annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Barfodsløb i bølgeskvulp
Hvem er online?
3 registrerede Arne Thomsen, Hanskrist ,(1 usynlig), 61 gæster og 120 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 10 af 14 < 1 2 ... 8 9 10 11 12 13 14 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#45228 - 23/07/2025 00:14 Re: Lys [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du svarer jo ikke på spørgsmålet:
Citat:
Brugte Jesus nogensinde ordet: Gud?
Arne heart smiler
Top Svar Citer
#45229 - 23/07/2025 01:04 Re: Lys [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Du kan da umuligt have glemt den her:

Salige er de rene af hjertet,

for de skal se Gud.

-0-0-0-

Det som er umuligt for mennesker er muligt for Gud.

Ingen er god undtaget Gud.

Min Gud min Gud hvorfor har du forladt mig.

Jesus spurgte: »Var der ikke ti, der blev rene? Hvor er de ni? Er det kun denne fremmede, der er vendt tilbage for at give Gud æren?« Og han sagde til ham: »Stå op og gå herfra! Din tro har frelst dig.«

Da Judas var gået ud, sagde Jesus: »Nu er Menneskesønnen herliggjort, og Gud er herliggjort i ham. Er Gud herliggjort i ham, skal Gud også herliggøre ham i sig, og han skal snart herliggøre ham.

Jeres hjerte må ikke forfærdes! Tro på Gud, og tro på mig!

Jeg stiger op til min fader og jeres fader, til min Gud og jeres Gud.«

Da svarede Jesus ham: »Vig bort, Satan! For der står skrevet: ›Du skal tilbede Herren din Gud og tjene ham alene.‹ «

hvorfor bekymrer I jer for klæder? Læg mærke til, hvordan markens liljer gror; de arbejder ikke og spinder ikke. Men jeg siger jer: End ikke Salomo i al sin pragt var klædt som en af dem. Klæder Gud således markens græs, som står i dag og i morgen kastes i ovnen, hvor meget snarere så ikke jer, I lidettroende?
#45230 - 23/07/2025 11:06 Re: Lys [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Nå ja, det er selvfølgelig den Gud, alle har hørt om: Abrahams Gud, Jesus nævner.
Arne heart smiler
Top Svar Citer
#45231 - 23/07/2025 11:49 Re: Lys [Re: Anonym]
veteran
Hej Thomas

faldt lige over et indlæg der er flere år gammel og som har med følgende forhold at gøre:

Citat:
Thomas:

Hej Hanskrist

Det er interessant, hvad du her skriver om "at han ikke primært er beskæftiget med moral" - og hvad du skriver om loven.

Ja jeg skrev for nogle år siden følgende (og jeg kunne gå mere end 10 år tilbage fordi især Kræn-p bemærkede denne min læsning af Paulus som efterfølgende indlæg redegør for - også flere fagfolk indenfor teologi har anerkendt mig herfor):

Citat:
Iøvrigt alt hos Paulus handler om at få os væk fra vores evindelige kredsen om kundskabets Træ om godt og ondt, vores evindelige optagethed af moral og lov og får os flyttet tilbage til Livets Træ og Livets Åndelige Lovmæssigheder (Rom 8). Denne Genoprettelse Healing Helbredelse og Recovery sker når vi i Kristus flyttes væk fra Loven og moralske løftede pegefingre og over i Kristus - Livets Ånds Lov sammenhænge i Kristus.

jamen hvorfor skal vi ikke fordømme hinanden og opdrage hinanden med Loven? Fordi vi skal lære Gud at kende som Livets giver og skaber i vores liv - vi skal lære Livets Ånds Love at kende.

jamen så springer vi jo over fordømmelsen af vores synder, ikke?

Jo præcist det er hvad kristendommen er kendt for.

Drop nu al den moralske selvretfærdighed I kære menneskebørn og begynd at følge Livets Åndelige Lovmæssigheder i Kristus - i og med begivenheden Kristus den Gud Helligåndens Ny Livgivende og Helbredende Væren og Virke Virkelighed ind i verden der ret for alvor begyndte i og med og ved mennesket Jesus - der grundlagde de urkristne samfund.

Altså istedet for at stirre os blinde på hinanden ud fra Loven og moralsk fordømmelse af hinanden - kunne vi så ikke få en anden OPDRAGER end LOVEN - hvad med KRISTUS som vores opdrager hvor fokus flyttes fra synd til livet - Livets Åndelige Lovmæssigheder:

Gud Helligåndens Ny Livgivende og Helbredende Væren og Virke Virkelighed.

jamen hvad så med synden? skal vi ikke fordømme hinanden længere for vore synder?

nej denne vores meget negative fokus på synd skal vi se at komme over ifølge Paulus - da vi alle er syndere når det kommer til stykket så vi har egentlig ikke noget at lade hinanden høre - derfor dropper vi hos Paulus Loven som Opdrager og i stedet for skal vi have KRISTUS som vores OPDRAGER - Guds Kærlighed Kristus - fyldt med tilgivelse forsoning men ikke mindst NYT LIV - som Guds børn der har Ånden og Friheden fra Gud - Gud Helligåndens Ny Livgivende og Helbredende Væren og Virke Virkelighed at sukke ånde og drikke og leve af - ud fra.

