annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15787147
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2392505
Et andet syn 1998796
Åndelig Føde 1558290
Jesu ord 1530126
Galleri
Anholdelsen i haven
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 70 gæster og 71 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 13 af 18 < 1 2 ... 11 12 13 14 15 17 18 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#43495 - 25/04/2024 14:12 Re: Min ”religion” [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7215
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.
Så det er dette citat af mig:
Citat:
Og de mange religioner, der hver på deres måde påstår at have viden om det guddommelige, det åndelige, er for mig hovmodige og lidet troværdige.
Dét, at de gør mennesket til verdens centrum, finder jeg naivt og snæversynet.
Idéen om en menneskelignende superfader hævet over barndommens far - i matriarkalske samfund en supermoder - opfatter jeg som en primitiv og nærsynet ønskedrøm.
Jeg forstår godt længslen efter en guddommelig menneskelignende almægtig og kærlig person, som man trygt kan bede til, men for mig er det guddommelige noget langt, langt højere, som det er håbløst for os mennesker at søge at fatte, og som jeg heller ikke tror er meningen med menneskelivet.
du hævder modsiger Jesus Kristus.

Har du tænkt på, at Jesus ikke selv har skrevet noget.
Det eneste, vi har, er hvad mere eller mindre begavede mennesker for at par tusind år siden - og senere - har opfattet og skrevet ned.

Så det er ikke Jesus Kristus, jeg betvivler, men dem der hver på sin måde har engageret sig i ham.
Har de alle været 100 % ærlige og ikke farvet tingene til deres egen fordel?
Vidste de noget om nyere tids industrialisering, olie-afbrænding, atomkraft og kosmologi?
Og så er der jo tillige det i mange hundrede år forkætrede Thomas Evangeliet, som stadig ikke bibelsk er accepteret.

Hvordan kan du vide om mine ord er i modsætning til Jesus Kristus?
Det er de måske netop ikke.

Mvh. Arne.
Top Svar Citer
#43496 - 25/04/2024 14:21 Re: Min ”religion” [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7215
Sted: Sydsjælland
ABC, du nåede at snige dig ind i denne tråd igen lige før mig.
Derfor kan jeg ikke sende dig i Papirkurven, uden at jeg selv ryger med.
Men jeg kan love dig, at du er meget tæt på, at alt hvad du skriver her på Trosfrihed.dk ryger i Papirkurven.
Dette er min sidste advarsel!
Arne/Moderator
Top Svar Citer
#43498 - 25/04/2024 19:23 Re: Min ”religion” [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3680
Sted: Nørresundby
Har du tænkt på, at Jesus ikke selv har skrevet noget.


Ja det er jo mig mere end alle andre her på siden der har været kritisk mest af alle mht til historiske Jesus.

Men det er langt ude at hævde Jesus stod for det modsatte af hvad de bevægelser Jesus grundlagde hævder.


Hvorfor nævner du Thomas Evangeliet - alt du skriver er også i modsætning til Jesus Kristus i Thomas Evangeliet - ja det bliver det bestemt ikke bedre af. Der er ingen der er så Anti Gnostisk som du Arne i dine skriverier.

Det er virkelig uvidenskabeligt og noget pjat at hævde de historiske religiøse spirituelle bevægelser Jesus har grundlagt skulle være 100% i modstrid med Jesus og sige/skrive det stik modsatte af hvad Jesus Kristus stod for.

Nu er du simpelthen for langt ude Arne. På den måde har du jo ikke videnskabelig grund under dine fødder - men du mener blot du kan tillade dig at mene og opdigte hvad som helst, netop sådan arbejder den historiske forskning ikke.

Jeg kan ikke tage dig alvorligt længere, når du bare digter en sådan røverhistorie om at Jesus bevægelserne påstår det stik modsatte af Jesus, ikke en eneste af jordens mange mange tusinde forskere har været i nærheden af at hævde et sådant helt ulogisk påstand. Det er så uvidenskabeligt og så ukritisk som noget kan være.

Samtalen er slut herfra, du er simpelthen for useriøs at drøfte med. Du er for langt ude i "non'sens".



Hilsen HK



Uden Paulus's Breve ville der ikke findes nogen kilder til fx at fremstille Jesus Kristus Ikon'er - de er udsprunget af de utallige poetiske meget smukke Jesus Kristus Ikon Kristologiske Teologiske beskrivelser de paulinske breve er så rigt udstyret med.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#43499 - 25/04/2024 19:43 Re: Min ”religion” [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7215
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Jeg betvivler 100 % ærlighed.
Det udlægger du som 100 % uærlighed.
Og du fortsætter på den facon
En sådan debatadfærd er for mig spild af tid.
Undrer mig over, hvad der kan motivere til den slags.
Arne.
Top Svar Citer
#43500 - 25/04/2024 19:50 Re: Min ”religion” [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3680
Sted: Nørresundby
Ja men Jesus bevægelserne siger da ikke det stik modsatte af hvad den historiske Jesus Kristus må have sagt og stået for.


Vi taler ikke om 100% ærlighed - vi taler om at du hævder at historiske Jesus Kristus stod for det stik modsatte af de der fulgte Jesus Bevægelserne Vejen.

Dette er fuldstændig ukritisk og uvidenskabeligt så det gør noget

og ingen forskere nogensinde i hele verden kan tage dig alvorligt


Og iøvrigt alt du Arne mest hårdnakket bekæmper er gnosticismen i kristendommen, så hvorfor pokker du nævner Thomas Evangeliet må stå hen i det uvisse.

Iøvrigt har Gnostikerne af alle Paulus som deres Apostel og store forbillede.



Og nej du betvivler ikke 100% ærlighed - du hævder at det er 100% forkert og at historiske og Jesus har ment det modsatte af hvad de bevægelser han grundlagde står for. Dette er simpel nonsense og vrøvl. Og diskvalificerer dig som debattør.

Fordi så står verden jo ikke mere og hvis vi fulgte dit eksempel kunne vi opdigte hvad som helst og vende verden på hovedet efter forgodtbefindende som du gør.

Det er en skamplet på din debat aktivitet og klæder dig ikke.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 13 af 18 < 1 2 ... 11 12 13 14 15 17 18 >


Seneste indlæg
Hilsner
af Hanskrist
05/05/2024 14:48
Min ”religion”
af Anonym
05/05/2024 12:34
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Manden, der spillede kaptajn i Titanic-f..
05/05/2024 16:25
Hamas tager ansvar for angreb ved den is..
05/05/2024 16:20
Netanyahu nægter at gå med til Hamas' ..
05/05/2024 16:19
Lyngby henter vigtige point i bundstride..
05/05/2024 16:11
Odense Håndbold ryger ud af Champions L..
05/05/2024 15:32
Nyheder fra Religion.dk