Jeg kan nævne et navn, fordi dette sker kun i offentlige Facebook grupper, synes jeg - Kun i Danmark en minoritet er imod LGBTQ, så...
Jeg oplyser til en person, måske kun gruppen og især admin:
DESVÆRRE ADVARSEL
Jeg har set i en anden ´død´ bøsse gruppe uden admins virke, at der mange profiler ved både dit navn og udseende er medlemmer som spam, som enten misbruger din profil falsk eller du selv..."
Jeg kender en mand, hvor en profil gentagen over længere tid laves i vedkommendes navn ved endda ´venanmodninger´ til hans netværk lignende ham selv sådan, så...
Vistnok flere ´tilfældigt´ har ens navne måske men, altså systemet her forstår ikke det, når falske profiler opfører sig ordenligt ifølge fællesskabreglerne. Dog kan man anke ´sagen´, hvilket netop med ´personalet´ folk sker i længere tid.
Jeg kan ikke anmelde falske kopi-profiler med en forklaring og kun mulighed for klik på ´falsk i en vens navn´ eller bare ´falsk´?
Mine ´relationer´ og jeg har også oplevet anmodninger fra eksempelvis en ung kvinde men på forskellige sprog pr. profil, hvilket igen F.B. ikke opdager p.t.!
En lignende profil dukker op i en bøsse gruppe for kun Odense men igen som irrelevant ham Roskilde gutten.
Jeg kender fra et socialt værested en it ´nørd´, som arbejder for Facebook men, det er længere tid side, at jeg så ham der...
Offentligheden bør vel vide, at nogen få enten her i Danmark eller faktisk udenfor dette rige angriber ved disinformation?