annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15703106
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383522
Et andet syn 1992819
Åndelig Føde 1529116
Jesu ord 1524604
Galleri
Gymnasie billede
Hvem er online?
2 registrerede somo ,(1 usynlig), 426 gæster og 44 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#43073 - 06/03/2024 19:24 Snyder religionerne?
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7209
Sted: Sydsjælland

Snyder religionerne?
Et frækt spørgsmål kan man sige, men på den anden side er det vel netop dét, de fleste religioner påstår – om alle andre religioner end dem selv – og med grusomme konsekvenser. Tænk bare på korstogene og 30-årskrigen – og der er desværre frygtelig meget mere ”i den skuffe”.

Historisk
Lige siden Neanderthalerne blev fordrevet af os nutidsmennesker (Homo sapiens), i Europa og Asien for ca. 40.000 år siden, kender vi til, at der har været dyrket religion – mest sandsynligt foregik det også endnu tidligere – og jo også hos folkeslag i Nord- og Sydamerika.

Den gang var det shamanismen, der forekom nærmest globalt – nok forstået sådan, at den vel opstod nærmest ”af sig selv” (dog kun mit gæt) rundt om på kloden, hvor ét egnet menneske i en menneskegruppe, shamanen, mentes at kunne opnå kontakt fra ”denne verden” til ”åndeverdenen” og til ”de dødes verden” og derved kunne vejlede gruppen – stammen – på forskellig vis.

Senere dominerede så en generelt accepteret ”gudeverden” med en øverste gud blandt mange andre guder og gudinder, som vi kender det fra den græske oldtid (Zeus), romertiden (Jupiter) og her i de nordiske lande (Odin), men også fra hinduismens (Brahma) talrige guder, hvor der tillige var tro på genfødsler og et kastevæsen.

”Sidste skud på stammen” er vel så én-guds-religionerne: Jødedommen, kristendommen og islam (og hvor det jo i kristendommen er en treenig gud).

Glemmes skal jo heller ikke buddhismen, der er uden en gud, men som gennem talrige genfødsler (hvoraf nogle f.eks. kunne være som en hund) og ved meditation fører frem til det totalt ufattelige: Nirvana.

De forskellige religioner deler sig ofte i flere forskellige varianter, som ofte er fjendtligt indstillede overfor hinanden (Ortodoks/katolsk/luthersk kristendom - sunni/shia islam).

Og der er – og har jo været – mange flere religioner rundt om på kloden, end jeg her får nævnt.

Modstridende
Siden de næsten alle er modstridende (med få undtagelser, som sufismen – og måske daoismen) kan de jo ikke alle være sandheden, og mistanke om, at meget er ”prædikanters lokkemad”: Evigt liv i himlen, syndsforladelse via afladsbrev og meget, meget mere, kan da også se mistænkeligt ud, vil jeg mene.
Det er alt dét, der for mig rejser spørgsmålet: Snyder religionerne os?

Menneskecentreret
Næsten alle religionerne gør os mennesker til universets centrum – med udsigt til evigt liv.
Men ifølge astrofysikken er denne klode, jorden, denne planet, som cirkler om denne stjerne, solen (med begrænset levetid), i denne galakse, mælkevejen, bestemt ikke verdens centrum.
Dét får mig til at se næsten alle religioner som præget af menneskelig selvoptagethed – og ignorerende universet, som vi jo er en næsten forsvindende lille del af og i øvrigt kun har været en meget kort del af universets tid.

Og hvorfor skulle vi mennesker – i modsætning til alt andet levende – have evigt liv?
Er det mon alt den slags, der er årsag til, at tilslutningen i Danmark til den danske folkekirke er i kraftigt fald – og nærmer sig mindre end 50 %?

Måske tager jeg fejl – og under alle omstændigheder skal menneskers tro – efter min mening – respekteres, ligesom det skal være tilladt at tvivle.

Kvaliteter
Der er jo også, mener jeg, helt bestemt kvaliteter at finde i de eksisterede religioner, såsom Guds kærlighed til mennesker at give videre til medmennesker i kristendommen, ydmygheden overfor det guddommelige i islam, veje til sindets gode udvikling i buddhismen og respekten for naturens harmoniske udvikling i daoismen.
Og – i hvert fald i kristendommen – er der jo også muligheden: at bede til Gud, ligesom mage ritualer nok godt kan gavne sindet.

