annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15941211
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2404944
Et andet syn 2008064
Åndelig Føde 1624589
Jesu ord 1536995
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 64 gæster og 134 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 13 < 1 2 3 4 5 ... 12 13 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#43107 - 13/03/2024 13:48 Re: Hvem vil være muslim... [Re: somo]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvorfor forlade islam...




Your friend forever

Krishna

PS: Kom op på bjerget...














Top Svar Citer
#43109 - 14/03/2024 21:09 Re: Hvem vil være muslim... [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1467
Alle kristne faste er påvirket af de hedenske nationer, især indianere, persere, grækere og babylonierne

Faste blandt de kristne. Jeg kan huske, hvad de kristne grupper var enige om om faste, for de udelukkede evangelierne fra lovgivningen om faste

De gav kirken alene denne ret til at lovgive faste

Kirken så heller ikke noget galt med samleje mellem ægtefæller I fasteperioden

At Kristus, fred være over ham, ikke hurtigt som en kirke hurtigt, og han sagde ikke det til dem

I islam

Fasting er en åndelig, uddannelsesmæssig og disciplinær tilbedelse


Fasten er ikke kun beregnet til at spise og drikke også faste kroppens dele af en person fra forbudte handlinger

Og afstå fra samleje mellem ægtefæller under faste




Denne kristne mand tog et skjult kamera inde i en moske!

https://www.youtube.com/watch?v=xfg8H05uSAs

Fransk buddhistisk studerendes fantastiske rejse til islam!

https://www.youtube.com/watch?v=s0PjAtx9BnA

Alle 9 medlemmer af denne FRANSKE FAMILIE accepterede islam!

https://www.youtube.com/watch?v=3CTA78MoYwc
Top Svar Citer
#43110 - 14/03/2024 23:09 Hvorfor forlade islam... [Re: somo]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvornår reinkarnerer Jesus? Hvordan kende forskel på ham og en galning? Vil han udføre mirakler? Tale som spæd? Gøre lerfugle levende? Hvad har han tænkt sig? Hvor bliver han født henne? Kan han overbevise nogen om noget? Er du Jesus ler Bevis det blinker Hvem har en plan...




Your friend forever

Krishna

PS: Kom op på bjerget...














Top Svar Citer
#43112 - 15/03/2024 03:47 Re: Hvem vil være muslim... [Re: somo]
Anonym
Uregistreret

Du: "Fasting er en åndelig, uddannelsesmæssig og disciplinær tilbedelse."

Nej - din fejl om ´uddannelsesmæssig, fordi religiøse fagligt skriftkloge kendes eksempelvis som pr. leder titel i (Hinduismen) Guru, (Buddhisme) Lama, (Jødedom) Ypperstepræst, (Kristendommen) Præst/teolog og (Islam) Imam.
Kun vistnok på dansk findes ordet ´dannelse´ om folket generelt vedrørende åndelig oplysning uden en relateret skole og åndelig uddannelse-universitet.

Idag havde jeg en samtale med en psykisk syg dermed for irrationel jævnaldrende mand hyklerisk Hare Krishna tilbeder, som ikke forstår skrifters billedsprog. Han troede ´fredeligt´ før min uenighed, at Krishna (en han gud) kom på Jorden som pludseligt i form af et menneske ved materialiseret manifestion flere gange uden en kropslig fødsel igennem en kvinde. Han troede, at dette blev via hinduistiske bøger skrevet af ´Gud´ selv til mennesker. Jeg siger til ham: "Jeg opfatter den -måske- engang Krishna ligesom menneskene Buddha og Jesus Kristus frelserskikkelser og dog ikke som Guddommen selv! Desuden skete den påstået Hare Krishhna før Biblen, hvor altså derfor endnu ikke skrifter eksisterede. Dermed opfatter jeg ikke disse ord som bøger men istedet altså ikke-perfekte genfortællinger lignende GT og Apostlene. (I NT i synagogen offentliggjorde Jesus hans kald med skriftrullen : "På sabbatten gik han efter sædvane ind i synagogen, og han rejste sig for at læse op. Man rakte ham profeten Esajas' bog, og han åbnede den.."
Om også andre emner indrømmer han, at hans gentagne ággressive´ forsøg på at overbevise mig om ´den kun rigtigt troende´ bogstaveligt talt opfattelse af skrifterne uden ifølge ham metaforer og symbolik sker forgæves endda afslører vedkommendes egen usikkerhed. Han opfører sig på det seneste mere og mere åben for ´mit´ fornuftigere bud.

P.s.
Jeg har mødt en ung muslimsk kvinde uden tørklæde, som kaldte mig for psykisk syg, fordi jeg ikke har kone og børn, men muslimer anerkender jo Biblens profet Jesus Kristus, som ifølge skrifterne ikke havde sex med en kvinde? Han viede hele sit liv til Guds vilje.
Er du for eller imod min p.t. asketisk tilstand? Nej-Ja...
Top Svar Citer
#43119 - 15/03/2024 13:45 Re: Hvorfor forlade islam... [Re: ]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvad venter du på ler Hvem ved blinker Lad os undersøge tingene...








Your friend forever

Krishna

PS: Kom op på bjerget...














Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 13 < 1 2 3 4 5 ... 12 13 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
20/05/2024 13:44
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Israels præsident angriber ICC efter h..
20/05/2024 16:55
Skib endelig på vej i havn efter brokol..
20/05/2024 16:31
Grækenland vil udvise ni europæere eft..
20/05/2024 15:17
Kondolencerne vælter ind efter Ebrahim ..
20/05/2024 14:24
Københavns Kommune ændrer praksis om p..
20/05/2024 12:33
Nyheder fra Religion.dk