annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Delfin i Aalborg Nørresundby
Hvem er online?
0 registrerede 39 gæster og 119 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 11 af 13 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#45233 - 23/07/2025 13:02 Re: Lys [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Så du mener åbenbart, Hanskrist, at du er "i Kristus", når du igen og igen tænder dine verbale kætterbål beregnet til mig.
Det er en helt, helt anden Kristus, jeg oplever engel

Arne heart smiler
Top Svar Citer
#45234 - 23/07/2025 13:22 Re: Lys [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Prøv dog for pokker at læse hvad jeg skriver (min kritik af dine påstande) istedet for at blive kun fornærmet.

Citat:
Arne:

Det er en helt, helt anden Kristus, jeg oplever.

Ja det er ikke Jesus Kristus. Det har du fuldstændig ret i. Du påstår hovedsageligt det stik modsatte af hvad Jesus Kristus står for. Det er ret så crazy.

Hej Arne

Ja det er ihvertfald min igennem mange år "i Kristus Væren" der gør at jeg har det mit skarpsyn der gør at jeg med lethed konstaterer når du hævder og påstår det stik modsatte af hvad Jesus Kristus åbenbarede for os.

Du gør i fuld alvor Jesus Kristus Gudløs - ja du mente endda at Jesus ikke talte om Gud såvidt du kunne huske. Derfor har du ret - det er en hel anden Kristus du oplever end ham den historiske Jesus Kristus alle andre i hele verden igennem 2000 år har mødt gennem Helligåndens eller Guds Ånds Inspiration og Åbenbaring og bekendt sig til.

»Nu er Menneskesønnen herliggjort, og Gud er herliggjort i ham. Er Gud herliggjort i ham, skal Gud også herliggøre ham i sig, og han skal snart herliggøre ham".

Du kan ikke tåle kritik på en offentlig debat portal og du glider af på kritik og mener at hvis du bliver kritiseret så er der ikke længere Trosfrihed - men Trosfrihed er jo netop at vi er frie til at kritisere religiøse påstande og opfattelser. Fx dine efterhånden mange Anti Kristus bekendelser og påstande.

Fuldstændig korrekt må du opleve en hel anden Kristus end vi gør - nemlig Anti Kristus - når du kan skrive som her:

Citat:
Mit gæt er, at vi menneskers evner til at fatte det guddommelige nok ikke er bedre end myrers evner er til at fatte computere.

Hvis du forsøgte at iklæde dig Kristus ville du aldrig kunne skrive som i citationsboksen ovenfor.

Nå men du tør ikke en debat. Man kan ikke engang få dig til at reflektere over om udsagnet i citationsboksen ovenfor er foreneligt med hvad Jesus Kristus stod for.

Hvad er du så bange for? Hvorfor tør du ikke tænke og drøfte og debattere tingene med os? Er vi ikke på en debat portal?

Hvorfor er du bange for at tænke kritisk igennem hvad du skriver af påstande.

Brug nu din forstand og kritiske fornuft til at vurdere om dine påstande indimellem er de modsatte af hvad Jesus Kristus stod for og derfor Anti Kristus påstande.

Men selvfølgelig hvis du mener efterfølgende vil det jo altid være omsonst at debattere med dig.

Citat:
Mit gæt er, at vi menneskers evner til at fatte det guddommelige nok ikke er bedre end myrers evner er til at fatte computere.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist

PS:

Jeg håber godt nok at der er nogen der læser med - for det er teologisk debat og en præsentation af det kristne TROsLIV og dets SPIRITUALITET der overgår alt - eller ihvertfald er fra øverste øverste hylde. Og så er det pædagogisk fremragende - fyldt med principielle afgørende pointer for at forstå kvintessensen i hvad det er der er det nye og særlige ved kristendommen i forhold til andre religioner.
#45235 - 23/07/2025 13:28 Re: Lys [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indsendt af: Arne Thomsen
Så du mener åbenbart, Hanskrist, at du er "i Kristus", når du igen og igen tænder dine verbale kætterbål beregnet til mig.
Det er en helt, helt anden Kristus, jeg oplever engel

Arne heart smiler

Det er en helt, helt anden Kristus, jeg oplever

Du Oplever KRISTUS … Det vil jeg gerne høre om!

