annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
18 september Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 516 gæster og 39 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 2 1 2 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#42314 - 11/12/2023 20:19 En frelser er født...
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvad har Gerth brug for heart heart heart heart heart heart heart Hvorfor opfatter han sig selv som værende en frelser/frelseren? Har han grund til det? Jeg vil gerne til bunds i tingene = hvem frelser? Hvad skal vi frelses fra...

Your friend forever

Krishna
Top Svar Citer
#42315 - 12/12/2023 11:08 Re: En frelser er født... [Re: ]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1900
Indsendt af: ABC
Namaskaram...

Hvad har Gerth brug for heart heart heart heart heart heart heart Hvorfor opfatter han sig selv som værende en frelser/frelseren? Har han grund til det? Jeg vil gerne til bunds i tingene = hvem frelser? Hvad skal vi frelses fra...

Your friend forever

Krishna


Dårlig stil!

Man opretter ikke tråd for at debattere profil som er på sitet.

Håber tråden bliver fjernet!!

.
Top Svar Citer
#42316 - 12/12/2023 12:23 Re: En frelser er født... [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Citat:
Tikka:

Dårlig stil!

Man opretter ikke tråd for at debattere profil som er på sitet.

Håber tråden bliver fjernet!!



Først er jeg glad for at se du ikke er konfliktsky Tikka (eller hvad man skal kalde det helst ikke at turde/ville blande sig i "konflikterne" på Trosfrihed). Godt du åbner din mund og gør din demokratiske stemme gældende.

Jeg kan delvist følge dig i din kritik af Jan ABC - jeg blev også lidt skuffet over denne nye tråd - især når en af vores debattører HansKrist har oprettet tråden

Selvjustits og Debatregler

Virkelig skuffet over at ingen har reageret på den nye tråd

Jeg ved godt at Arne der har bevæget sig over i sindssygen, ihvertfald er blevet så optaget af at træde HansKrist under fode, at han helt har mistet overblikket over hvad han skriver såvel som sin sunde dømmekraft ALDRIG ville nedværdige sig selv til på en seriøs måde at deltage i tråden Selvjustits og Debatregler - som er både SPOT ON og det mest konstruktive der nogensinde er skrevet om hvordan vi gør Trosfrihed til et sted der kunne tiltrække nye debattører.

Med Gerth's dominans siden folk løber skrigende bort og det ved jeg fra flere kilder.

Så derfor skal vi igennem SELVJUSTITS altså det Paulus opfordrede sine menigheder til - ikke at føre retssager imod hinanden - imod en broder søster i Kristus - men igennem at stå hinanden nær i Kristus at nå frem til en løsning på stridigheder.

Kom nu folkens



-0-0-0-

Jeg kan sige jer at folk i de urkristne paulinske menigheder var mere multi kulturelle og religiøse og troende end vi er her på Trosfrihed

Og alligevel formåede de at holde sammen i 2000 år op til idag ved netop at respektere disse forskelligheder som for Paulus var var af sekundær betydning i forhold til vores samhørighed i Kristus som brødre og søstre

Læs Troels Engberg Pedersen bog om Paulus og Identitet mener jeg det er.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#42317 - 12/12/2023 12:41 Re: En frelser er født... [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1900
Citat:
Jeg ved godt at Arne der har bevæget sig over i sindssygen


Man skriver ikke sådan om en debattør på sitet!!

.
Top Svar Citer
#42318 - 12/12/2023 13:48 Re: En frelser er født... [Re: Tikka]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Det her handler ikke bare om Gerth, men han har ligesom kridtet banen op, og fået mig til at stille nogle spørgsmål heart Jeg er tilfreds med tråden = her kan alle frelserne komme til orde på en ordentlig måde = hvad skal vi frelses fra? Hvem frelser...

Your friend forever

Krishna
Top Svar Citer
#42319 - 12/12/2023 14:48 Re: En frelser er født... [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3676
Sted: Nørresundby
Citat:
Jan ABC:

Det her handler ikke bare om Gerth, men han har ligesom kridtet banen op, og fået mig til at stille nogle spørgsmål heart Jeg er tilfreds med tråden = her kan alle frelserne komme til orde på en ordentlig måde = hvad skal vi frelses fra? Hvem frelser...



Hej Jan ABC -

Ja sådan læste jeg også dit nye emne Tråd-starter indlæg.


Altså at det var nogle teologiske religions filosofiske mere generelle principielle spørgsmål omkring størrelsen FRELSER du ønskede drøftet

Og med julen for døren og vores syngen rundt om juletræet:

os er i dag en frelser født.
Halleluja, halleluja!



