som er taget ud af en kontekst og du kan stadig ikke påvise nogle bud.
Hvis du virkelig undersøgte sagen, så ville du opdage, at Paulus ikke sætter fokus på de samme ting i de andre Epistler, hvorfor der heller ikke er bud om at gifte sig og formaninger til menighederne er konkrete bl.a til Korintherne og Galaterne, fordi der var græske ikke-jødiske mænd og kvinder blandt den nye menighed og disse græske personer var vant til en langt større frihed end de jødiske.
Paulus bestemte nemlig ikke over den lokale menighed, de var autonome med egen lokal ledelse, men hans epistler var breve med opmuntring, trøst og formaninger.

Men nu til noget meget postitivt. Her et et uddrag som tidligere har været bragt i religion.dk og det bringer jeg så her som et citat og til fohåbentlig reflektion for dig:

Citat:
Sofia Kuperman er kunstner og født i Polen i 1956 af forældre, der overlevede Holocaust. Stemningen mod jøder var dengang meget negativ i Polen. Som barn blev hun kaldt Jesus-morder af sine klassekamerater, og da hun var teenager flygtede familien til Danmark.

For et par år siden ændrede hendes liv sig drastisk. Hun gik fra at opfatte den jødiske Gud, som noget fjernt og abstrakt til at leve et intenst og nærværende liv med Jesus. Ændringen skete, da hun modtog en velsignelse af en indisk, kristen prædikant i en kirke.

En måned forinden havde hun i desperation bedt Gud om at få lov til at dø, da hun levede et utilfredsstillende liv fyldt med vrede og mindreværdsfølelser. Hun var sidst i fyrrerne uden egen familie og følte sig som en fiasko.

- En veninde inviterede mig med til et foredrag med en inder. Jeg troede, han var buddhist, fordi han kom fra Inden, og jeg gik med, fordi jeg interesserede mig for buddhisme. Desuden havde jeg det ikke så godt i den periode og havde brug for at være sammen med andre mennesker. Da jeg kom til foredraget gik det op for mig, at det var en kristen inder, som fortalte om kristendommen, siger Sofia Kuperman.

- Efter foredraget, som jeg ikke fandt særlig interessant, gav han velsignelser til de tilstedeværende. Alle rejste sig og gik op til ham. Jeg blev siddende, fordi jeg jo var jøde og ikke ville velsignes i Jesu navn. Men så begyndte to forskellige kræfter at slås i mig. Det føltes, som om en stærk kraft inden i og uden om mig ville have mig til at modtage velsignelsen. En anden kraft holdt mig tilbage.

- Det var en kamp mellem det gode og det onde. Jeg var en genstand for de kræfter, fordi jeg var ved at tage imod Jesus. Djævlen ved, at jøderne er Guds udvalgte folk, og forsøger at holde dem fra Det Nye Testamente. Han vil have, at jøderne lever i mørket og ikke skal kende navnet på deres Messias.

- Til sidst vandt den gode kraft, og jeg følte nærmest, at den fysisk skubbede mig op fra stolen hen til prædikanten. Jeg modtog velsignelsen, og efterfølgende følte jeg mig meget udmattet.

Velsignelsen ændrede alt
Fra den dag blev hendes liv et andet. Hun holdt op med at tage den nervemedicin, som hun hidtil havde været afhængig af, og hun blev fyldt af en ro og en tillid til, at Gud viser hende vejen. Gud havde hørt hendes råb om hjælp og sendt Jesus til at frelse hende.

- Jeg bad Gud om at tage mit liv, og han svarede; jeg vil tage dit liv, men kun for at give dig et nyt liv i mit navn. Det er kun mig, der kan frelse dig og tage din vrede og dit selvhad væk fra dig. Jeg er Messias, og du skal kende mit navn.

Dagen efter sin frelse, spurgte hun Gud, om hun nu var blevet kristen. Han svarede, at hun var mere jøde nu end før, fordi hun kendte hans navn. Hun var en fuldendt jøde, der havde en personlig relation til Messias.

- Jeg havde en følelse i kroppen, som jeg aldrig havde mærket før. Jeg vidste, at det var guddommeligt, og at jeg var blevet rørt af Gud. Det var en følelse af overnaturlig glæde. Det var ikke kun min glæde, men også hans, fordi jeg havde taget imod hans velsignelse.

Den samme glæde oplevede hun, da hun et år efter blev døbt. Hun havde brugt det mellemliggende år til at blive helt sikker i sin sag. Hun havde nærmet sig Gud gennem bibelstudier og bøn, og var begyndt at komme i en international kirke.

