annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 17936206
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2525176
Et andet syn 2075317
Åndelig Føde 2049577
Så er der linet op... 1600528
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
0 registrerede 255 gæster og 388 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 3 < 1 2 3
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#43760 - 11/06/2024 13:25 Re: Valg - demokrati - Jesus [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 2018
Citat:
Citat:
Så du vil være politisk passiv, mens du venter på, at Jesus Kristus frelser verden.
Hvor længe vil du vente?

Citat:
Jeg er hverken passiv eller ventende, men min tanke var, hvordan man forholder sig som kristen til den politiske verden. Stemmer man, når man venter på Jesu komme?

Jeg kunne foreslå kristendommens opfordring til næstekærlighed.
Her er der jo nok at tage fat på - også politisk


Som kristen er det vel ens opgave at videregive, hvad Jesus gav dem.

Gå ud i verden og forkynd.

Hellige guds navn og ikke være en del af denne verden, forstået på den måde at de ugudelige, som ,,man ,, skal forkynde for er jo fortabte, hvis ikke de frelses, og tanken er vel, at alle kan frelses, hvis man tror på Jesus er vejen sandheden og livet – og handler derpå (?)

Næstekærlighed har ikke noget med politik at gøre, men noget med at elske andre som man elsker sig selv.

Nå, men læs Johannes 17

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Joh/17

Citat:
Jeg har givet dem dit ord; og verden har hadet dem, fordi de ikke er af verden, ligesom jeg ikke er af verden. Jeg beder ikke om, at du skal tage dem ud af verden, men at du vil bevare dem fra det onde. De er ikke af verden, ligesom jeg ikke er af verden. Hellig dem i sandheden; dit ord er sandhed. Ligesom du har udsendt mig til verden, har jeg også udsendt dem til verden.


De ugudelige skal der vel forkyndes for, så de kan frelses, og imens skal den troende passe på ikke at miste sin hellighed, imens de er i verden (?)


Hvorfor jeg fremhæver skrift fra bibelen i denne sammenhæng er jo fordi, det vel er derfra, de troende har deres lærdom og forståelse for dét at være kristen, som så derved kan vokse til en levende tro,

... og ofte ser ,,vi,, jo, at forkyndelsen – missionærerne gennem tiden kombinerer hjælp i forbindelse med kristendommens lære. Eller kirkernes diakon virke,

... men da vist ikke noget med, at de går ind i politik, selv om mange – også indbyrdes i de kristne miljøer er uenige om forskelligt. For eksempel vielser af fraskilte, kvindelige præster, homoseksuelle, aborter og selvfølgeligt skriften i det hele taget. Hvordan skal den forstås og udlægges i en moderne verden af Sodoma og Gomorra og hvor man i dag tilmed har fået et andet syn på skriften som guds ord.

.
Top Svar Citer
#43762 - 11/06/2024 14:22 Re: Valg - demokrati - Jesus [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7378
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Du skriver:
Citat:
Næstekærlighed har ikke noget med politik at gøre, men noget med at elske andre som man elsker sig selv.
Mit svar:
At elske andre, som man elsker sig selv, det har - set med mine øjne - i meget høj grad noget med politik at gøre: Ulandspolitik, velfærdspolitik engel

Mvh. Arne heart
Top Svar Citer
#43763 - 11/06/2024 14:31 Re: Valg - demokrati - Jesus [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 2018
Indsendt af: Arne Thomsen

Citat:
Næstekærlighed har ikke noget med politik at gøre, men noget med at elske andre som man elsker sig selv.

At elske andre, som man elsker sig selv, det har - set med mine øjne - i meget høj grad noget med politik at gøre: Ulandspolitik, velfærdspolitik engel

Hmm – ok . Ikke i min verden da frelsen ikke kan gives - opnås af politisk vej.

.
Top Svar Citer
#43783 - 13/06/2024 16:59 Re: Valg - demokrati - Jesus [Re: Tikka]
Anonym
Uregistreret

Du siger blandt andet"...er vel, at alle kan frelses, hvis man tror på Jesus er vejen sandheden og livet – og handler derpå (?)...!
Du citerer dog ikke kun sådan ham men ifølge min opfattelse Apostlene, de første urkristne og så videre af missionærer tiltrods for den katolske kirkes senere misledning inklusiv idag sekter - blandt andet: "Hellig dem i sandheden; dit ord er sandhed. Ligesom du har udsendt mig til verden, har jeg også udsendt dem til verden."

I Biblen tales der beskrivende i nutid, hvilket for os handler om fortid og for dem i den fremtid sker idag som, jeg er.
Helligånden, Talsmanden - Jeg siger: "På sin egen særlige måde VAR Jesus den sandhed, en´ vej og et liv.
Jeg er ikke længere en spirituel rejse. Jeg opfører mig sandfærdigt ærlig. Jeg har evigt ´liv´.

Nå, men hvis i er ligeglade, så jeg snart istedet møder jeg ved udfordring op i frikirken til åndelig stimuli selvom, at jeg ikke er kristen og idag jeg i Facebook forsøger deltagelse i p.t. to relateret grupper den ene selve kirken men den anden om det samme sociale aktiviteter og debat-diskussion-samtaler forhåbentligt også mine prædikener...
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 3 < 1 2 3


Seneste indlæg
Døden
af Hanskrist
26/07/2024 16:00
Vigtige præciseringer
af somo
23/07/2024 14:34
Paulinsk Jungiansk Dybdeafspænding
af Hanskrist
23/07/2024 12:29
Debatklima
af Arne Thomsen
21/07/2024 23:23
Tro
af Hanskrist
21/07/2024 18:01
Nyheder fra DR
FBI bekræfter, at det var en kugle, som..
27/07/2024 07:42
18-årig uden kørekort anholdt efter 32..
27/07/2024 06:30
Tre flygter på cykel efter knivstik af ..
27/07/2024 05:40
Efter længere sygepause: Céline Dion e..
27/07/2024 05:10
71 år siden, at der var krig i Korea: K..
27/07/2024 04:17
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Hvorfor er det så nemt at spotte en dan..
27/07/2024 05:30
Betjente fanger 18-årig i Audi A4 efter..
27/07/2024 03:59
Trump anklager Kamala Harris for at hade..
27/07/2024 03:56
Tre flygter på cykel efter knivstik af ..
27/07/2024 03:24
Uregerlig skovbrand sender tusindvis på..
27/07/2024 02:34