annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Rødhus strand efterår
Hvem er online?
0 registrerede 516 gæster og 39 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 17 af 59 < 1 2 ... 15 16 17 18 19 ... 58 59 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#4580 - 22/09/2008 16:22 Re: Virtuel omsorg [Re: Ipso Facto]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Jeppe.

At du også lider af voldsfantasier, er noget nyt, men egentlig ikke overraskende, din debatstil taget i betragtning.

Det, der kendetegner kreative forskere, er netop, at de har en dyb forståelse for realiteter. Det har du jo selv tydeligt demonstreret, at du ikke har.

Men et enkelt af resultaterne af min forskning var pudsigt nok, at mennesker, der som du, lever i en fantasiverden, faktisk har så begrænset en fantasi, at de ikke er i stand til at forestille sig andre menneskers tankegang, og derfor er udenfor normal rækkevidde af psykologiske terapier. Kun en tvangsmæssig konditionering a la Alex DeLarge har effekt.

Derfor vælger psykiatrien oftest at behandle de svære tilfælde med dæmpende psykofarmaka.

Mvh

Ole Bjørn ;)

P.S. Har du husket at tage dine piller idag? Måske skulle du bede din psykiater om at forøge din reserpindosering, så du kan omgås andre uden de store problemer. smiler

Top Svar Citer
#4583 - 22/09/2008 16:53 Re: Virtuel omsorg [Re: Michael]
Anonym
Uregistreret

Hvorfor gøre det så besværligt? Det handler netop ikke om at få som fortjent udfra et millimeter kærlighedsløst retfærdighedsbegreb. Lige som det ikke drejer sig om øje for øje og tand for tand. At måle og veje i det uendelige.

Din kobling mellem retfærdighed og "øje for øje og tand for tand" er uheldig. Hvorfor?

Fordi: Jesus siger i bjergprædikenen, at de, som hungrer efter retfærdigheden, skal mættes. Jesus er i aller højeste grad FOR retfærdighed. Men han vender sig netop IMOD "øje for øje og tand for tand" (lidt senere i bjergprædikenen).

Retfærdighed er retfærdighed - at hungre efter at de svage og undertrykte må styrkes og hjælpes. "Øje for øje og tand for tand" handler derimod om gengældelse. Retfærdighed har intet med hævn at have gøre! Det må du da ikke tro!!

Derfor siger jeg: Hold fast i Jesu ord! OGSÅ dem om retfærdighed - forkast ikke det, som han søger at fremme.

Kærlighed, visdom, fred, retfærdighed, barmhjertighed - alle er de ét. For Gud er én.
Top Svar Citer
#4585 - 22/09/2008 17:10 Re: Virtuel omsorg [Re: ole bjørn]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Kære Ole Bjørn!

Jeg må nok bryde sammen og tilstå, at jeg lod mig rive med af Michaels gruopvækkende illutration af problemet med at bede for sine fjener i en verden befolket af hobbeske monstre.

Jeg håber du kan tilgive mig, så vi atter kan være lige så gode venner som før? ler

Hilsen

Ipso Facto pifter

_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
#4588 - 22/09/2008 17:34 Re: Virtuel omsorg [Re: Anonym]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
javel

Top Svar Citer
#4599 - 22/09/2008 18:56 Re: Virtuel omsorg [Re: Ipso Facto]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Jeppe.

Venner er nok et lidt overdrevet begreb her, men der er heller ikke noget at tilgive. Trods dine mange unoder anser jeg dig for en af de bærende kræfter på debatten, dels fordi du med store mellemrum siger noget fornuftigt, og dels fordi du provokerer en masse kritiske indlæg frem.

Hvis du ikke havde så travlt med at fremstille dig selv som et allround orienteret overmenneske, og kunne sublimere din humor til et niveau over skoledrengeplanet, så kunne vi sikkert få nogle fornuftige (herredømmefri) diskussioner, men det kniber gevaldigt for dig at indrømme dine fadæser, og i stedet forfalder du så til smædeskrivelser.

Jeg er ikke din uven, for jeg har aldrig taget dine indlæg højtideligt. For de fleste her er det enten tidsfordriv eller en kompensation for manglende anerkendelse hos deres nærmeste. For mig er det primært en del af et løbende studium af internetkommunikation med henblik på en evaluering af internettets betydning på godt og ondt for fremtidens globale samfund.

Set i det lys er alle indlæg værdifulde, selv multipseudonymet Thomas', fordi de afspejler de kommunikationsbrister der opstår, når ordene skal stå alene uden andre visuelle hjælpemidler.

Internettet har allerede ændret verden til noget, de færreste forstår konsekvensen af, fordi de kun fokuserer på enkelte sider af nettets virkninger. Reelt er der tale om en radikal ændring af menneskets livsbetingelser, og denne udvikling er kun lige begyndt. Ingen af de gamle normer eller religioner slipper uskadt igennem denne informationskværn.

Det værste er, at de mennesker, der er valgt til at lede os, eller har tilranet sig magten, ikke fatter, hvad de har med at gøre. Det vil der blive spildt meget blod over.

Men jeg er altså ikke og har aldrig været din uven.

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
annonce
Side 17 af 59 < 1 2 ... 15 16 17 18 19 ... 58 59 >


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
140 millioner kroner skal pumpe liv i d..
29/04/2024 09:06
Ørsted frasælger fransk energiforretni..
29/04/2024 09:03
I dag flager busserne for kongefamiliens..
29/04/2024 08:58
Cordsen: Mulig løsning på vej i højsp..
29/04/2024 08:13
Støjberg og Vanopslagh på vej til fors..
29/04/2024 08:09
Nyheder fra Religion.dk