Miraklet
Dét, jeg synes, der ignoreres, er hvad sufismens Jalal al-Din Rumi pegede på:
Verdens væren er sandhedens mirakel.
At verden er værende, det lægger vi ikke mærke til, det opfatter vi som en selvfølge.
Men det er det jo ikke! Det er et vidunderligt og ufatteligt mirakel!
Kan nogen benægte dét?

Hvordan er det gået til, at verden ER?
Det finder vi aldrig ud af – tror jeg.
For der er nok ingen tvivl om, at dette ligger totalt udenfor videnskabens rækkevidde.
Så vi har kun det religiøse dogme: Gud skabte verden, at holde os til – og det siger mig reelt intet.

Det gør derimod Rumis ord om: Sandhedens mirakel.
Citat:
Denne flygtige verden er et tegn på sandhedens mirakel.
Men selvsamme tegn er et slør, der skjuler de evige sandheder.

Vi kunne jo søge at forestille os det modsatte af verdens væren, at verden ikke er.
Prøv det! Og det viser sig meget hurtigt, at det er svimlende umuligt!

Verdens væren er meget mere dybt fantastisk, end vi evner at forestille os.
Og jo mere umuligt det er, jo mere fantastisk – og ja, jo mere vidunderligt! Skulle jeg være alene om den oplevelse, det tror jeg ikke.
Og vi mennesker, vi er en del af miraklet, vidunderet – om end en meget, meget lille, grænsende til ubetydelig del – men dog en del!
Jeg blev begejstret første gang, det gik op for mig – og jeg er det stadig 😊

Alt dette er jo ikke noget, der kræver de store åndsevner, at indse.
Det er da tilgængeligt for enhver.
Verden – og skæbnen – er ikke lige som på vores ønskeseddel – men den ER.
Det fører mig til at elske den – så meget og så godt jeg kan – så længe jeg kan 😉
Enkelt og ligetil – mening i tilværelsen – og spilder ikke værdifuld tid på spekulationer.

Ikke missionær
Jeg er ikke missionær, men jeg glæder mig over at kunne ytre mig her på Trosfrihed.dk, og jeg kan ikke lade være at tænke:
Hvis vi alle var opmærksomme på det ufattelige, vidunderlige mirakel: Verdens væren, som vi jo selv er en lille bitte del af, ville vi da ikke alle elske miraklet – med indsigt og omsorg – alle vore medmennesker – uanset hvor godt eller galt det går dem – og også selve denne skønne klode, vi – og andet skønt lever på – med alt, der er på den.
Elske – mens vi kan det – i stedet for at spilde tiden på håbløse religiøse spekulationer?

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
#43074 - 06/03/2024 23:03 Re: Snyder religionerne? [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Lad os lige skabe et univers, før vi skaber mennesker ler Hvad havde du forestillet dig blinker Hvem oplever og værdsætter tingene? Hvorfor lever vi i en mørkeverden? Her er en forklaring...




Your friend forever

Krishna

PS: Kom op på bjerget...














Top Svar Citer
#43077 - 07/03/2024 19:32 Re: Snyder religionerne? [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvad havde du forestillet dig ler Lad os lige skabe et univers, før vi skaber mennesker blinker Hvem oplever og værdsætter tingene? Hvordan hænger det hele sammen? Hvorfor lever vi i en mørkeverden? Her er en forklaring...




Your friend forever

Krishna

PS: Kom op på bjerget...














Top Svar Citer
#43093 - 10/03/2024 04:43 Re: Snyder religionerne? [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Den som giver andre skylden istedet for tilgivelse imod synder, har endnu ikke fjernet skylden i sig selv.
Top Svar Citer
#43094 - 10/03/2024 07:39 Re: Snyder religionerne? [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Ligesom at jeg p.t. i Facebook kritiserer en ´spirituel´ persons skønhedsprodukt, hvilket hun kalder for fantastisk? Dette er igen i tavse omkring....
Top Svar Citer
#43100 - 11/03/2024 19:37 Re: Snyder religionerne? [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7209
Sted: Sydsjælland
Set med mine øjne, er der foreløbig ikke kommet seriøse kommentarer/replikker til mit startindlæg i denne tråd.
Hvorfor mon?
Skyldes det mon ubehag ved mine ord om, hvor små vi mennesker - efter min mening - er i denne fantastiske verden? blinker

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
#43102 - 11/03/2024 20:48 Små mennesker... [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvorfor lever vi i en mørkeverden ler Hvem ved blinker Har du en forklaring...




