annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
Rødhus december
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 493 gæster og 30 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 4 1 2 3 4 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#42430 - 26/12/2023 16:22 BIBLIANA
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1900

Citat:
Velkommen til BIBLIANA! Danmarks eneste populærvidenskabelige tidsskrift om Bibelen. Udkommer digitalt og gratis to gange om året.
https://www.bibelselskabet.dk/bibliana


Måske du kender BIBLIANA ... Jeg stødte først på det idag, fordi jeg søgte på emnet ånden, og blev henvist til dette link:
https://www.bibelselskabet.dk/sites/default/files/files/artikel_1_bibliana_01-21_0.pdf

... som jeg iøvrigt har bogmærket og vil tjekke ud senere ved lejlighed.


Bibliana ser spændende ud.

Blandt andet skriver "de" om sigselv:

Citat:
BIBLIANA er Danmarks eneste populærvidenskabelige tidsskrift, der beskæftiger sig med Bibelen og dens omverden. Målet for tidsskriftet er at formidle de seneste strømninger indenfor bibelforskning og religionsvidenskab til et bredt publikum.

Tids­skriftet udkommer to gange om året og rummer artikler, som be­skæftiger sig med de videnskaber, der muliggør en bedre forståelse af Bibelen. Det vil bl.a. sige arkæologi, re­li­gions­vi­denskab, ide­historie, filologi, kunst­historie og kulturhistorie. Fag der alle kan være med til at be­lyse de bibelske skrifter, deres univers og virk­ningshistorie. Siden december 2018 udkommer BIBLIANA som et gratis, digitalt magasin.

BIBLIANA formidler forskning uden at for­mid­lings­niveauet bliver tungt og akademisk. Målet er, at sproget er umid­delbart for­stå­eligt for interesserede læsere.
https://www.bibelselskabet.dk/om-bibliana

.
Top Svar Citer
#43245 - 04/04/2024 04:49 Re: BIBLIANA [Re: Tikka]
Anonym
Uregistreret

Arne ved ikke, at som ikke medlem her, hvilket jeg forgæves forsøgte, kan jeg ikke selv i systemet oprette et nyt emne!

Men, hvad/hvem skal der til for at overbevise en persons falske ego...
I Biblen findes de fire verdenshjørner, ryttere og evangelier men ikke som et helligt tal?

Jeg skriver til en bekendt vedrørende vores imorgen møde: "Fortæl Christian torsdag 4 april 2024, at jeg idag ikke kommer til mødet, tak - Hilsen Gerth.

?...
Nå, øh, igen jeg opnår ingen gevinst ved andstændigt ærlighed, fordi endda tilmed uden prædiken om spiritualitet, så fjerner flere personer mig som Facebook ´ven´, da jeg lige kritiserede menneskerettigheder ikke som religiøs og derfor nok også uden Somo, Hans K og ´Tikka´. Men ham med langt hår psykisk syg fra Christiania anklager mig for ordlig galskab, så han blokere mig! Nå, jeg håber, at ikke hele mit liv med skabelsen blot er ligesom et synkende skib. M siger:"Hold dine meninger på din igen profil."
Han fortæller mig her hans overbevisninger angående eksempelvis fra 7 Eleven dårlig kost, men så igen ligesom mange andre må han gerne fjerne mig som hans ´ven´. Jubii det gode vinder ikke gevinster.
Jeg laver ikke censur og flertallet af befolkningen snakker for svagt i ånden = Kun smalltalk, sex, pjat og idioti.
Prisen ved mit kald er, at p.t. vantro (ikke troende), hedninge (anderledes spirituelt og hjerneskadet/psykisk syge ikke gider mig og jeg kan-skal-vil ikke det idag ´velfungerende´ samfund... hjælp
Top Svar Citer
#43246 - 04/04/2024 07:49 Re: BIBLIANA [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Ne3j, jeg ikke ham Jesus, men idag d, 24 mærker jeg, at i bør ikke længere druk, ædelse og hor om ham, men, jeg kan ikke jeres traditioner! smiler
Top Svar Citer
#43248 - 04/04/2024 19:08 Re: BIBLIANA [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Ups, Jeg glemte at nævne følgende detalje om skriftet:

MAN ER IKKE BARE ET NUMMER

Tallet fire nævnes i Biblen på forskellige måder.
Jeg skriver til en bekendt vedrørende vores imorgen møde: "Fortæl Christian torsdag 4 april 2024, at jeg idag ikke kommer til mødet, tak - Hilsen Gerth."
Derefter havde jeg pludseligt en kraftfuld fornemmelse af uden mine øjne på uret, at klokken garanteret er 04.00...
Ja, præcist ifølge min undersøgelse af dette!
Og i mit emne om ´loven´ uden mine fingertast sker pludseligt i teksten mellem ? og ! - ´§´.
Top Svar Citer
#43249 - 04/04/2024 20:58 Re: BIBLIANA [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

P.s.
På en side om religion siges: "4 For jøderne er tallet 4 særligt helligt, fordi det repræsenterer de fire bogstaver i Guds navn: YHVH. Guds navn blev traditionelt ikke skrevet ned, og selvom jøder i dag kan læse de fire bogstaver i deres hellige skrifter, så udtaler man stadig ikke Guds navn, men siger i stedet ´Herren´, også når man læser højt ved gudstjenesten i synagogen.
I mange moderne hedenske religioner er 4-tallet helligt, fordi det betegner de fire elementer (jord, luft, ild og vand) og de fire verdenshjørner (nord, syd, øst og vest)."
Og ´De fire apokalyptiske ryttere´.
Og Biblen, NT (Mattæus): "Og han skal sende sine engle ud med høj basunklang, og de skal samle hans udvalgte fra de fire verdenshjørner, fra den ene ende af himlen til den anden."
Og så videre...
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 4 1 2 3 4 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
45 mennesker dræbt i oversvømmelser i ..
27/04/2024 23:17
31-årig fængslet og sigtet for drabsfo..
27/04/2024 23:12
Ny lov giver op til 15 års fængsel for..
27/04/2024 22:05
Knivstikkeri i Nordvest: 27-årig mand r..
27/04/2024 21:37
Harvey Weinstein indlagt fra fængslet
27/04/2024 21:27
Nyheder fra Religion.dk