annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15638693
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2378739
Et andet syn 1988092
Jesu ord 1521609
Åndelig Føde 1507266
Galleri
Blitz your Bliss
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen, Hanskrist 123 gæster og 30 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 12 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 11 12 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#5676 - 07/11/2008 12:50 Re: folkekirkemedlem pr. automatik. [Re: disciple]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej disciple.

" at han kom til jorden for at dø på et kors og for at gud kunne manifestere sin kraft ved at udfri Jesus fra døden."

Det var dog en ringe opgave han blev sat på, at komme til jorden for at dø på et kors, det var vist ikke med i beregningerne, men man må vel tilpasse historien, så eftertiden havde noget at græde over, det blev ikke bedre da han senere for ad helvede til, mer gråd.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#5677 - 07/11/2008 13:11 Re: folkekirkemedlem pr. automatik. [Re: disciple]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Det eneste pinlige i denne sag, disciple, er kun din manglende forståelse af andre trosretninger fra dit snæversynede religiøse ståsted.

Som alle andre fanatikere mener du, at have fundet "sandheden", og at selveste "Gud" har bekræftet, at din tro er den rette. Der findes ingen "ret tro", men kun 5.000+ forestillinger om guder.

Jeg mere end aner, at du i høj grad mangler kendskab til andre religioner. Du har ikke på noget tidspunkt afsløret hverken viden eller interesse for andre religioner, så dit naive postulat om, at jeg "ikke aner noget om dit kendskab til andre religioner" har du hidtil ikke været i stand til at underbygge med fakta. Fakta er, at du ikke kender jesus-mytens oprindelse i zoroastrianismen, ægyptologien og østens religioner. Det ville nemlig få dig til at sætte spørgsmålstegn ved NTs autenticitet i stedet for at betragte NT som en bekræftelse på din overtro.

Din billige retorik om "utallige" præstevenner kan du godt spare dig. De er ikke flere end de kan tælles, og selv om der er kendte teologer imellem, så er deres synspunkter på kristendommen ligeså varieret, som deres antal. Der er ikke nogen entydig fortolkning af "eksistentiel kristendom", og godt det samme. Hvis ikke Folkekirken åbnede for flere fortolkninger, så ville antallet af troende blive endnu mere reduceret, og formentlig kun omfatte de mest naive troende.

For dig er alle andre synspunkter end dit eget et udtryk for "fordomme og myter". Du kan i din fundamentalisme ikke se, at det er din egen tro, der er et særtilfælde. Den opfattelse af andres synspunkter deler du dog med alverdens fundamentalister uanset tro. Principielt er der ingen forskel på dig og på Jehovas Vidner, ultraortodokse jøder og islamister. Alle tror I, at I og I alene kender sandheden. Det gør I ikke. I udviser blot det snæversyn, som NT beskriver hos farisæerne.

Jeg har respekt for folk der tror, at der findes et højere forsyn og en skabende kraft i universet. Det er et synspunkt, vi alle har måttet overveje og tage stilling til, og det ligger udenfor det bevislige, og dermed også udenfor hvad vi kan definere som sandhed og virkelighed.

Men mennesker, der tror, at de har fundet sandheden, er ikke kommet meget videre end neanderthalmennesket. Dem har jeg ingen respekt for.

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
#5687 - 07/11/2008 16:50 Re: folkekirkemedlem pr. automatik. [Re: ole bjørn]
disciple Offline
godt igang
Registeret: 22/08/2008
Indlæg: 55
Sted: det sydlige Århus
Hej Ole Bjørn

Det er stadig pinligt at læse dine uvidende indlæg.

Citat:
For dig er alle andre synspunkter end dit eget et udtryk for "fordomme og myter". Du kan i din fundamentalisme ikke se, at det er din egen tro, der er et særtilfælde. Den opfattelse af andres synspunkter deler du dog med alverdens fundamentalister uanset tro. Principielt er der ingen forskel på dig og på Jehovas Vidner, ultraortodokse jøder og islamister. Alle tror I, at I og I alene kender sandheden. Det gør I ikke. I udviser blot det snæversyn, som NT beskriver hos farisæerne
Citat slut.

Kommentar:
Hvor er det vidunderligt naivt nonsens skrevet af dig Ole Bjørn, for her afslører du din vidende uvidenhed og dit postulat om, at der ikke er ngen forskel på vi troende kristne og så alle religioner. Jeg har jo så sent som i mit seneste indlæg- åbenbart forgæves- forsøgt at forklare dig, at min tro på Kristus ikke er nogen religion (lære), men derimod en eksistentiel tro.
Men den forskel fatter du tilsyneladende ikke.