Your friend forever

Krishna

PS: Kom op på bjerget...














Top Svar Citer
#43103 - 12/03/2024 00:04 Re: Snyder religionerne? [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7209
Sted: Sydsjælland
ABC mener, vi lever i en "mørkeverden" og er åbenbart helt fremmed for Yin/Yang .
Det er jo hans gode ret, men for mig ligner det en utaknemmelig krævementalitet trist

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
#43104 - 12/03/2024 11:02 Små mennesker... [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvilken verden lever vi i ler Hvem ved blinker Har du tænkt over tingene...




Your friend forever

Krishna

PS: Kom op på bjerget...














Top Svar Citer
#43105 - 12/03/2024 21:23 Re: Snyder religionerne? [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7209
Sted: Sydsjælland
ABCs videobombardement - samt lidt floskler - er efter min mening ikke relevante i denne tråd heller blinker
Mvh. Arne trist


Redigeret af Arne Thomsen (12/03/2024 21:24)
Top Svar Citer
#43108 - 13/03/2024 13:50 Små mennesker... [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvad skal vi tale om ler Hvem ved blinker Her er lidt at tænke over...




Your friend forever

Krishna

PS: Kom op på bjerget...














Top Svar Citer
#43111 - 15/03/2024 00:06 Re: Snyder religionerne? [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7209
Sted: Sydsjælland
ABC fortsætter sit videobombardement - og søger hele tiden at ændre trådens overskrift.
Trist - synes jeg - at se en sådan adfærd.
Arne trist
Top Svar Citer
#43113 - 15/03/2024 08:10 Re: Snyder religionerne? [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Engang plejede boligforeningen at have telefontider i det mindste for B mennesker en gang om ugen lige ved siden af min tidligere studielejlighed. Idag uden varsel ligesom efter for blot nogle uger siden TDC ethernet lort larm støjer nogen i en lejlighed igen, hvor de anderledes end dengang arbejder fra klokken 7.00 morgen. Nogen har natarbejde og andre søvnbesvær, men så bør uden mit om renhed ønske drikke idag meget koffein kaffe. Tak, for endnu en herlig dag, hvor folk bare agerer imod mod men for hvem/hvad...
Top Svar Citer
#43114 - 15/03/2024 08:16 Re: Snyder religionerne? [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

P.s.
Det føromtalte kontor nær min bolig blev i år 2022 lukket! Danmark lider jo ikke længere om inflationen af finanskrise og alligevel ser jeg, at en kaffe på tankstationen tidligere kostede tæt på 20 kroner men idag 40?
Top Svar Citer
#43115 - 15/03/2024 08:18 Re: Snyder religionerne? [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

ps.

Hvem narrer hvem/hvad i samfundet?
Top Svar Citer
#43116 - 15/03/2024 08:22 Re: Snyder religionerne? [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Og en hel del sindslidende klarer ikke morgentelefontider ej heller pludseligt høje lyde deri.
Top Svar Citer
#43117 - 15/03/2024 09:15 Re: Snyder religionerne? [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

p.s.

Tiltrods for, at han ´maleren´ ved nedrivning lød ikke inviterende, sagde jeg til ham, hvilket han accepterede: " Dit arbejde virker i samfundet ligeså vigtigt som en topleders arbejdsplads, fordi nogen gør rent, vedligeholder endda opbygger om håndværkere. Ja, han er enig, fordi samfundet har brug for forskelige medmennesker!
Top Svar Citer
#43118 - 15/03/2024 09:23 Re: Snyder religionerne? [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Eksempelvis må snart jeg sige, at også en malers arbejde glæder enhver beboer.
Top Svar Citer
#43120 - 15/03/2024 13:49 Små mennesker... [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Kan du ikke finde på andet ler Hvem ved blinker Her er lidt inspiration...




Your friend forever

Krishna

PS: Kom op på bjerget...














Top Svar Citer
#43121 - 15/03/2024 18:31 Re: Små mennesker... [Re: ]
Anonym
Uregistreret

idag:

På tankstastionen hvor desværre fornyligt i nærheden af deres lukket ´butik´ bandemiljøer en selvfølgeligt ung mørklødet mand ´stressende´ kontakter mig om euforisende stoffer. Jeg siger til ham: "Hold dig væk fra mig med dit lort!" Nå, uden sex, fysisk omsorg og anerkendelse fra jer udholder jeg fortsættende ved mod igennem modgang!
Top Svar Citer
#43122 - 15/03/2024 18:44 Re: Små mennesker... [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

KEDELIG TRYGHED

P.s.