Dette skridt fra LOVEN (moral - kundskabets Træ om godt og ondt) til Kristus (livet - Livets Træ - Livets Ånd) er vanskelig for os mennesker da det er en syndefuld fryd at fordømme og moralisere over alle de andre, det er nemlig deres skyld og ikke vores/min. Men nej siger Paulus og Jesus, vi har ikke noget at lade hinanden høre i den sag - vi har alle syndet og mistet herligheden fra Gud.

Så er Paulus jo stik modsat som vi skyder ham i skoene, ikke?

Jo jeg kender ingen person i historien der uretmæssigt bliver beskyldt for så meget usandt ævl og bavl.
#45232 - 23/07/2025 12:40 Re: Lys [Re: Arne Thomsen]
veteran
Hej Arne

Du er nok klar over at jeg holder øje med dine Anti Krist aktiviteter (påstande) og jeg har en tråd på Trosfrihed der omhandler dine mest graverende Anti Krist bekendelser.

Igår føjede du en ny rigtig slem Anti Krist påstand til dine i forvejen mange, nemlig følgende:

Citat:
Mit gæt er, at vi menneskers evner til at fatte det guddommelige nok ikke er bedre end myrers evner er til at fatte computere.

En mere Anti Kristus Bekendelse findes næppe - det er den totale agnostiske ateistiske benægtelse af Jesus Kristus - af alt hvad Jesus Kristus er og har beriget verden med.

Jeg fik en åbenbaring i nat - pludselig stod det mig klart at du overhovedet ikke har forstand på hvad du snakker om.

Hvilket du jo også har forsøgt at fortælle alle vi andre gennem årene at du ikke har.

Bedste eksempel er din agnosticisme og så følgende Anti Krist påstand:

Citat:
Mit gæt er, at vi menneskers evner til at fatte det guddommelige nok ikke er bedre end myrers evner er til at fatte computere.

En ting er 100% sikkert og det er at du ikke kender Jesus Kristus - at det ikke er ham der har været i spil i forbindelse din Ikon oplevelse - men dine egne ideer og projektioner om Jesus Kristus.

Vi andre kristne er ydmyge og ønsker at lære Gud at kende som vi møder ham i Jesus Kristus - nemlig Jesu Kristi Åbenbaring Gud for os - den Åbenbaring Gud der er i Jesus Kristus. Og som videreføres, bekræftes og Herliggøres i alverdens Kirker fx i forbindelse Gudstjenester og andre Kirkelige handlinger.

Vi kristne er ydmyge og tager glad imod hvem Jesus Kristus Åbenbarer for os vi er i og med Gud i ham. Jesus Kristus siger os noget af den simple grund at her er Gud kommet til os som ikke længere en fjern og ukendt men som nærværende Gud vi igennem Bøn lærer at kende men især gennem Helligånden - Guds Ånd - vi erkender hvem vi er i og med Gud - hvad der Bor i Gud til os - hvad Gud skænker os - har til os af karismatiske nådegaver - ja hvem vi er som Guds Børn.

Du gør det stik modsatte - du afviser Gud i Jesus Kristus. Du gør Jesus Kristus Gudløs.

Men det er jo som du ærligt skriver - du har lige så lidt forstand på det hele som myrer har på en computer. Det er virkelig selverkendelse der vil noget og som egentlig gør at jeg ikke længere behøver river mig selv i håret over at du aldrig forstår en tekst og en argumentation og drøftelse religion og kristendom. Jeg revet mig i håret over at du tilsyneladende ikke forstod en hujende fis af hvad man skrev til dig - det behøver jeg jo ikke gøre mere - fordi du selv har indrømmet at det gør du ej heller.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist

PS:

Iøvrigt er det et uomgængeligt kardinalpunkt i kristendommen at Skabelsen altså Naturen anses som guddommeligt. Og for Paulus drejer alt om at vi opgiver at gnaske de moralske æbler fra kundskabens træ om godt og ondt og vi vender tilbage til Livets Træ der står midt i Edens Have - i center i cor i hjertet - Træet som er naturens livgivende hjerte ❤️ og dens frugter evigt liv.

PS Afsnittet ovenfor apropos mit forrige indlæg til Thomas
Side 10 af 14 < 1 2 ... 8 9 10 11 12 13 14 >

Seneste indlæg
Lys
af Tikka
24/07/2025 01:22
DE TOBENEDE ABER
af Hanskrist
23/07/2025 14:10
Kristus-Ordet
af Tikka
22/07/2025 17:15
Misforståelsen
af somo
18/07/2025 09:54
Troens frihed
af Hanskrist
25/06/2025 11:43
Nyheder fra DR
FN's atomvagthund besøger Iran om få u..
24/07/2025 00:37
Rusland og Ukraine enige om endnu en fan..
23/07/2025 21:56
Afviser at offentliggøre udskrifter fra..
23/07/2025 20:55
30-årig amerikaner idømmes livsvarigt ..
23/07/2025 20:39
Læge erklærer sig skyldig i at give ke..
23/07/2025 19:34
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Selskabet bag Google øger omsætning me..
23/07/2025 20:58
Tesla mister igen omsætning efter falde..
23/07/2025 20:47
Det Hvide Hus: Meldinger om Trumps navn ..
23/07/2025 20:09
Iran får besøg af FN's atomvagthund om..
23/07/2025 19:08
Tredje forhandlingsrunde mellem Ukraine ..
23/07/2025 18:52