- Jeg kunne mærke, at Gud ville, at jeg skulle komme tættere på ham. Han blev ved med at fortælle mig, at jeg ikke skulle bekymre mig så meget. Jeg skulle koncentrere mig om at lære ham at kende, så skulle han nok tage sig af resten.

- Jeg havde et år, hvor jeg langsomt, men sikkert nærmede mig Gud. Til sidste kunne jeg mærke, at jeg var parat til at blive døbt i Jesu navn. Jeg blev døbt i pastorens baghave i en swimmingpool. Da jeg kunne mærke Jesu glæde, sagde jeg til ham; hvis jeg vidste, det ville gøre dig så glad, så ville jeg havde gjort det noget før.

Jesus er den Messias jøderne venter på
Sofia Kuperman er messiansk jøde og tror, at Jesus er den Messias jøderne venter på. Hendes jødiske identitet er blevet forstærket i processen, og hun ønsker at tale åbent om sine oplevelser med Jesus. I øjeblikket er hun ved at færdiggøre en bog om sin historie, og hun holder foredrag rundt om i landet.

- Jøderne siger, at de venter på Messias, og at de ikke ved, hvornår han kommer. De messianske jøder ved, at han allerede har været her, og at han kommer tilbage. De har en personlig relation til ham og ved han hedder Yeshua HaMessiah, som betyder Jesus Kristus.

- Han er både Messias for kristne og for jøder. Han kom først for at frelse jøder, men de ville ikke tage imod ham. Ikke-jøder tog imod ham, men han er ligeså meget Messias for jøder. Hans frelse står stadigvæk åben for jøder. Det, der sker nu, er, at der kommer flere og flere messianske jøder, fordi Jesus vælger at åbenbare sig for flere og flere og fjerne sløret for deres øjne.
Citat slut.

mvh
disciple


Redigeret af disciple (23/11/2008 13:34)
Top Svar Citer
#6139 - 23/11/2008 17:28 Re: Anonym angrebet af religionsvirus. [Re: disciple]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark

OG så fik vi (endelig) Disciples respons.. Eller er det mon mangel på samme?

Disciple skriver:

Citat:
Efter nogle dages forretningsrejse og nu hjemkommet så har jeg besluttet mig til at undlade at besvare dit seneste indlæg.
Du manipulerer (ligesom Jehovas Vidner) ved at fokusere på skriftord,som er taget ud af en kontekst og du kan stadig ikke påvise nogle bud.


Jamen, er det ikke fantastisk? Jeg manipulerer åbenbart.. Gad vide om Disciple kan fristes til at drage bevis for den påstand (endnu en påstand)..

Han påstår oven i købet at jeg ikke kan påvise nogen bud, på trods af, at jeg NETOP har gjort dette ud fra NT.. Jeg har holdt mig den autoriserede danske oversættelse, som er den officielle danske oversættelse, men alligevel, nej.. Det er ikke godt nok til Disciple.. Hvorfor mon ikke? Er det fordi at alle de steder jeg har henvist til, modsiger Disciple?
Ja, man kan jo kun gætte, svar får man ikke mange af fra Disciple..

En ikke hans fejlagtige forsøg på at belære mig om jødedommen, vil han stå ved, de er glemt..

Citat:
Hvis du virkelig undersøgte sagen, så ville du opdage, at Paulus ikke sætter fokus på de samme ting i de andre Epistler, hvorfor der heller ikke er bud om at gifte sig og formaninger til menighederne er konkrete bl.a til Korintherne og Galaterne, fordi der var græske ikke-jødiske mænd og kvinder blandt den nye menighed og disse græske personer var vant til en langt større frihed end de jødiske.
Paulus bestemte nemlig ikke over den lokale menighed, de var autonome med egen lokal ledelse, men hans epistler var breve med opmuntring, trøst og formaninger.


Tilsyneladende, i følge Disciple, så udstak Paulus visse retningslinjer for nogle menigheder og andre for andre menigheder.. Disciple mener ikke, at Paulus talte om generelt gældene forhold, hvor nogle menigheder eventuelt havde større problemer med nogle ting end andre menigheder og Paulus derfor følte sig nødsaget til at fokusere på de ting, i forhold til de enkelte menigheder.. Nej, Disciple mener åbenbart, at nogle ting galt for korinterne, andre for galaterne og endnu andre for andre menigheder..

Disciples logik siger ham, at når han nu har besluttet at der ikke er nogen bud i kristendommen, så ER der altså bare ikke nogen bud i kristendommen, uanset hvad der så end står i NT.. Så er det ALLE andre der misforstår dem, men ikke ham;o)..

