annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15692312
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382603
Et andet syn 1992154
Åndelig Føde 1526479
Jesu ord 1523791
Galleri
Lidt billeder fra min sidste tur til Israel
Hvem er online?
0 registrerede 497 gæster og 215 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 18 af 23 < 1 2 ... 16 17 18 19 20 22 23 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#7014 - 12/05/2009 10:48 Re: Sandheden [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7208
Sted: Sydsjælland
Hej uregistrerede Anonym.

Du har travlt med at kritisere de etablerede kristne kirker (jeg antager såvel den luthersk evangeliske som den romersk katolske og den ortodokse), og du håner menigmands mere eller mindre naive "åndelige sutteklud", fordi du mener, at mennesker ikke får øje for de ord fra Jesus, som du vel fortrinsvis læser i den nuværende Bibel, og som du med bestemthed hævder, er det væsentlige.

Derved tror jeg, du skubber næsten alle fra dig.

Ingen har patent på sandheden, men det, der er sandheden for dig, synes jeg ikke, du præsenterer særlig godt.

Hvad med at forsøge sig i den samme menneskekærlige ånd som den, jeg opfatter, der var/er karakteristisk for Jesus? - i stedet for at "svinge pisken over de formastelige" smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (12/05/2009 10:49)
Top Svar Citer
#7015 - 12/05/2009 14:21 Re: Sandheden [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Arne,

Jeg håner ikke menigmand. Tværtimod ser du mig tage ateisters parti. DE håner religionen for fuld udblæsning, og dette - siger jeg - er fuldt forståeligt. For religionen har skjult alt det, som Jesus faktisk kom med. Dette forklarer jeg løbende. At du ikke vil købe forklaringen, rager mig en papand - jeg udvander IKKE sandheden for din skyld. Og jeg tillader heller dine fordrejninger af Jesu budskab at skjule de ord, som nogle mennesker kan tage imod (hvis de fik lov!).

Det er meget vigtigt IKKE at tolerere hvad som helst. Ondskab og hykleri og løgn skal IKKE accepteres. Derfor skal religion IKKE accepteres.

Kærlighed ville ikke være kærlighed, hvis der var plads til ondskab. Sandhed ville ikke være sandhed, hvis der var plads til løgn.

...Ligeledes har Jesus' budskab ikke plads til en religion, der forvansker det!

Du skriver:
"Hvad med at forsøge sig i den samme menneskekærlige ånd som den, jeg opfatter, der var/er karakteristisk for Jesus? - i stedet for at "svinge pisken over de formastelige""

- Du glemmer, at Jesus selv revsede de religiøse, OG at han faktisk også svingede pisken.

Det er ikke ukærligt at tale folk imod. Det er ikke ukærligt at kalde hykleri for hykleri. Tyven skal kaldes for, hvad han er: En tyv. Men du er som tyven, der vil have indført, at man ikke må anklage folk for at stjæle!

...således er det med de religiøse. De forvansker Jesus' budskab for så at brokke sig over, at de bliver afsløret.

Den egentlige ondskab ville bestå i IKKE at afsløre dem. For de skjuler det lys, som Jesus giver til dem, der kan tage imod.

Du er som en kalket grav, der udenpå er fin og yndig, men indeni er fuld af dødningeben. Du spiller åh så høflig og forstående. Men når Jesu ord rykker nær, så vælger du hellere et billede end de ord, som er sande og gode, og som ville have frelst dig, hvis du havde holdt fast i dem.

...i din "åh, jeg er så rummelig"-diskurs vil du lukke ALT ind, UNDTAGEN de Jesus-ord, som virkelig kræver noget af mennesker. Derved lukker sandheden og kærligheden ude af udvekslingen. Lige præcis det som ville gøre menneskeheden godt.

Du skjuler sandheden for folk ved at ringeagte den og forvrænge dens budskab. Du foretrækker "høflige diskussioner" og ikoner over det, som Jesus bad os tage imod - nemlig hans ord. Selv går du ikke ind ad døren, og du forhindrer andre i det også.

Men hvad andet kan man forvente? Hvis du ikke holder fast i dine egne ord, hvordan skulle du så kunne holde fast i Jesus'? Du spørger mig "hvor er din ydmyghed?" - YDMYGHED - hvorefter du erklærer dig selv i stand til at elske hele verden af alle dine kræfter!!! Og efter således at have vist alverden din egen "ydmyghed", vil du ikke engang stå ved dit første angreb på mig.

...hvad hjælper en "høflig debatkultur", hvis den kun bruges til at fornægte sandheden? Hvad gavner dit smil, hvis tænderne er rådne og oser af ondskab?

