Arne:
Mit svar:
Der var kun Kristus og mig.
Hvad der skete kom helt bag på mig - milevidt fra, hvad jeg ville kunne fantasere mig til blinker
Begrebet: Gud oplever jeg som en primitiv menneske-version af universets guddommelighed.
"Der var kun Kristus og mig."Ihvertfald var det ikke Jesus Kristus
Fordi så kan du ikke skrive som følger her:
Begrebet: Gud oplever jeg som en primitiv menneske-version af universets guddommelighed.Alle ægte religiøse erfaringer er Ekstatiske Åbenbarings -erfaringer der rammer os i vores center - det er en central akt i vores personlighed hvor 1): følelser indgår 2): hvor vilje indgår 3): hvor erkendelse (forståelse) men ingen af de tre nævnte er årsagen til den religiøse erfaring. Der er altid et element af 1) og 2) og 3) men de er ikke årsagen eller kilden til de religiøse åndelige Ekstatiske Åbenbarings -erfaringer. Årsagen til at de religiøse spirituelle åndelige Ekstatiske Åbenbarings -erfaringer forandrer os skyldes at de rammer os i vores center - hjertet - var det bare noget der foregik i hovedet (sindet bevidstheden) ville det ikke forandrer os som mennesker og personer - kun kunne betyde en forestilling om tingene - men det berører os ikke dybt nok til en gennemgående tilbundsgående personlighedens forandring udvikling og vækst.
"Begrebet: Gud oplever jeg som en primitiv menneske-version af universets guddommelighed" når dette er som man forstår tingene har man fjernet sig fra Jesus Kristus. Så forstår man ikke et ord af den Åbenbaring Gud vi møder i Jesus Kristus.
Jesus Kristus knytter Gud passioneret intimt dynamisk til vores indre sjæleliv af længsler og ønsker og drømme - derfor vi overhovedet ikke kan forstå Jesus Kristus udenom BØNNEN - det kommunikerende Skabende kreative samspil der er mellem Gud og mennesket. Mennesket som Guds Elskede Anden og Medskabninger til grundlæggelsen af Guds Riget.
Hvis vi ikke havde dig HansKrist til pædagogisk og klart at beskrive hvad der karakteriserer kristendommen og Jesus Kristus kunne det jo ender helt galt som vi ser med Arne der forstår tingene lige så dårligt som myrer forstår sig på computere.
Det er noget forbandede ævl at tage Jesus Kristus som gidsel i følgende påstand
"Begrebet: Gud oplever jeg som en primitiv menneske-version af universets guddommelighed." Nu må vi spørger Arne: oplever du Gud?
Siden du skriver:
"Begrebet: Gud oplever jeg som en primitiv menneske-version af universets guddommelighed"Et ord er et ord - men et ord kan også være et begreb og så er det begrebet der er med til at forklare ordets betydning og indhold - hvad ordet dækker over. Nej du har aldrig oplevet Gud - du har ikke inde i dit liv den samspils virkelighed med Gud som Jesus Kristus har Åbenbaret os. I den sammenhæng er du fortabt - Gudløs og Åndløs og Bøn'løs (uden Bønnen i dit liv). Du er så langt fra Jesus Kristus som man kan komme og mange gange er du ikke kun langt væk fra Jesus Kristus men du er så Anti Krist (Anti Jesus Kristus) som et menneske overhovedet kan være.
Når et menneske har haft et indbrud (sammenbrud og omvendelse) i sit liv - en af disse (Guds Åndens 1 Kor 2) religiøse spirituelle åndelige Ekstatiske Åbenbarings -erfaringer der rammer os i vores personligheds center og derfor skaber forandringer og vækst og udvikling så kontekster man sin religiøse erfaring og det har Arne også gjort og han har ikke kontekstet sin ikon oplevelse til Jesus Kristus. Men til streng agnosticisme og panteisme og buddhismen.
Arne du har jo en forstand skulle man formode men det virker som om du ikke har. Du skriver så også at du har lige så lidt forstand på det religiøse åndelige og Jesus Kristus som myrer har på computere. Og det er så sandt som det er skrevet.
Jeg skriver rigtig mange gode indlæg - men alt fokus og feedback på Trosfrihed går til et menneske som Arne der vitterligt overhovedet ikke forstår et ord af det hele. Debatten lider under at gode - endda meget gode indlæg som jeg skriver ikke får feedback og opmærksomhed. Kræn-p og Anne ALH og andre dygtige debattører gav mig altid den opmærksomhed mine indlæg fortjente. Som Gerth skrev, hvorfor ignorerer Arne og Tikka hvad HansKrist skriver?? Det er også en gåde og Trosfrihed lider herunder. Debatten ville blive bedre og mere kvalificeret hvis en dygtig debattør også fik opmærksomhed.
Iøvrigt også derfor vi ingen fremskridt overhovedet gør her på Trosfrihed - vi når aldrig frem til en klar forståelse tingene og det betyder vi drøfter nøjagtig de samme ting om 10 år som vi gør idag - og det fordi ingen lærer at forstå tingene og huske det forståede til fremtidigt brug.