.
Top Svar Citer
#45236 - 23/07/2025 13:40 Re: Lys [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her

Syntes ikke du forholder dig til mit indlæg. Måske det var for flyvsk?

Citat:
Citat:
Citat:
Jeg ser det derfor sådan, at det guddommelige søges spærret inde i "en mandsperson af vores art".

Thomas Evangeliet
Citat:
77. Jesus sagde: Jeg er det lys, som er over
dem alle. Det er mig, som er det hele. Fra mig
opstod det hele, og til mig strakte det hele sig.
Split et stykke træ, og jeg er der. Løft en sten,
og I vil finde mig der.
siger mig, at det guddommelige er meget mere end alene Gud og mennesker, men at dette ignoreres af de fleste kristne.

Dét er så ultrakort min tro.

Ud over at jeg mener man skal ha et billede af Gud - (som du måske har, når du gør Jesus til skaberen) for at kunne tale om ,,det guddommelige,, som en virkelighed, ja så syntes jeg, du i dit skriv modsiger dig selv.

Fordi -
Den Gud vi læser om i bibelen af Jesus beskrives som far – altså hankøn.

Et billede som vel afspejler autoritet, tradition og kultur,,, men også det maskuline der som skaberen opretholder verden, som ,,han,, selv har skabt.

Derfor kan man godt kalde Guds skaberværk guddommeligt,,, men - når du forsøger at fremhæve det guddommelige som skabelsen i samme åndedrag, som du fletter Jesus ind dette det guddommelige, ja som gud selv, ja så må jeg sige, jeg ikke forstår din modstand ved at beskrive Gud som en mandsperson.

Selv kender jeg nogle, der opfatter Jesus som Gud, og hans identitet som både feminin og maskulin, og passer jo også godt med en udtalelse.

Det er mig, som er det hele. ... eller dette, at mennesket er skabt i Guds billede som mand og kvinde - kunne han det, hvis han kun var en mandsperson?

En tanke - måske et sidespring:

I Matthæus 22:30, refererer Jesus til opstandelsen og siger, at "Ved opstandelsen tager man hverken til ægte eller bortgiftes, men er som engle i himlene"

Nå, tankerne flyver, så jeg stopper her, så det ikke bliver for usammenhængende.

.
Top Svar Citer
#45237 - 23/07/2025 14:03 Re: Lys [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Indsendt af: Arne Thomsen
Nå ja, det er selvfølgelig den Gud, alle har hørt om: Abrahams Gud, Jesus nævner.
Arne heart smiler

Hvorfor svarer du sådan? -- Hvad mener du med dit svar?

.
Top Svar Citer
annonce
Side 11 af 13 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 >

Seneste indlæg
Lys
af Hanskrist
23/07/2025 17:05
DE TOBENEDE ABER
af Hanskrist
23/07/2025 14:10
Kristus-Ordet
af Tikka
22/07/2025 17:15
Misforståelsen
af somo
18/07/2025 09:54
Troens frihed
af Hanskrist
25/06/2025 11:43
Nyheder fra DR
Rusland og Ukraine enige om endnu en fan..
23/07/2025 21:56
Afviser at offentliggøre udskrifter fra..
23/07/2025 20:55
30-årig amerikaner idømmes livsvarigt ..
23/07/2025 20:39
Læge erklærer sig skyldig i at give ke..
23/07/2025 19:34
Tyske forsinkelser på togdelen af Femer..
23/07/2025 19:33
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Iran får besøg af FN's atomvagthund om..
23/07/2025 19:08
Tredje forhandlingsrunde mellem Ukraine ..
23/07/2025 18:52
For 100 år siden satte socialdemokrater..
23/07/2025 18:00
Iben Maria Zeuthen: Felix Baumgartners s..
Denne film vil muligvis røre en amerika..