annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15771205
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2391331
Et andet syn 1997774
Åndelig Føde 1553045
Jesu ord 1529698
Galleri
Glædelig Jul og et Godt Nytår
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 171 gæster og 327 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 14 < 1 2 3 4 5 ... 13 14 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#7047 - 17/05/2009 08:34 Re: konfirmandens mareridt. [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7212
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Du modarbejder missionærerne ved at "antimissionere" og det er da selvfølgelig fint nok, så længe det fører til, at især børn og unge får mere trosfrihed - noget som du jo tydeligt har beskrevet, at du selv savnede, da du var ung, og som jeg fornemmer, at du stadig har en meget stor vrede over.

Men hvis du går et skridt videre og begynder at forlange, at dine medmennesker skal være ateister lige så bastant, som du selv viser, du er - ja, så er du jo, set med mine øjne, ikke et hak bedre end dem, du kritiserer så stærkt.

Og det gør du, synes jeg, når du vil "redde mig fra min Ikón".

Jeg respekterer din oplevelse af verden - at du ikke ved, hvordan det kan være, at verden eksisterer, men at du med stor styrke fastslår, at det i hvert fald ikke har noget med en gud at gøre (hvad jo er et gæt, en overbevisning, men ikke en viden).

Men du respekterer ikke, synes jeg, min oplevelse af verden, hvor en malet træplade betyder meget for mig - uanset at jeg ikke forstår en dyt af, hvordan dét går til.

Jeg forstår godt din vrede over de psykiske overgreb i religiøs retning, du blev udsat for som ung, men jeg forstår ikke, hvorfor du lader dén vrede gå ud over mig.

Hvorfor må jeg ikke have min overbevisning: at verden er mere end naturlove og tilfældighed - uden at jeg kan sige ret meget mere om dét, og uden at jeg tilslutter mig nogen etableret religion - ja faktisk også uden at jeg tilslutter mig idéen om en gud?

Det skriver jeg om her i et forum for trosfrihed.
Synes du, dét er forkert?
Synes du, dét er at missionere?
I så fald, hvor er da min ytringsfrihed?

Nå - men jeg gætter/håber, at jeg overfortolker dig smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (17/05/2009 08:35)
Top Svar Citer
#7049 - 17/05/2009 15:55 Re: konfirmandens mareridt. [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

Antimissionæren treram mener at du overfortolker ham, som jeg skrev; hvis der ingen missionærer var, der prøver at binde folk noget sludder på ærmet (iflg.min medfødte stærke sunde overbevisning), ville du ikke høre et eneste antikristeligt ord fra mig, og stadigvæk hvis folk kunne holde deres syge religion for sig selv (selvom staten siger vi er religiøse) og læse UN´s børnekonvention og fortolke den rigtigt, ville alt være i sin orden.

Så det er kun MISSIONÆRERNE jeg er ude efter at flå skindet på.

Og når nogle af disse prøver at få ID ind i skolen og underviser børn i at jorden kun er 6000 år gammel o.s.v.så må man sq gribe ind, lærerne har jo krammet på dem de underviser og kan let påvirke dem, men det er vi jo enige om.

Du må have din malede træplade i fred og ro, den skader nok ingen ha ha, det var faktisk for at joke lidt, at jeg skrev hvad jeg skrev om din passion,men jeg forstår heller ikke en dyt om din passion, min ikon har ikke givet mig sådanne oplevelser, selvom jeg pudser den så den er flot.

Det psykske overgreb ved en tvangskonfirmation er kun et mindre dilemma, jeg har aldrig troet på et eneste ord fra biblen, præsterne o.s.v. min religionslærerinde( præstefrue) var stiktosset på mig, fordi jeg sagde at jeg ikke troede en tøddel på noget af det, samt at jeg ikke ville lære salmevers og det var altså længe før den "skæbnesvangre" konfirmation, så jeg er den fødte antikrist og mener at alle troende stupide, men kun på grund af deres tro, ellers kan de være (næsten) lige så gode mennesker som ateister.

Hvorfor kan mennesker ikke forstå at man ikke tror på en disse, uden at det skal bunde i en ulykkelig barndom, overgreb af forskellig art o.s.v.,jeg havde en meget lykkelig barndom med kun
få overgreb, men til gengæld religiøst relaterede, i skolen (præstefruen), tvangskonfirmationen og senere i en kirkebus i USA,hvor jeg nær var blevet lynchet, som jeg fortalt om før.

At jeg så ser stor fornøjelse i at drille de kristne, må de så finde sig i, de kunne man ikke før i tiden,uden det fik skæbnesvangre konsekvenser, jeg har endda givet en præst et møgfald, så han helt tabte mælet og jeg NØD det, jeg skal nok lade være at gentage hvad jeg sagde til ham,jeg vil nødig censureres.

Jeg synes det er helt ok det du skriver her på Trosfriheden og du missionerer da ihvertfald ikke, vi har en god debat, bare ærgeligt at ikke flere giver deres besyv med.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7050 - 17/05/2009 18:00 Re: konfirmandens mareridt. [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7212
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Godt ord igen!

Jeg glæder mig over, at vi er enige om, at ingen skal undertrykkes, når det gælder tro, overbevisninger, antagelser, formodninger om eksistentielle emner.

Jeg respekterer naturligvis din tro - nåh nej, jeg må hellere kalde det din faste overbevisning: at det ikke findes andet end naturlovene og tilfældighederne.