Blandt mine venner har jeg en professor i Biologi, en professor i Astrofysik og 2 lektorer indenfor molekylær forskningen. De er samtidig troende kristne og når jeg fortæller dem om dine luftige postulater, så både ryster de på hovedet og ler højt og udbryder; det må vist være mange år siden han har forsket i nogetsomhelst og da slet ikke i kristendommens konkrete baggrund og eksistentielle værdier.

Go`weekend smiler

mvh
disciple

Top Svar Citer
#5688 - 07/11/2008 17:07 Re: folkekirkemedlem pr. automatik. [Re: disciple]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Jeg har jo så sent som i mit seneste indlæg- åbenbart forgæves- forsøgt at forklare dig, at min tro på Kristus ikke er nogen religion (lære), men derimod en eksistentiel tro.


Nøj, hvor det bare lyder flot - men hvad sagde Jesus?

"Kom til mig, alle I, som slider jer trætte og bærer tunge byrder, og jeg vil give jer hvile. Tag mit åg på jer, og lær af mig, for jeg er sagtmodig og ydmyg af hjertet, så skal I finde hvile for jeres sjæle. For mit åg er godt, og min byrde er let." (Matt.)

Jesus - "Tro ikke, at jeg er kommet for at nedbryde loven eller profeterne. Jeg er ikke kommet for at nedbryde, men for at opfylde. Sandelig siger jeg jer: Før himmel og jord forgår, skal ikke det mindste bogstav eller en eneste tøddel forgå af loven, før alt er sket. Den, der bryder blot ét af de mindste bud og lærer mennesker at gøre det samme, skal kaldes den mindste i Himmeriget. Men den, der holder det og lærer andre at gøre det, skal kaldes stor i Himmeriget. For jeg siger jer: Hvis jeres retfærdighed ikke langt overgår de skriftkloges og farisæernes, kommer I slet ikke ind i Himmeriget." (Matthæus 5, 17-20)

Jesus - "Men hvad mener I? En mand havde to sønner. Han gik hen til den første og sagde: Min søn, gå ud og arbejd i vingården i dag. Men han svarede: Nej, jeg vil ikke! Bagefter fortrød han og gik derud. Så gik han til den anden søn og sagde det samme til ham. Han svarede: Ja, herre! men gik ikke derud. Hvem af de to gjorde deres fars vilje?" De svarede: "Den første." Jesus sagde til dem: "Sandelig siger jeg jer: Toldere og skøger skal gå ind i Guds rige før jer. For Johannes kom til jer og lærte jer vejen til retfærdighed, og I troede ham ikke, men toldere og skøger troede ham. Og skønt I så det, angrede I heller ikke bagefter og troede ham." (Matthæus 21, 28-32)

Jesus - "Hvis I bliver i mit ord, er I sandelig mine disciple, og I skal lære sandheden at kende, og sandheden skal gøre jer frie." (Johannes 8, 31-33)

Jesus - "Ingen kan komme til mig, hvis ikke Faderen, som har sendt mig, drager ham, og jeg skal oprejse ham på den yderste dag. Der står skrevet hos profeterne: 'Alle skal være oplært af Gud.' Enhver, som har hørt og lært af Faderen, kommer til mig." (Johannes 6, 44-46)

Jesus - "Enhver, som har hørt og lært af Faderen, kommer til mig." (Johannes 6, 45-46)

Jesus - "Mig er givet al magt i himlen og på jorden. Gå derfor hen og gør alle folkeslagene til mine disciple, idet I døber dem i Faderens og Sønnens og Helligåndens navn, og idet I lærer dem at holde alt det, som jeg har befalet jer. Og se, jeg er med jer alle dage indtil verdens ende." (Matthæus 28, 17-20)

