annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15911410
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2401931
Et andet syn 2006011
Åndelig Føde 1614891
Jesu ord 1535625
Galleri
Limfjorden, Strandparken Nørresundby
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 57 gæster og 130 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 11 af 14 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 14 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#8062 - 22/11/2009 02:39 Re: Et kursus i mirakler [Re: Michael]
Anonym
Uregistreret

Kære Michael,

Så synes jeg, at du skulle svare mig på, hvorfor du skriver:

"Så ved du ikke hvem Jesus er."

Og:

"Men kender du Ham? Nej, vel."

Ville det ikke være fair, nu hvor vi fører en samtale, som vi ønsker skal være oprigtig og ærlig?
Top Svar Citer
#8063 - 22/11/2009 02:52 Re: Et kursus i mirakler [Re: Anonym]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Hvor stor er din tro så?

Jeg mindes, at du engang skrev, at du var helt overbevist om, at hvis du opfyldte visse betingelser så ville Jesus og Gud tage bolig i dig.

Måske du tror det, men ved du hvad de ord betyder? Kender du kærligheden? Det kan jeg da høre, at du ikke gør og så skulle du måske spørge hvorfor du ikke gør det? Hvorfor har han ikke lukket dig ind?

Som sagt, den dag Han lukker dig ind og du møder kærligheden, så vil jeg genkende det, du siger.

Men jeg var selv ung engang og havde en lang vej at gå.

Sandheden findes i forståelsen af en selv idet daglige liv her på Jorden. Siger man, at den findes andre steder ved man ikke hvad man taler om.

Gud sidder ikke til bords med Guruer og Mestre. Gud og kærligheden bor et helt andet sted, som jeg har sagt må man forstå sig selv.

Hvis den lille nisse, som så verdens største mand i vandspejlet, havde løftet sit hoved så havde han set en masse nisser ligesom sig selv, hvordan kunne han da blive indbildsk?

Men ligemeget med det. Den dag døren bliver åbnet vil du vide det og det vil kun afhænge af dit hjertes tilstand og ingen andre end du selv kan gøre det. smiler

Top Svar Citer
#8064 - 22/11/2009 02:58 Re: Et kursus i mirakler [Re: Michael]
Anonym
Uregistreret

Kære Michael,

Du stiller mig på ny nogle spørgsmål uden at besvare dem, jeg stillede dig. Jeg stillede dig spørgsmål omkring, hvorfor du stillede mig et spørgsmål, som du så oven i købet selv svarede på, uden at vente på at jeg, som spørgsmålet var stilet til, svarede. Og nu fortsætter spørgerunden ser jeg - bortset fra at spørgeren ikke går på tur. Jeg finder præmisserne urimelige for en god samtale.

Du fortæller mig, at jeg ikke kender til kærlighed, og måske er det håbløst at spørge dig, hvor du ved det fra. For du svarer jo ikke på mine spørgsmål, men fortæller mig åbenbart fortsat, hvad jeg ved og ikke ved, kender og ikke kender. Det er urimelige præmisser for en samtale, Michael.

Du spørger til betingelserne for at lære Gud at kende. Det er troen på Jesus, mener jeg. Så, nu svarede jeg dig alligevel.

Du udtaler dig også om min alder, dog uden at kende den. Ikke desto mindre skal oldingen en dag spørge barnet om vejen til livets sted. (Thomas-evangeliet).

Hvis samtalen skal fortsætte, så ser jeg helst, at du afstår fra at fortælle en hel masse om mig - f.eks. ved at spørge mig for så straks selv at svare. Det er der ingen ligeværdighed i. En nødvendig præmis for en dialog.
Top Svar Citer
#8065 - 22/11/2009 03:04 Re: Et kursus i mirakler [Re: Anonym]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Lige nøjagtig denne samtale skal ikke fortsætte. Så vidt jeg husker startede den med en bemærkning fra mig, som jeg helt kunne stå inde for.

Men som sædvanlig talte jeg til mig selv.

Det gør ikke noget, det er et af livets forunderlige mysterier som jeg har lært. At andre opfatter på en helt anden måde end jeg gør. Det må jeg lære at leve med.

Godnat og tak for samtalen. Eller var det enetalen? smiler
Top Svar Citer
#8066 - 22/11/2009 03:06 Re: Et kursus i mirakler [Re: Michael]
Anonym
Uregistreret

Kære Michael,

Jeg ved ikke, om du var den eneste, der talte. Men det, du sagde, synes jeg faktisk, var meget tarveligt. Du sagde, at jeg ikke kender til kærlighed eller Jesus. Og jeg spurgte hvorfor. Men det fik dig blot til at stille mig yderligere spørgsmål, som du selv svarede på.

Jeg har spurgt dig, hvad det er, jeg har sagt, som har fået dig til at reagere/agere sådan over for mig. Nu vælger du så at sige, at samtalen ikke skal fortsætte. Og nej, det skal den ikke under de præmisser, du sætter for den.

Godnat til dig også. Sov godt.
Top Svar Citer
annonce
Side 11 af 14 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 14 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Vigtige præciseringer
af somo
16/05/2024 15:16
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Plejehjemsbeboer omkommet efter brand p..
18/05/2024 18:14
Frederiksberg Svømmehal genåbner efter..
18/05/2024 18:07
Statens Serum Institut vil undersøge å..
18/05/2024 17:43
Georgiens præsident nedlægger veto mod..
18/05/2024 16:50
Polen investerer 17 milliarder i en fors..
18/05/2024 16:09
Nyheder fra Religion.dk