annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 311 gæster og 51 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 9 af 18 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 17 18 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#28355 - 16/10/2019 16:06 Re: Rettelse [Re: ALH]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Har lige læst lidt i denne tråd,,,

faldt tilfældigt over Anne der her svarer Arne,,,

hvor var det fantastisk med Anne dengang (og visse andre der gav kvalificerede debatten)

dengang var jeg meget en elefant i en glasbutik, men derfor kan elefanter jo være fantastiske dyr, blot skal de have plads, mere plads at tumle på end der er i en glasbutik,, elefanten HansKrist er det bedst vi får ud på stepperne til løverne og hyænerne og de listige giftslanger der kryber på deres bug og ikke aner noget om moral, vertikalitet og ret færd, retfærdighed,,,, --- når HansKrist trutter i sin elefant snabel og kerygmaet kampråbet KRISTUS gjalder, så dur det ikke at han er indespærret i en galsbutik

jeg har undskyldt mange gange min adfærd, debat adfærd, fra dengang, ikke så meget indholdet af min teologi, men mere fremførelsen af min paulinske kristologiske antropologi og spiritualitet,,, der var stærkt påvirket af Berdyaev og Tillich og ja mine egne Paulus læsninger også

Nu jeg læser denne tråd, må jeg sige, hvor var Anne dygtig, og et bedre værn imod bibelfundamentalisme end hende finder vi ikke

At både Arne og jmp/Michael har påstået at Anne og HansKrist lignede hinanden ikke så lidt, skyldes jo ikke en tilfældighed, vi havde de samme teologiske referencer meget i flere år,,, inspirerede hinanden,,, var begge Tillich glade og Paulus's Kristusvidnesbyrd, vidnesbyrd om begivenheden Kristus ind i verden ved mennesket Jesus, tror jeg vi begge instinktivt straks tog til os og forstod betydningen af,,,

Tråden starter med at Arne henvise til bibel-info - en ateist side der oplyser om bibelen og kristendommen, om fx Paulus og Jesus,,, det skal siges at jeg senere er blevet meget glad for ateisternes bibel-info side, især fordi de er så fair overfor Paulus, og fremhæver at Paulus har sagt at kvinderne kunne være overapostle, og endda de ypperste af alle overapostler,,, og at en senere tid har forfalsket og redigeret i disse provokerende udtalelser fra Paulus, noget allerede Albert Schweitzer opdagede, at med Paulus død, så overtog Kirken dagsordenen fra Paulus, og kristendommen blev meget mere dogmatisk fyldt med blind tro, og mindre spirituel og mindre tænkende, ikke havde samme krav til troen som Paulus havde, at troen skulle være seende, altså tænkende, der måtte ikke være uoverensstemmelse mellem tro og viden/videnskab
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#31472 - 04/02/2021 20:21 Re: Rettelse [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej HansKrist

Mon vi er på talefod - har jo ikke været Guds bedste barn, så...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#31479 - 04/02/2021 23:15 Spørgsmål [Re: ABC]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Citat:
har jo ikke været Guds bedste barn, så...

Engang en almindelig benyttet udtalelse – dét, ikke at være guds bedste barn – som ofte dækkede over man generelt ikke opførte sig ordenligt …

... men sætningen dækker jo også over, man ”tror” der findes en skabende gud, som man er barn af.

SPØRGSMÅL:

Hvornår er - kan man være barn af gud … og hvornår er man guds bedste barn … Står der noget om det i bibelen?

***

Top Svar Citer
#31483 - 05/02/2021 11:58 Re: Spørgsmål [Re: Tikka]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej Tikka

Hvad står der i bibelen...

https://www.youtube.com/watch?v=kz_fsb52jpw&pbjreload=101

Har vi ikke altid været Guds børn...

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#31486 - 05/02/2021 14:57 Re: Spørgsmål [Re: ]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Indsendt af: Gerth
Du til ABC: "men sætningen dækker jo også over, man ”tror” der findes en skabende gud, som man er barn af."

??? - Det er en fejl, at emnet ateismen her er i kategorien ´religion´, fordi ateister er imod religiøsitet. De tror ikke på en guddom. Ateisme er jo imod religion/trosretninger og generelt al spirituel gudtro.

Kategorien ateisme er i den kategori som den skal være, og når trådstarter skriver:

Citat:
Med den megen paulinske kristendom, der for tiden breder sig her på Trosfrihed.dk kunne det måske være velgørende - for balancens skyld - også at se "sagen" fra en anden side.

Se: http://www.biblen.info/

”Sagen” …??? …

… så kunne mine spørgsmål vel besvares fra denne vinkel.

Spørgsmål:
Hvornår er - kan man være barn af gud … og hvornår er man guds bedste barn … Står der noget om det i bibelen?

Jeg har søgt i ”ateist bibelen” og kan ikke finde svar, og man kan vel heller ikke som menneske være barn af gud. Gud der i den kristne tradition forstås som en personificeret ånd - selv om Paulus ”tog forskud” … mente han havde en pant på et himmelske liv - og kaldte sig barn og arving til riget …

… men ja, ateister er gudløse og tror derfor heller ikke på helligåndens eksistens.

Ateismen er en tro på/fravalg af gud som en højere styrende kraft …

… og/eller som i bibelen - også dem med forkert tro, hvor de der ikke accepterer den eneste sande gud kaldes tåber.

***
Top Svar Citer
annonce
Side 9 af 18 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 17 18 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk