Hej Arne
Du vil ikke en debat - du nægter at forholde dig til min kritik af hvad du skriver og din forvanskning af kristendommen til ukendelighed. Til det modsatte af hvad Jesus Kristus er kendt for at have sat i spil i verden - igangsat er ophavsmand til.
Efterfølgende er ihvertfald ikke løgnagtige påstande:
At der er en dynamisk skabende kærligheds relation (HELLIGÅNDS INSPIRATION og ENTUSIASME) og kommunikation samtale (BØN) mellem dig og Gud i Kristus gennem Helligånden der Åbenbarer hvem Gud er og hvem du er i Gud - ja som gør Gud nærværende i dit liv - så Gud ikke længere er en fjern og ukendt og uforståelig og uerkendelig Gud. Alt dette afviser du som er så helt central i Guds Kærlighed Kristus.
Du har gjort grin med mig i mere end 20 år for at præsentere kristendommen som i citatet ovenfor. Jeg har aldrig mødt et menneske som dig der bekæmper alt hvad Jesus Kristus er religionshistorisk kendt for at have bragt i spil i verden. Og hvorfor du gør det har jeg aldrig forstået - men ingen tvivl om at mange års abonnement på en avis præger voldsomt dit syn på kristendommen.
Især BØN og ellers vores virkelighed med Gud benægter du såvel som at Guds Ånd virker i os og mellem os til at erkende Gud og hvem vi mennesker er i Kristus - er i og med Gud som jo er det helt essentielle og væsentligste hos Jesus.
Alle disse forhold har du hånet mig for igennem alle årene.
Der er intet løgnagtig i min kritik af din position og din forvanskning kristendommen.
Du må tro som du vil - men du undgår ikke kritik på en offentlig debat portal når hvad du hævder er en stor misforståelse og direkte forvanskning kristendommen til ukendelighed.
Mange Kærlige Hilsner HansKrist