1
registreret Arne Thomsen
198
gæster og
256
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#45494 - 22/09/2025 11:59
Re: Egen tro - og andres...
[Re: Hanskrist]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Hanskrist. Dit seneste indlæg her i denne tråd, synes jeg, gør det lettere for mig at opfatte din tro - og at respektere den - ligeså, som du nævner, at i den åndelige verden kommer man ikke langt alene med fornuft.
For mit vedkommende kan jeg dog ikke se bort fra nutidens opfattelse af universet, dets tilblivelse, dets galaksehobe, galakser, stjerner, planeter, stof, mørkt stof, energi, mørk energi og sorte huller.
I princippet ændrer det vel egentlig ikke så meget andet end at vi menneskers position i verden - set med mine øjne - svinder ind til noget meget mindre end hdtil opfattet.
Kristendommens menneskelignende Gud bliver - for mig universets totalt udefinerbare guddommelighed (kan ikke finde et bedre ord) hvorfra jeg fornemmer kærlighed - også til os mennesker.
Det er jo uomgængeligt at der er forskel på Gud, Himmel og Jord og så Det guddommelige og Universet.
Det fælles er dog - synes jeg - kærligheden - den guddommelige kærliged - som jeg oplevede at få fra Kristus, og du, mener jeg at forstå, i dit Kristus-Gud-forhold.
Mit håb er, at du ikke forbander mig pga. forskellen.
Arne
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|