Jeg siger også til ham: "Gå væk med dig og dine psykopat ledere."
Top Svar Citer
#43123 - 15/03/2024 18:59 Re: Små mennesker... [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Øh, nååh: Han hvor han ville rekruttete mig til skidt, så den næste gang jeg bevidst siger: "Du er ikke alene med mig! Guddommen elsker dig og jeg beder for dig."
Top Svar Citer
#43124 - 15/03/2024 21:23 Re: Små mennesker... [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

p.s.

En mørklødet person står for tæt (En facebook ansat bekendt advarer imod hacker scanning) ved mig og pludseligt han bare uden køb går væk?
Top Svar Citer
#43125 - 15/03/2024 21:55 Re: Små mennesker... [Re: Anonym]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvor er læreren henne ler Hvem ved blinker Her er lidt at fordrive tiden med...




Your friend forever

Krishna

PS: Kom op på bjerget...














Top Svar Citer
#43128 - 15/03/2024 23:04 Re: Snyder religionerne? [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7209
Sted: Sydsjælland
Uacceptabelt, synes jeg, at ABC og anonyme Gerth spammer denne tråd med noget helt uvedkommende.
Det undrer mig tillige, at Admin ikke flytter dem til papirkurven.
Og efter dette indlæg kommer ABC - og hvad han ellers kalder sig - uden tvivl endnu en gang med det uendeligt gentagne videobombardement samt ændret overskrift.
Hvor usselt kan det blive?
Ikke så mærkeligt, at ingen andre gider at deltage.
Arne
Top Svar Citer
#43129 - 15/03/2024 23:27 Små mennesker... [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvornår begynder du at forholde dig til virkeligheden ler Hvem ved blinker Her er lidt at tænke over...




Your friend forever

Krishna

PS: Kom op på bjerget...














Top Svar Citer
#43130 - 16/03/2024 00:15 Re: Snyder religionerne? [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7209
Sted: Sydsjælland
Og ja - helt som ventet.
Nu kan jeg styre ABC! ler
Jeg skal blot sende et indlæg.
Så lystrer ABC og ændrer overskriften samt sender sine sædvanlige videoer griner
Sandelig en seriøs form for trosfrihed trist
Arne smiler
Top Svar Citer
#43131 - 16/03/2024 00:25 Små mennesker... [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvad kan du styre ler Hvem ved blinker Hvor er eleven henne...




Your friend forever

Krishna

PS: Kom op på bjerget...














Top Svar Citer
#43133 - 16/03/2024 10:20 Re: Snyder religionerne? [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7209
Sted: Sydsjælland
Jo sandelig! Han lystrer stadig! ler
Arne.
Top Svar Citer
#43134 - 16/03/2024 11:04 Små mennesker... [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Er du elev eller lærer ler Hvem ved blinker Her er lidt at tænke over...




Your friend forever

Krishna

PS: Kom op på bjerget...














Top Svar Citer
#43136 - 16/03/2024 19:29 Re: Snyder religionerne? [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7209
Sted: Sydsjælland
En fuldstændig fastlåst robot ler
Arne cool
Top Svar Citer
#43137 - 16/03/2024 19:40 Små mennesker... [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Kan du ikke finde på andet ler Hvem ved blinker Her er lidt inspiration...




Your friend forever

Krishna

PS: Kom op på bjerget...














Top Svar Citer
#43154 - 18/03/2024 20:29 Re: Snyder religionerne? [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Her er mit seriøse svar til dig:

Nej!
Hvis ikke ved et selvbedrag så kan nogen p.t. stadig narre misledende andre i en trosretnings navn eller sit eget egos.

Idag relevant synes jeg, at i populært forum i Facebook nævner en person et citat: "Frem det du mestrer istedet for det, du ikke kan."