Hvis du ikke selv vil drikke af sandheden, så gå dog i det mindste til side så andre kan få lov!
Top Svar Citer
#7016 - 12/05/2009 14:38 Re: Sandheden [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Arne,

Jeg håner ikke menigmand. Tværtimod ser du mig tage ateisters parti. DE håner religionen for fuld udblæsning, og dette - siger jeg - er fuldt forståeligt. For religionen har skjult alt det, som Jesus faktisk kom med. Dette forklarer jeg løbende. At du ikke vil købe forklaringen, rager mig en papand - jeg udvander IKKE sandheden for din skyld. Og jeg tillader heller dine fordrejninger af Jesu budskab at skjule de ord, som nogle mennesker kan tage imod (hvis de fik lov!).

Det er meget vigtigt IKKE at tolerere hvad som helst. Ondskab og hykleri og løgn skal IKKE accepteres. Derfor skal religion IKKE accepteres.

Kærlighed ville ikke være kærlighed, hvis der var plads til ondskab. Sandhed ville ikke være sandhed, hvis der var plads til løgn.

...Ligeledes har Jesus' budskab ikke plads til en religion, der forvansker det!

Du skriver:
"Hvad med at forsøge sig i den samme menneskekærlige ånd som den, jeg opfatter, der var/er karakteristisk for Jesus? - i stedet for at "svinge pisken over de formastelige""

- Du glemmer, at Jesus selv revsede de religiøse, OG at han faktisk også svingede pisken.

Det er ikke ukærligt at tale folk imod. Det er ikke ukærligt at kalde hykleri for hykleri. Tyven skal kaldes for, hvad han er: En tyv. Men du er som tyven, der vil have indført, at man ikke må anklage folk for at stjæle!

...således er det med de religiøse. De forvansker Jesus' budskab for så at brokke sig over, at de bliver afsløret.

Den egentlige ondskab ville bestå i IKKE at afsløre dem. For de skjuler det lys, som Jesus giver til dem, der kan tage imod.

Du er som en kalket grav, der udenpå er fin og yndig, men indeni er fuld af dødningeben. Du spiller åh så høflig og forstående. Men når Jesu ord rykker nær, så vælger du hellere et billede end de ord, som er sande og gode, og som ville have frelst dig, hvis du havde holdt fast i dem.

...i din "åh, jeg er så rummelig"-diskurs vil du lukke ALT ind, UNDTAGEN de Jesus-ord, som virkelig kræver noget af mennesker. Derved lukker du sandheden og kærligheden ude af udvekslingen. Lige præcis det som ville gøre menneskeheden godt.

Du skjuler sandheden for folk ved at ringeagte den og forvrænge dens budskab. Du foretrækker "høflige diskussioner" og ikoner over det, som Jesus bad os tage imod - nemlig hans ord. Selv går du ikke ind ad døren, og du forhindrer andre i det også.

Men hvad andet kan man forvente? Hvis du ikke holder fast i dine egne ord, hvordan skulle du så kunne holde fast i Jesus'? Du spørger mig "hvor er din ydmyghed?" - YDMYGHED - hvorefter du erklærer dig selv i stand til at elske hele verden af alle dine kræfter!!! Og efter således at have vist alverden din egen "ydmyghed", vil du ikke engang stå ved dit første angreb på mig.

...hvad hjælper en "høflig debatkultur", hvis den kun bruges til at fornægte sandheden? Hvad gavner dit smil, hvis tænderne er rådne og oser af ondskab?

Hvis du ikke selv vil drikke af sandheden, så gå dog i det mindste til side så andre kan få lov!
Top Svar Citer
#7017 - 12/05/2009 15:14 Re: Sandheden [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7208
Sted: Sydsjælland
Nå da - uregistrerede Anonym.

Dér fik jeg nok tirret dig - oven i købet så meget, at du sender dit indlæg to gange - spækket med diverse ukvemsord.

Mig minder du mest af alt om den spanske inkvisition - light smiler

Du tror mig garanteret ikke, når jeg nu skriver til dig, at jeg bilder mig ind, at kende Jesus Kristus - som person - og ikke bare som beskrevet - og at dét, jeg indtil nu har lært af Ham, er noget ganske andet end det, du prædiker - og noget, der ville få dig til at tabe både næse og mund.

Men det agter jeg ikke at søge at indoktrinere andre med - til forskel fra dig smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (12/05/2009 15:15)
Top Svar Citer
#7018 - 12/05/2009 15:18 Re: Sandheden [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Arne,

Du taler om mine ukvemsord, men kalder mig for den spanske inkvisition. Dit hykleri kender ingen grænser.

Hvis du elskede Jesus, havde du holdt fast i hans ord.
Top Svar Citer
annonce
Side 18 af 23 < 1 2 ... 16 17 18 19 20 22 23 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Hanskrist
25/04/2024 23:58
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 22:54
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
USA er gået i gang med at bygge midlert..
26/04/2024 00:31
Ekstremt vejr skyld i dårligste vinprod..
25/04/2024 22:14
Zelenskyj retter direkte tak til Danmark
25/04/2024 21:10
Norsk politi afslutter efterforskning i ..
25/04/2024 20:35
Dansk forskning viser sammenhæng mellem..
25/04/2024 20:17
Nyheder fra Religion.dk