annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15931495
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2404016
Et andet syn 2007499
Åndelig Føde 1621575
Jesu ord 1536648
Galleri
Rødhus strand efterår
Hvem er online?
0 registrerede 52 gæster og 191 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 14 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 13 14 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#6093 - 20/11/2008 17:19 Re: Anonym angrebet af religionsvirus. [Re: Borad]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Det ville ikke overraske mig, hvis disciples Helligånd ved nærmere undersøgelse viste sig at bestå af vinånd. griner

engel

Top Svar Citer
#6094 - 20/11/2008 17:52 Re: Anonym angrebet af religionsvirus. [Re: ole bjørn]
Borad Offline
godt igang
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 229
Sted: Danmark

Ja, men nu holder hans gud jo også meget af vin;o)
_________________________

Qol Yehudi

A Jewish Voice
Top Svar Citer
#6099 - 20/11/2008 21:11 Re: Anonym angrebet af religionsvirus. [Re: ole bjørn]
Jerry Offline
godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 161
Vel også lidt interessant, at disciples TRO er så massiv, at han ser tre opponenter som selvfølgeligt- sådan MÅ det da være at være medlemmer af Folkekirken, hvor det viser sig, at to af dem, treram og jeg, ikke har tilknytning til denne klub. Og hvor Ole Bjørn - som af mig uransalige årsager - stadig ikke har taget sig sammen til at forlade denne ESP-tro-agtige stadig betaler til opretholdelsen af overtroen. (Ja, Ole Bjørn, det der med at det er en stabiliserende faktor i samfundet - Skråt op!)

Meen, to tredjedel ramt forkert i sin TRO på kirketroende folkekirkesavlende - ret så visende om, hvordan en discipels TRO kan få TROEN til at ligne viden, i disciples egen indbildning!

Eller måske bedre formuleret, forsøger;

Håber på, at besværgelserne virker. At 82% folkekirkekristne, sådan ifølge 'at det gør man' stadig / måske kan fanges ind i religionsmysteriet.

Det gider de sgu' ikke, disciple, kan jeg betro dig. De savler bare med ved de store højtideligheder - sådan, fordi det er romantisk!

Husker for nylig en barnedåb, hvor forældrene på barnets vegne forsagede Djævelen.

Sikken grinagtig forestillig. Forældrene havde sgu da aldrig skænket denne djævel en tanke. Anede vel nok ikke en skid om denne overtro. Men savlede med på denne kirkelige ceremoni - fordi det er så romantisk

Jerry

PS: disciple. Tror du virkelig på, at der er en djævel (Satan)?

Sådan skabt af din gud.

Top Svar Citer
#6100 - 20/11/2008 23:18 Re: Anonym angrebet af religionsvirus. [Re: Jerry]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Jerry.

Som skrevet i mit svar til Arne er det den fælles moral, der holder samfundet sammen. Moral er den danske befolkning ikke helt enige om, men det fællestræk, der er hos størstedelen af danskerne, skyldes den tradition, som vi er opvokset i, og den er i væsentlig grad baseret på protestantismens moralopfattelse, som også er grundlaget for Folkekirkens moral.

Lad os for sjovs skyld antage, at vi fyrede Folkekirken og ligestillede alle religioner. Så skulle moral og etik i demokratiets ånd også baseres på en ligestilling mellem de forskellige religioners moralsystemer, så lovene skulle tage hensyn til muslimernes børneægteskaber, jødernes sabbat, sikhernes påbud om at bære lange dolke, voodoo-dyrkernes haneofringer, nazisternes racediskrimination, somaliernes pigeomskæringer, hinduernes kastesystem og enkebrændinger o.s.v. Vi kunne ikke hævde, at én moral er bedre end de andre, for alle meninger er jo ligeberettigede i et demokrati.

Men med en statsreligion i ryggen kan vi hævde, at lovene her skal afspejle den traditionelle danske moral, og derved har vi også moralsk ret til at forbyde børneægteskaber, religiøse dolke, dyreofringer, børnearbejde, pigeomskæringer m.m.

Det handler altsammen om at gennemtænke konsekvenserne af vore handlinger, og jeg betaler gerne et beskedent bidrag til at opretholde Folkekirken og andre danske kulturinstitutioner, sålænge man ikke kræver af mig, at jeg skal være religiøs. Det gør man som bekendt i visse lande med andre statsreligioner.

Helst så jeg selvfølgelig en verden uden behov for religioner, men dette er en utopisk tanke i vor tid, og de småpenge, jeg betaler til at opretholde en religion, som er det mindste af flere onder, giver mig ikke økonomiske bekymringer.

Men hvis du eller andre kan opstille et moralsystem, der er bedre end det nuværende kristent inspirerede, så hører jeg da gerne om det.

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
#6106 - 21/11/2008 08:37 Re: Anonym angrebet af religionsvirus. [Re: ole bjørn]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Kære Ole Bjørn.

" lad os for sjovs skyld antage, at vi fyrede folkekirken og ligestillede alle religioner,...... så lovene skulle tage hensyn til muslimernes børneægteskaber, jødernes sabbat,osv..."

Det skal lovene vel alligevel gøre selvom vi har en folkekirke, havde vi ikke det, så skulle lovene forbyde inddoktrinering af børn i danske skoler til den kristne tro, og forbyde missionering af enhver art.

Jeg synes du er ude på en blindvej her, at du kan støtte folkekirken er jo rent blasfemisk uha,du mener ikke man kan udvise moral uden man har en folkekirke, sig mig er du virkelig ateist ?? og har du i virkeligheden regnet ud hvormeget du har betalt til din støtteforening, det er ikke småpenge.

At vi skal forbyde tåbelige umenneskelige ting religionerne står for, kan enhver da finde ud af er nødvendigt, det behøver du ikke en folkekirke til at fortælle dig.

Vort moralsystem er det kristent?? det kan lige så godt være ateistisk eller bare være almindelig medmenneskeligt, du har før selv nævnt at religionerne ikke kan tage dette til indtægt.

Det er en ommer min kære ven.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 14 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 13 14 >


Seneste indlæg
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Vigtige præciseringer
af somo
16/05/2024 15:16
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Tidligere FC Midtjylland-spiller scorer ..
19/05/2024 22:04
Islamisk Stat hævder at stå bag angreb..
19/05/2024 22:04
Spanien kalder ambassadør hjem fra Arge..
19/05/2024 22:00
To personer fundet døde i nordjysk hus ..
19/05/2024 21:35
Rapperen P. Diddy undskylder for overfal..
19/05/2024 18:11
Nyheder fra Religion.dk