Jeg kommenterer: "Jovist, men der er de folk, som frygter falske profeter og derfor også en spirituel mester. Andre kan li janteloven også oplever jeg, at kampen sker ligesom eliten, fordi tiltrods for lighed om medmennesker er min rolle ikke bare middelmådighed. Samfundet har p.t. brug for oplyst lederskab.
Nej, den ydmyget kender til ydmyghed istedet for selvhøjtidelighed.
Jeg har oplevet nedgjort undertrykkelse nedtur, så jeg har idag istedet optur på den frigørende måde uden et hierarki.
Hvad mennesker kalder mig negativt eller positivt, dette ændrer ikke på den, jeg er!"
Top Svar Citer
#43155 - 18/03/2024 20:39 Re: Snyder religionerne? [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7209
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth - er det vel.
Du skriver - synes jeg - stort set alene om dig selv, hvorom du ikke synes at være afklaret.
Og du forholder dig jo næsten ikke - synes jeg - til trådens emne.
Arne.
Top Svar Citer
#43156 - 18/03/2024 21:07 Re: Snyder religionerne? [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Ting er bare et for religiøse og sekter redskab ligesom, at jeg kun virker som et redskab for Guddommen med Helligånden - Jeg har til tider sagt til andre, at tal om dig selv istedet ´for´ om os og alligevel ikke kun sådan selvfølgeligt som egoet.

Er dette stadig ufatteligt for dig?
Top Svar Citer
#43157 - 18/03/2024 21:27 Re: Snyder religionerne? [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Hvis ja = Ok jeg udtrykker ikke længere Ordet her!
Top Svar Citer
#43159 - 18/03/2024 22:04 Re: Snyder religionerne? [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7209
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Når du skriver:
Citat:
Jeg har til tider sagt til andre, at tal om dig selv istedet ´for´ om os og alligevel ikke kun sådan selvfølgeligt som egoet.

Er dette stadig ufatteligt for dig?
Da er mit svar: Ja!
Og jeg tvivler på, om nogen vil svare anderledes.
Arne
Top Svar Citer
#43160 - 18/03/2024 22:07 Re: Snyder religionerne? [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Jeg lader dig være i fred her så.
Top Svar Citer
#43162 - 18/03/2024 22:20 Re: Snyder religionerne? [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7209
Sted: Sydsjælland
Tak Gerth heart
Jeg ville ønske, jeg kunne forstå dig - og jeg ville ønske, at du kunne udtrykke dig forståeligt.
M.v.h. Arne
Top Svar Citer
#43189 - 24/03/2024 14:35 Re: Snyder religionerne? [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Jeg vil lige gøre opmærksom på denne tråd...

https://debatingchristianity.com/forum/viewtopic.php?p=1145319#p1145319

Interessant hjemmeside...

https://www.compellingtruth.org/truth_God.html

Lad os tale sammen om tingene...




Your friend forever

Krishna

PS: Kom op på bjerget...
Top Svar Citer
#43190 - 24/03/2024 17:03 Re: Snyder religionerne? [Re: ]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7209
Sted: Sydsjælland
Hej Krishna/ABC.
De to meget omfattende links, du viser, hvad fører de dig til?
Du ved jo, hvad min interesse for religioner har ført mig til, som jeg redegjorde for i første indlæg i denne tråd, men som du foreløbig ikke har kommenteret.
Her du slet ingen kommentarer til, hvad jeg skrev?
Det er jo sådan man sædvanligvis kommunikerer/debatterer.
M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#43192 - 24/03/2024 18:58 Re: Snyder religionerne? [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvor har du studeret henne blinker Hvem ved ler Hvorfor ikke undersøge det hele...

https://da.wikipedia.org/wiki/Vandrer_mod_Lyset

https://www.saxo.com/dk/gud-er-kaerlighed_lau-sander-esbensen_indbundet_9788797205006

https://debatingchristianity.com/forum/viewtopic.php?p=1145319#p1145319

https://www.compellingtruth.org/truth_God.html

Lad os tænke ud af boksen...

https://www.youtube.com/watch?v=whqvhW6RBBA

Jeg har kommenteret på dine små mennesker = hvad er vi...




Your friend forever

Krishna

PS: Kom op på bjerget...
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 08:48
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Admin
26/04/2024 08:08
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Lun lørdag i vente
27/04/2024 08:50
Hjelme for millioner fra Hövdings konku..
27/04/2024 07:54
Israelsk ambassadør er bekymret for sik..
27/04/2024 07:20
Rusland har ramt energianlæg i tre ukra..
27/04/2024 07:18
Russiske natangreb på Ukraine sender po..
27/04/2024 05:40
Nyheder fra Religion.dk