|
1
registreret
(1 usynlig),
1671
gæster og
287
søgemaskiner online. |
|
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#45566 - 17/01/2026 17:35
Re: Verdens Væren
[Re: Hanskrist]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hanskrist, du skriver afsluttende til mig - vel som en konklusion:
Du undrer dig over astrofysik jeg undrer mig over det liv og de kræfter og rørelser der er i os som vi ofte deler med dyrene. Du er interesseret i noget derude vi ingenting ifølge dig kan vide noget om eller har lige så lidt forstand på som myrer på computere - jeg er interesseret i det der rør sig i os og alt derude vi deltager i og som vi kan blive grebet af og beriget af og med - som vi kan tilegne os og blive ven og fortrolig med og til sidst forstå måske er en Hellig Helhed - vi skal være varsomme med at ødelægge. Min replik: Jeg er egentlig ikke uenig med dig i, hvad du her skriver - og jeg glæder mig. Men jeg ser derudover tillige videre ud: Homo sapiens i universet, hvor vores art på denne lille klode jo er nærmest ubetydelig, og hvor det eneste betydelige, vi har gjort er, at vi med vores griskhed og svinskhed har skadet/ændret denne klodes økologi.
Den sandsynlige konsekvens er vel, at vi udrydder - eller decimerer - vores arts eksistens.
Det er på denne baggrund, jeg - stort set - er enig med dig i din holdning til tilværelsen. - med den tilføjelse, at Homo sapiens har mulighed for at genskabe paradis på jord - økologsisk harmoni - og for det modsatte.
Min drøm er, at vores verdens største religion: Kristendommen, vokser i sin kærlighed til: Kærlig omsorg for kloden. Arne
Redigeret af Arne Thomsen (17/01/2026 18:24)
|
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|