Så slutter Disciple af med noget "positivt":

Citat:
Men nu til noget meget postitivt. Her et et uddrag som tidligere har været bragt i religion.dk og det bringer jeg så her som et citat og til fohåbentlig reflektion for dig:


Tilsyneladene vil Disciple meget gerne have, at andre reflekterer, men han gider det dog ikke selv.. Hvis han dog gad at reflektere bare en smule, kunne det være at han samtidigt ville ihukomme at der rent faktisk var en debat netop på baggrund af denne artikle på religion.dk, hvor jeg var en af de personer der deltog i den debat.. Så mon ikke jeg har reflekteret en smule over den;o)..

Hvad Disciple mon vil have at jeg skal få ud af den artikel, ved jeg ikke.. Komme til at se "lyset"? Nej tak, det "lys" har jeg netop set nok af, hvis Disciple ellers får sin hukommelse lidt på gled.. Jeg har tidligere fortalt Disciple, at jeg netop har været kristen (men naturligvis ikke sand kristen i hans øjne, for så ville jeg jo ikke have lagt det bag mig), enddog medlem af Pinsekirken..

At én jøde, der i øvrigt aldrig har haft en jødisk opdragelse eller nogen speciel viden om jødedom og, så vidt jeg ved, stadig ikke har det, bliver jøde, får mig nu ikke til at tvivle på min religion.. Missionærer har det med at gå efter de svage og de uuddannede i jødiske kredse, netop fordi de ved, at de jøder der rent faktisk sætter sig ind i deres religion, ikke køber skrønen om Jesus..

Lidt facts om hvorfor Jesus ikke er den jødiske Moshiach:

- Jesus døde, for 2000 år siden, uden at opfylde bare ét af vilkårene for at kunne kaldes Moshiach
- Jesus brød Torah og opfordrede andre til at gøre det (brud på Shabbat, samt afvisning af helligholdelse af budet om at ære sine forældre og de døde)
- Jesus opfordrede sine disciple til at tilbede mennesker

Og der er meget mere, men disse tre i sig selv, er nok til at ingen jøde der har læst Torahen bare overfladisk, ville tro på at Jesus skulle have været noget nær Moshiach..

At kulten omkring Jesus så efterfølgende blev udbredt af en løgner og en bedrager, hjælper ikke stort på det..

Mvh
_________________________

Qol Yehudi

A Jewish Voice
Top Svar Citer
#6160 - 25/11/2008 13:30 Re: Anonym angrebet af religionsvirus. [Re: treram]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære treram.

Du fortsætter åbenbart med at redegøre for din indbildte verden.

For en ordens skyld skal jeg derfor oplyse, at jeg står inde for alt, hvad jeg har sagt og skrevet.

Men jeg står selvfølgelig ikke inde for andres særprægede udlægninger af mine tekster, især ikke når de benytter sig af groft citatfusk for at fordreje mine meninger.

Jeg har aldrig opfattet andres manglende logik som en personlig fornærmelse. Det ville jo kræve, at jeg tog deres ord alvorligt, og det kan jeg simpelthen ikke, når de udviser en demonstrativ mangel på elementær sproglig forståelse.

Det gælder så både dine platte udfald mod troende, som du ikke forstår, såvel som dine angreb på min forståelse af troende, som du heller ikke forstår.

Manglende forståelse har nu aldrig kunnet udlægges som et tegn på begavelse, men på den anden side ville det være urimeligt at bebrejde nogen deres manglende evner. Det hører jo hjemme blandt de ting, som vi ikke selv er herre over.

Man kan vælge at leve i sin egen snævre verden med fasttømrede opfattelser af andre mennesker. Så er der orden i tingene, og man føler sig ikke usikker. Den vej har en del af debattørerne her valgt. Men man kan også vælge at leve i virkelighedens verden, og prøve at forstå andres bevæggrunde. Det kræver noget mere af hjernevindingerne, men til gengæld opnår man en betydelig bedre forståelse af andres opførsel og deres værdinormer, med en deraf følgende endnu større sikkerhed.

Men det tror jeg helt ærligt, at du er for stivnet i dine overbevisninger til at forstå, treram.

Kan du have en god tirsdag.

Mvh

Ole Bjørn ;)



Top Svar Citer
annonce
Side 9 af 14 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 13 14 >


Seneste indlæg
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Hilsner
af Tikka
03/05/2024 09:21
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Novo Nordisk er millimeter fra ja til at..
03/05/2024 15:03
Rusland: Camerons udtalelser viser, at V..
03/05/2024 14:36
Flertal på Christiansborg vil have unde..
03/05/2024 14:26
Reddet fra konkurs: Esbjerg fB er tilbag..
03/05/2024 14:23
Kvindelig præst dømt for vold mod konf..
03/05/2024 13:33
Nyheder fra Religion.dk