annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 2356 gæster og 1192 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 29 < 1 2 3 4 5 ... 28 29 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#43662 - 25/05/2024 16:16 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Tikka]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 2195
Det er med mine øjne, ikke bare lige noget man gør - altså adskiller stat og kirke, og hvem skal dog skaffe penge til vedligeholdelse af kirkerne mm, hvis ejerskabet tilfalder de kristne, og hvis folkekirkemedlemmer ikke mere støttes økonomisk af staten gennem skat og tilskud.

.
Top Svar Citer
#43663 - 25/05/2024 16:18 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 5670
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Registrering af børnefødsler var jeg på nippet til at skrive om, men undlod, da det - for mig - er en offentlig opgave og ikke en kristen opgave blinker
Mvh. Arne smiler
Top Svar Citer
#43665 - 25/05/2024 16:23 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 2195
Citat:
Mit gæt er, at det kun er et spørgsmål om tidspunkt for, hvornår adskillelsen kommer.


Ja, tror også det sker en dag, og er selv tilhænger af adskillelsen, men det bliver nok ikke i min tid

.
Top Svar Citer
#43666 - 25/05/2024 16:30 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 2195
Indsendt af: Arne Thomsen

Registrering af børnefødsler var jeg på nippet til at skrive om, men undlod, da det - for mig - er en offentlig opgave og ikke en kristen opgave blinker
Mvh. Arne smiler


Ja.

Hvordan er det nu? I Sønderjylland er det ikke kirken, der registrerer børnefødsler ... Så det må jo kunne lade sig gøre.

.
Top Svar Citer
#43667 - 25/05/2024 16:34 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 5670
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Du skriver:
Citat:
- hvem skal dog skaffe penge til vedligeholdelse af kirkerne mm, hvis ejerskabet tilfalder de kristne, og hvis folkekirkemedlemmer ikke mere støttes økonomisk af staten gennem skat og tilskud.
Mit svar:
Kirkerne skal - som foreslået - være kulturarv, og er dermed det offentliges opgave, mens præsternes lønninger må være Folkekirkens opgave.
Det forekommer mig at være enkelt og ligetil.
Mvh. Arne smiler


Redigeret af Arne Thomsen (25/05/2024 16:35)
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 29 < 1 2 3 4 5 ... 28 29 >


Seneste indlæg
Bevidsthed - Tro - Kærlighed
af Arne Thomsen
20/06/2026 17:59
Ved du hvorfor?
af somo
18/06/2026 08:05
Verdens Væren
af Arne Thomsen
31/05/2026 15:37
Hvad sker der i disse dage?
af somo
25/05/2026 16:33
Denne flygtige Verden
af Arne Thomsen
25/05/2026 12:12
Nyheder fra DR
DMI: Her er hjemmesiden, du bør tjekke ..
25/06/2026 08:30
Myndighed frygter mange omkomne efter to..
25/06/2026 00:40
20-årig mand varetægtsfængslet efter ..
24/06/2026 21:42
OL-atleter kan fremover søge om at få ..
24/06/2026 19:09
Tre busser stjålet indenfor en uge i Ho..
24/06/2026 18:51
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Casper Christensen sender kendisser i ka..
25/06/2026 07:00
Forsker: Risikoen i Venezuela er ikke ov..
25/06/2026 06:52
Jægere opfordres til ekstra hygiejne fo..
25/06/2026 06:00
Mødre råber efter deres kære i ruiner..
25/06/2026 05:35
Massive jordskælv rammer Venezuela: 32 ..
25/06/2026 05:00