annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15857041
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2397197
Et andet syn 2002226
Åndelig Føde 1595153
Jesu ord 1533599
Galleri
Hønsegården
Hvem er online?
0 registrerede 268 gæster og 270 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 10 af 13 < 1 2 ... 8 9 10 11 12 13 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#43242 - 04/04/2024 02:44 Re: Ramadan-måneden [Re: somo]
Anonym
Uregistreret

En ansat på et socialt værested cafe sagde til mig, at du er ikke ond men, jeg ved ikke om, du er god. Desværre lyder du ligesom Yoing Yoang halløjet og ja netop en anden religionsstuderende jævnaldrende kvindes hyklerisk eller for uvidende tro på, at vi alle er både onde og gode. Du ved jo, at mennesket er ikke skabt som et syndefald og da vel istedet til ligesom profeters eksempler kun godt. I snakker jo om ´dommens dag´ og retfærdighed dermed? Det lyder ok, at du ikke dømmer/fordømmer folks fejl for hårdt men, hvor for åndssvage kaladte mig for sær, så siger mere oplyste mig unik.

Åbenbart virker mit liv meningsfuldt, når jeg ifølge næsten alle omkring ligner en fremmed ukendt underlig person...

Jeg er ikke profet! Men siden min fyrre års alder skete især igennem tre år følgende og dog også idag:
a) Superintelligens generelt på forskellige måder
b) Ingen fysisk sygdom
c) Kun positivt humør, fornuft og sindsro som et lys
d) Overnaturlige kræfter/evner
e) Levende åbenbaring idag lignende andres nærdødsoplevelser
f) Mirakler, tegn og undere.
Top Svar Citer
#43243 - 04/04/2024 02:51 Re: Ramadan-måneden [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

P.s.

Selvom flertallet af befolkningen er ligeglad med mig, så må jeg alligevel elske jer, fordi uden mit kald om blandt andet generelt godhed, så havde jeg mistet mig selv. yeah
Top Svar Citer
#43244 - 04/04/2024 03:01 Re: Ramadan-måneden [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

LOVEN...

På tankstationen nær min bolig sælger den faktisk mest kun fristelserne ´syndigt´ mad og drikkelse eksempelvis for meget svinekød (jeg kan ikke li smagen af det), slik, kage, hvidt brød uden nok kød-proteiner og grønt tilmed ingen frugt, lotto (spil gambling-risiko for ludomani), ekstremt overdreven energidrikke, kaffe med koffein, burgere med næsten intet nærende i dem andet end lidt usund dressing, masser af alkohol og giftigt tobak. Menneskeheden sviner jo alligevel også miljøet til med krig, forurening og ved mit hjem hovedør cigaretskoder. Endda på min postkasse og naboernes ved hærværk ridser på informationene ligesom kriminelle. stortchock
y
Top Svar Citer
#43251 - 04/04/2024 21:48 Re: Ramadan-måneden [Re: Anonym]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1465
Søger Laylatul Qadr

Hvad er Laylatul Qadr?

Laylat al-Qadr i ramadanen og dens betydning

Laylat al-Qadr (dekretets nat) er en af ​​de største velsignelser ved ramadanen. I løbet af denne nat blev Koranen sendt til profeten Muhammed (s.a.w.). Om denne nat har profeten informeret os om, at alle vores synder kunne blive tilgivet. Tilbedelse Allah på den nat er bedre end at tilbede ham i 1000 måneder.

Det antages også at være den aften, hvor Allah viser stor nåde til sin skabelse




Laylatul Qadr er natten Profeten (saw) fik åbenbaring. Det er natten, hvor Koranen blev nedsendt. Man ved ikke præcis hvilken dag den rammer, dog er der nogle beretninger, der fortæller os, at den rammer den 27. dag i Ramadan måneden




Den nøjagtige dato for Laylatul Qadr er ukendt, skønt det menes at forekomme på en underlig nat i de sidste ti dage af Ramadan (f.eks. Den 21., 23., 25., 27 eller 29. nat). Profeten Muhammad (fred være med ham) sagde: ”Søg den i de sidste ti dage, på de ulige nætter,” (Hadith, Bukhari og muslim).

.

Profeten (saw) sagde i en hadith: "Enhver, som står op i laylat al-qadr med tro og håb om dens belønning, vil få alle sine tidligere synder tilgivet".

Allah (swt) siger at denne måned er bedre end 1000 måneder. Denne nat er utrolig vigtig, så vigtig at surah 97 er navngivet efter den.

"Sandelig, Vi nedsendte den i Magtens/Bestemmelsens Nat. Og hvad ved du om Magtens/Bestemmelsens Nat? Magtens/Bestemmelsens Nat er bedre end tusind måneder. Da nedstiger englene og Ånden (Jibril) på deres Herres befaling (med magt) i alle sager. Den er fred helt til daggry".[97;1-5]

Der er tale om tilgivelsens og barmhjertighedens nat. Det er natten, hvor Allah inshaAllah accepterer de dua vi laver. Derfor er det yderst vigtigt, at vi især udnytter de sidste 10 nætter i Ramadan måneden ved bl.a. at recitere meget Koran, bede ekstra bønner (nafila), lave dhikr, og bede om Allahs (swt) nåde og tilgivelse





Kristen dame OPVÆGT AF NONNER konverterer til islam LIGE NU!

https://www.youtube.com/watch?v=sjBM_6ftSrk&t=17s

Hvorfor Jay forlod mormonkirken og accepterede islam (hvad de tror)

https://www.youtube.com/watch?v=XDzwi-WAZvI
Top Svar Citer
#43256 - 06/04/2024 09:57 Re: Ramadan-måneden [Re: somo]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvordan er vi indrettet ler Hvem ved blinker Lad os undersøge tingene...








Your friend forever

Krishna

PS: Kom op på bjerget...
Top Svar Citer
annonce
Side 10 af 13 < 1 2 ... 8 9 10 11 12 13 >


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Anonym
12/05/2024 20:41
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Flere byer i Canada bliver evakueret men..
13/05/2024 04:26
Dødstallet stiger i Brasilien, mens hun..
13/05/2024 02:27
Cataloniens separatister har mistet sit ..
13/05/2024 01:15
Putin vil skifte forsvarsministeren ud o..
12/05/2024 20:36
Ny leder i Nordmakedonien brugte landets..
12/05/2024 20:01
Nyheder fra Religion.dk