Jesus - "Og jeg siger til jer, mine venner: Frygt ikke dem, der slår legemet ihjel og derefter ikke er i stand til at gøre mere. Jeg vil vise jer, hvem I skal frygte: Frygt ham, som efter at have slået ihjel har magt til at kaste i Helvede. Ja, jeg siger jer: Ham skal I frygte. Sælges ikke fem spurve for to skilling? Og ikke én af dem er glemt af Gud. Ja, selv alle jeres hovedhår er talt. Frygt ikke, I er mere værd end mange spurve. Jeg siger jer: Enhver, som kendes ved mig over for mennesker, vil Menneskesønnen også kendes ved over for Guds engle. Men den, der fornægter mig over for mennesker, vil også blive fornægtet over for Guds engle. Enhver, som taler et ord imod Menneskesønnen, får tilgivelse. Men den, der spotter Helligånden, får ikke tilgivelse. Når de fremstiller jer i synagoger og for øvrigheder og myndigheder, så vær ikke bekymrede for, hvordan eller med hvad I skal forsvare jer, eller hvad I skal sige. For Helligånden vil i samme stund lære jer, hvad der skal siges." (Lukas 12, 4-12)

Jesus - "Min lære er ikke min egen, men hans, som har sendt mig. Den, der vil gøre hans vilje, skal erkende, om min lære er fra Gud, eller om jeg taler af mig selv. Den, der taler af sig selv, søger sin egen ære. Men den, der søger hans ære, som har sendt ham, han er sanddru, og der er ingen uret hos ham." (Johannes 7, 16-18)

Jesus - "Når I får ophøjet Menneskesønnen, da skal I forstå, at jeg er den, jeg er, og at jeg intet gør af mig selv; men som Faderen har lært mig, sådan taler jeg. Og han, som har sendt mig, er med mig; han har ikke ladt mig alene, for jeg gør altid det, der er godt i hans øjne." (Johannes 8, 27-30)

Jesus - "Lær denne lignelse af figentræet: Når dets grene bliver bløde og får blade, ved I, at sommeren er nær. Sådan skal I også vide, når I ser alt dette, at han står lige for døren. Sandelig siger jeg jer: Denne slægt skal ikke forgå, før alt dette sker. Himmel og jord skal forgå, men mine ord skal aldrig forgå. Men den dag eller time er der ingen, der kender, hverken englene i himlene eller Sønnen, men alene Faderen. Som det var i Noas dage, sådan skal det også være ved Menneskesønnens komme. For i dagene før syndfloden åd og drak de, giftede sig og bortgiftede lige til den dag, da Noa gik ind i arken; og de vidste ikke noget, før syndfloden kom og rev dem alle bort. Sådan skal også Menneskesønnens komme være. Da skal der være to mænd ude på marken; den ene tages med, og den anden lades tilbage. To kvinder skal male på samme kværn; den ene tages med, og den anden lades tilbage." (Matthæus 24, 32-41)

Jesus - "De skriftkloge og farisæerne sidder på Moses' stol. Alt det, de siger til jer, skal I derfor gøre og overholde, men I skal ikke gøre, som de gør, for de gør ikke selv, hvad de siger. De binder tunge og uoverkommelige byrder sammen og lægger dem på menneskers skuldre, men selv vil de ikke røre dem med en finger. Alle deres gerninger gør de for at vise sig for mennesker; de går jo med brede bederemme og med lange kvaster; de ynder at sidde til højbords ved fester og at sidde øverst i synagogen og lade sig hilse på torvet, og at folk kalder dem rabbi. I må ikke lade jer kalde rabbi; for én er jeres mester, og I er alle brødre. Og I må ikke kalde nogen på jorden jeres fader; for én er jeres fader, han, som er i himlen. I må heller ikke lade nogen kalde jer lærer; for én er jeres lærer, Kristus." (Matthæus 23)
Top Svar Citer
#5691 - 07/11/2008 20:08 Re: folkekirkemedlem pr. automatik. [Re: Anonym]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Tilsyneladende agter Thomas at spamme ethvert forum uden login. Det er ikke gået op for ham, at han er ved at oparbejde en afsky for hans Jesusord hos de fleste debattører. Det er et sygt forsøg på at forvanske bibelens budskab. syg

Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 12 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 11 12 >


Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
17/04/2024 01:03
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
16/04/2024 23:04
Kom op på bjerget...
af ABC
16/04/2024 19:15
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Ramadan-måneden
af somo
16/04/2024 18:47
Nyheder fra DR
'Vil altid være en kopi': Kan Børsen g..
17/04/2024 00:50
Børsens gløder forventes helt slukket ..
17/04/2024 00:30
Trump blev irettesat under retsmøde
16/04/2024 22:08
EU-lande opfordrer til besindighed i Mel..
16/04/2024 21:36
Gigantisk udgravning til Femern-tunnel e..
16/04/2024 21:20
Nyheder fra Religion.dk