Men jeg oplever altså, at der er mere - dog uden at jeg kan give det et klart udtryk.
Det kan jeg umuligt løbe fra, og det har jeg bestemt heller ikke lyst til.

Og der er plads til os begge her i dette forum - desværre alt for god plads smiler

Jeg gætter, at det skyldes, at vi danskere er så sekulariserede eller verdsliggjorte - og så materialistisk indstillede - at vi ikke gider at diskutere eksistentielle emner.

Eller med andre ord: De fleste danskere vil nok, hvis de blev stillet spørgsmål om "højere magter", svare noget i retning af: Hvad rager det mig!

De gider end ikke at være ateister smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (17/05/2009 18:01)
Top Svar Citer
#7052 - 18/05/2009 14:25 Re: konfirmandens mareridt. [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.

Det ser ud til at alle partiers ungdomsorganisationer lige pånær DF´s er imod kristendomsundervisningen i de danske skoler, der skal ikke undervises i kristendom men kun gives en ren religionsundervisning, der skal dække alle religioner ligeligt, desuden vil de have stat og kirken helt adskilt, det glæder mig at især de konservative unge er blandt dem der går stærkt imod kristendomsundervisningen, idet det påvirker den personlige ret til frihed, som jeg flere gange har påtalt står i UN´s børnekonvention, jeg tolker det som at også div.konfirmationsforberedelser også vil bortfalde i skolernes regi, hvis og når deres forslag en SKØN dag kommer igennem.

Ligeledes vil den tvungne kirkeskat vi alle bliver opkrævet, også falde væk, så må de der vil opretholde deres tro selv til lommerne for at betale hele cirkuset, måske det kan få folk til at tænker sig godt om, om de nu også er troende (nok), måske de ca.2300 præster, biskopper m.fl. skal til at se sig om efter et meningsfyldt arbejde, hvor de ikke kan nøjes med at sige gud og amen.

Biblens mange farvede historier er i efterhånden plukket i småstykker, der er snart ikke meget tilbage at tro på, for dem der kan tænke lidt selv.
Det er nu kun et spørgsmål om tid før de sidste "stolte" bibelske bastioner falder i møddingen.
Nu ærgrer jeg mig bare over, at jeg ikke når at opleve kirkens endeligt-fandens også.

1. Skabelsen af jorden af en gud, før alle de andre himmellegemer-- faldet bort.
2. Skabelsen af det hele for ca.6000 år siden-- faldet bort,universet er ca 4,5 mia år.
3. Skabelsen af Adam, ved at blæse liv i noget lerstøv-- faldet bort, lerstøv fremkom først efter mange mil.års erusion
4. Skabelsen af alle dyrene som planteædere-- faldet bort kødæderne har tandsæt for at spise kød.
5. Syndfloden med Noah´s redningsbåd-- falder bort, kunne umuligt lade sig gøre, både vandmæssigt og pladsmæssigt.
6. Dinosaurerne levede indtil for 65 mio. år siden, bevist med kulstofmetoden.
7. Jorden var flad som en pandekage-- faldet bort-
8. Stjernerne og planeterne blev skabt efter jorden-- faldet bort
9. Solen blev sat på himlen for at skabe lys på jorden-- faldet bort
10.Jesus blev født af en jomfru-- faldet bort- biologisk umuligt
11.Jesus kunne gå på vandet-- faldet bort- han gik på bundgarnspælene
12.Jesus for til himmels efter korsfæstelsen-- faldet bort, nogle fjernede hans lig og brugte det som fiskefoder,for ikke at han skulle blive en martyr.
13. Jorden er universets center-- faldet bort.

Og sådan kan man blive ved med at pille det hele fra hinanden,indtil kejseren (gud den nar)står med en bar røv og løber skrigende bort.



Redigeret af treram (18/05/2009 14:51)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#7054 - 18/05/2009 15:26 Re: konfirmandens mareridt. [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7212
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Du skriver:
Citat:
Nu ærgrer jeg mig bare over, at jeg ikke når at opleve kirkens endeligt-fandens også.

Er du ved at dø?
Ja det er vi jo alle - men måske ikke lige nu? smiler

Angående dine bortfaldne 13 punkter:
Jo, selvfølgelig - men du efterlader godt nok nogle ubesvarede spørgsmål af væsentlig betydning, synes jeg.

Du er tilsyneladende bedøvende ligeglad med, at du ikke ved, hvordan det kan være, at verden ER.

Jeg ved det heller ikke, men jeg er ikke ligeglad smiler

Hvem er det egentlig, der løber skrigende bort - endda med bar røv? griner

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (18/05/2009 15:27)
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 14 < 1 2 3 4 5 ... 13 14 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Hilsner
af Tikka
03/05/2024 09:21
Min ”religion”
af Arne Thomsen
30/04/2024 14:16
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Nyheder fra DR
Flertal på Christiansborg vil have unde..
03/05/2024 14:26
Reddet fra konkurs: Esbjerg fB er tilbag..
03/05/2024 14:23
Kvindelig præst dømt for vold mod konf..
03/05/2024 13:33
Hamas vil sende delegation til Egypten f..
03/05/2024 13:01
Kina har sendt rumfartøj til Månens ba..
03/05/2024 12:57
Nyheder fra Religion.dk