annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15733943
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2386903
Et andet syn 1994904
Åndelig Føde 1535027
Jesu ord 1526920
Galleri
Et nyt liv
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 231 gæster og 54 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 12 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 11 12 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#5707 - 09/11/2008 00:24 Re: folkekirkemedlem pr. automatik. [Re: Anonym]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Selvfølgelig er du Thomas og flere andre pseudonymer, der præker det samme pladder med de samme ord. Du kan ikke engang undskylde dig med skizofreni, for der er jo ikke tale om multiple personligheder, men om en ensformig messen det samme vås. syg

Der er et par milliarder mennesker, der har forstået budskabet i NT langt bedre end du har. For dig er det kun ord. For andre er det en livsstil.

Top Svar Citer
#5708 - 09/11/2008 01:06 Re: folkekirkemedlem pr. automatik. [Re: Anonym]
Jerry Offline
godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 161
Citat:
Det er nogle smukke ord om kærlighed og godhed. Alt, hvad han sagde, udspringer af kærlighed. Konsistens.


Citat:
Matthæus 10,34 Tro ikke, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for at bringe fred, men sværd.
Matthæus 10,35 Jeg er kommet for at sætte splid mellem en mand og hans far, en datter og hendes mor, en svigerdatter og hendes svigermor,
Matthæus 10,36 og en mand får sine husfolk til fjender.
Matthæus 10,37 Den, der elsker far eller mor mere end mig, er mig ikke værd, og den, der elsker søn eller datter mere end mig, er mig ikke værd.


Elske ham, din Jesus, mere end mine børn.

Eat my shorts!

Føj for en gud du tilbeder!

Jerry

Top Svar Citer
#5711 - 09/11/2008 20:08 Re: folkekirkemedlem pr. automatik. [Re: ole bjørn]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Selvfølgelig er du Thomas


Nej.

Du er FEJ, at du inddrager en person, der ikke er tilstede!

Citat:
Du kan ikke engang undskylde dig med skizofreni, for der er jo ikke tale om multiple personligheder


Din indsigt i forskellige emner er lig NUL! Skizofreni behøver ikke have noget med personlighedsspaltning at gøre overhovedet.

Heldigvis har de fleste af os opdaget din manglende indsigt i stort set alt. Så du bør nok mindst af alt forsøge dig med at stille diagnoser; du risikerer bare, at vi griner af dig, så naboerne ikke kan falde i søvn!

Citat:
Der er et par milliarder mennesker, der har forstået budskabet i NT langt bedre end du har. For dig er det kun ord.


Der er ikke milliarder af mennesker, der har forstået budskabet af NT, da dette ville modsige den centrale figur i NT, der siger, at kun få finder livets vej.

For mig er det ikke kun ord, men en livsstil. Men det begynder med ordene, som er ånd og liv!
Top Svar Citer
#5712 - 09/11/2008 20:15 Re: folkekirkemedlem pr. automatik. [Re: Jerry]
Anonym
Uregistreret

Typisk dig, Jerry, at du inddrager dette citat. Du tror åbenbart, at det modsiger alle hans andre ord om kærlighed - f.eks. Elsk din næste, som du elsker dig selv.

Men ordet her modsiger ikke hans ord om at elske og elske og at gøre godt, ja selv mod dem, der hader os! Men det vidner om konsekvensen af at give budet om kærlighed... nemlig at folk IKKE VIL tage imod dette kærlighedsbud: Elsk din næste som dig selv. Ja, hvad er konsekvensen? At selv familiens medlemmer vil vende sig mod hinanden. Hvorfor? Fordi de uretfærdige og ubarmhjertige hader dem, som elsker retfærdighed og barmhjertighed. Hvorfor gør de det? Fordi deres lys afslører deres mørke!

Citat:
Føj for en gud du tilbeder!


Ja, han er vel nok forfærdelig, sådan at forlange af os, at vi skal elske vores fjender, gøre godt mod dem der hader os, velsigne dem der forbander os og bede for dem der mishandler os. Og så elske vores næste som os selv, og gøre som den barmhjertige samaritaner - hvad bilder han sig dog ind? "Det vil vi da ikke!", skriger Jerry i sin vrede... og med lys og lygte finder han et citat, han ikke fatter - og mener åbenbart at det siger noget grimt...
Top Svar Citer
#5715 - 09/11/2008 21:43 Re: folkekirkemedlem pr. automatik. [Re: Anonym]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Endnu engang, Thomas, demonstrerer du din manglende evne til at forstå en tekst. Det er altså ikke kun bibelen, du mistolker.

Citat:
Ole Bjørn: Du kan ikke engang undskylde dig med skizofreni, for der er jo ikke tale om multiple personligheder

Thomas: Din indsigt i forskellige emner er lig NUL! Skizofreni behøver ikke have noget med personlighedsspaltning at gøre overhovedet.


Hvor har jeg sagt, at alle skizofrene lider af multiple personligeheder? Ingen steder! Men personlighedsspaltning hører altså under gruppen af skizoide sygdomme, og jeg understreger jo netop, at det kan du ikke undskylde dig med. Uvidenheden og de manglende læseevner er altså helt på din side.

Men du lider skam af multiple pseudonymer, formodentlig fordi dine indlæg under et pseudonym altid ender med, at du er komplet til grin, fordi du ikke er i stand til at tolke bibelens budskab nogenlunde korrekt. Det handler nemlig ikke om, at man skal være en plage for andre mennesker.

Du præker nogle skriftsteder, som du ikke lever efter. I stedet lever du efter de skriftsteder, som Jerry citerede. Mere inkonsekvent kan man næppe blive.

Alle dine indlæg viser, at du hverken ejer kærlighed til andre mennesker eller forståelse for dem. Alt hvad du indeholder, er fordømmelser af alverdens kristne. Bibelens Jesus kom ikke for at fordømme, men for at forstå og tilgive.

Uanset at Jesus er en mytisk skikkelse, så er det en smuk myte, som du ikke har forstået meningen med. Du er længere væk fra Jesus end dem, der aldrig har hørt om ham.

Din livsstil er fordømmelse, og derfor bliver du selv fordømt af alle dine omgivelser. I Jesus øjne ville du blive betragtet som en uvidende "skriftklog", fordi du tror at vide, hvad skriften betyder, men du tager helt og aldeles fejl, sure Thomas alene i verden. syg

Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 12 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 11 12 >


Seneste indlæg
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Min ”religion”
af Anonym
29/04/2024 20:27
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Nyheder fra DR
Financial Times-artikler skal træne Cha..
30/04/2024 06:25
Joe Biden og Egyptens præsident har tal..
30/04/2024 05:29
Demonstranter på gaden for at støtte r..
30/04/2024 04:23
Morten Frendrup scorede, da Genoa sikred..
29/04/2024 23:49
Houthierne: Vi har angrebet to amerikans..
29/04/2024 23:46
Nyheder fra Religion.dk