Det er jo en spændende Jesus Kristus spørgsmål.

For hvis der er noget vi kristnes "i Kristus væren" er, så er det vores FRELSER og LÆGE = HEALER = HELbreder ifølge mig Paulus og Luther og Paul Tillich.

Kirken er mere et sygehus end et "domshus" (en retsbygning)

Nogle kunne så sige, er vi da syge og har vi det svært - er der forhold i forbindelse vores eksistens vi trænger til at blive forløst fra? Ja mener jeg og de fleste andre mennesker - men hvad vigtigere er vi må ikke gå glip af alt det der er til os i Kristus som overgår dette at blive HELbredt - da det er liv og det endda liv i overflod al Himlens Åndelige Velsignelser - alle Gud Helligåndens vidunderlige forunderlige gerninger med os - Helligåndens Frugter og Helligåndens Karismatiske ÅndsGaver - ja hele den HERLIGHED vi har fra Gud i Kristus - vores Guds BillidLIGhed - guddommelighed og hele guddomsfylden i kød og blod - Gud der er kommet os nær som virkelighed og ikke længere er henvist til religiøse vidtløftige tågetanker spekulationer og gisninger.

Nøjagtig min største anke og kritik af Arne og Jan ABC og VML og Lau Sander Esbensen. Alle skubber I Gud væk fra jer selv og over i spekulative religiøse verdensbilleder der ovenikøbet er overnaturlige og oversanselige. Skræmmende og ja GK og LSE lider herunder i udtalt grad.


Citat:
Et barn er født i Betlehem,
thi glæde sig Jerusalem!
Halleluja, halleluja!

2 En fattig jomfru sad i løn
og fødte Himlens kongesøn.
Halleluja, halleluja!

3 Han lagdes i et krybberum,
Guds engle sang med fryd derom:
Halleluja, halleluja!

4 Og Østens vise ofred der
guld, røgelse og myrra skær.
Halleluja, halleluja!

5 Forvunden er nu al vor nød,
os er i dag en frelser født.
Halleluja, halleluja
!




PS:

Jeg er meget skuffet over jer aktive debattører her på stedet - også dig Jan ABC - hvorfor er der ingen af jer der har reageret på Selvjustits og Debatregler -

Her er hele problemstillingen med hvordan vi får Trosfrihed gjort mere tiltrækkende for nye debattører ridset SPOT ON klart op - ud fra:

1):

Det er gennem SELVJUSTITS

2):

der er et krystalklart forslag til hvordan vi løser vores største udfordring lige nu - nemlig Gerth's debat adfærd (klart det der skræmmer folk udefra mest væk - selv jeg har været ved at opgive hoved rystende over at se den mands totale dominans på en meget meget uheldig måde (ikke at der ikke også er andre ting der kunne forbedres men vi bliver nødt til at få orden på de største problemer Trosfrihed lider under akut - altså stoppe ULYKKEN (der er gået ild i huset Trosfrihed og det er Gerth der har stukket ild til huset Trosfrihed - efter denne påsatte ild babu babu slukket - vi forsætter selvfølgelig med at forbedre Trosfrihed))

Enhver kan bemærke hvor imødekommende og venlig jeg er overfor Gerth - der er jo intet hos mig og hvad jeg står for der går ud på at udelukke Gerth hvis dette kunne undgås - jeg kigger ham i øjnene som et ligeværdigt medmenneske jeg ikke er bange for at tale meget direkte med.

Men mit PS skal ikke drøftes her i denne tråd - hop derfor over i Selvjustits og Debatregler hvis I har noget at bidrage med - hvilket jeg sørme håber I har.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#42322 - 12/12/2023 19:03 Re: En frelser er født... [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Godt indlæg heart Det må alle frelserne lige tygge på ler Hvad skal vi frelses fra blinker Har Hanskrist brug for frelse? Havde Jesus brug for frelse? Hvem frelser? Jahve...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-11/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xi/

Jeg er et menneske, som vandrer mod lyset...

https://carstenplougolsen.com/2023/12/05/kaerlighedens-evangelium/

Har vi fuldstændigt styr på tingene...










Your friend forever

Krishna
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 2 1 2 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
140 millioner kroner skal pumpe liv i d..
29/04/2024 09:06
Ørsted frasælger fransk energiforretni..
29/04/2024 09:03
I dag flager busserne for kongefamiliens..
29/04/2024 08:58
Cordsen: Mulig løsning på vej i højsp..
29/04/2024 08:13
Støjberg og Vanopslagh på vej til fors..
29/04/2024 08:09
Nyheder fra Religion.dk