annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15729413
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2386201
Et andet syn 1994536
Åndelig Føde 1533860
Jesu ord 1526471
Galleri
Kortnæbbet Delfin Nørresundby
Hvem er online?
0 registrerede 221 gæster og 72 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#40142 - 22/06/2023 18:12 Re: Filosofi i Trosfrihed [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Namaskaram Arne

Er du filosof ler Hvordan vil du opdrage menneskene blinker Skal du ikke stå til ansvar for dit liv...




Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#40145 - 23/06/2023 18:01 Re: Filosofi i Trosfrihed [Re: ]
ABC
Uregistreret

Namaskaram Arne

Mon du kan lade være med at komme med dumme bemærkninger ler Hvem skal lære noget blinker Hvad har vi brug for...

https://isha.sadhguru.org/uk/en/sadhguru/mission

Jeg er stor fan af Sadhguru...

https://isha.sadhguru.org/in/en/wisdom/article/the-meaning-of-sadhguru

Og dette værk...

https://www.toward-the-light.net/

Lad os tale om tingene...




Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#40159 - 25/06/2023 20:29 Re: Filosofi i Trosfrihed [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Har vi grådige og svinske levende væsenener: Homo sapiens, mon nogen chance for at blive bevidste om, at vi som blot en del af den totale natur på denne klode bliver nødt til at nå frem til harmoni med hele den øvrige natur, hvis vi vil overleve?
Det vil jo kræve en kraftig omlægning af vores levevis.
Men måske kan der udvikles en attraktiv harmonisk livsstil.
I tillæg hertil kunne vi udvikle en global moral om ikke at bringe naturen ud af balance.

I-landenes evne til ikke at overbefolkes er egentlig et lyspunkt, en evne, som nok ikke er set andet steds i naturen, og ville vi hjælpe u-landene op på et mindre fattigt niveau, ville de nok ligeledes kunne undgå overbefolkning.

Og hvad energi angår er det jo allerede lykkedes i et splitsekund at eftergøre solens energiproduktion: 2 brintatomer smeltes sammen til 1 heliumatom samt en masse energi: fusionsenergi.
Kan vi få dét til at køre, siger de kloge, at vi har nærmest ubgrænsede mængder af forureningsfri energi.

Indtil det måske lykkes, har vi jo stort set kun solceller og vindmøller til at stoppe vores usynlige men dødsensfarlige CO2-svineri.
Denne "grønne bølge" er jo stort set alle med på, men det er jo desværre mere snak end handling.

Så spørgsmålet er vel, om vi mennesker evner at udvikle - og håndhæve - en moral, der bringer os i harmoni med den natur, vi jo er en del af?
Verdens væren er jo fantastisk og vidunderlig.
Skal vi mennesker fortsat være en del af den - eller skal vi uddø, som det jo er sket for så mange andre arter?

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
#40161 - 25/06/2023 21:12 Re: Filosofi i Trosfrihed [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Namaskaram Arne

Har det nogen betydning for dig om vi uddør ler Er du et grådigt og svinsk væsen blinker Skal vi ikke stå til ansvar for vores liv? Hvordan vil du opdrage menneskene? Skal vi sætte børn i verden? Har vi et valg? Kan vi leve med konsekvenserne? Hvornår bliver vi voksne og ansvarlige...






Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#40178 - 26/06/2023 13:02 Re: Filosofi i Trosfrihed [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7211
Sted: Sydsjælland
Når jeg skriver her på Trosfrihed.dk, er det fordi, det viser sig, at når jeg søger at udtrykke klart, hvad jeg "har på hjerte", så sker der meget ofte en videreudvikling i, hvad jeg ser, tænker og føler, imens jeg skriver - og det føles selvfølgelig berigende.

I denne tråd, der jo fokuserer ganske meget på menneskehedens chancer for at undgå at udrydde sig selv, går det nu op for mig, at vi nok endnu har chancer for at udvikle os fra ikke blot at være Homo sapiens - det tænkende menneske - men tillige at være det harmoni-elskende menneske.
Og så er det jo umagen værd at udtrykke sig skriftligt blinker

Det kunne jo tillige være skønt at komme i dialog med andre, der også har tanker, idéer, holdniger, følelser om emnet:
Har menneskeheden en mulig fremtid?
(Og her er det jo egne ord og ikke video-links, det handler om)

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
29/04/2024 20:27
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Nyheder fra DR
Morten Frendrup scorede, da Genoa sikred..
29/04/2024 23:49
Houthierne: Vi har angrebet to amerikans..
29/04/2024 23:46
Politiet anholder pro-palæstinensiske d..
29/04/2024 22:53
Flere politibetjente skudt i USA
29/04/2024 21:43
Gérard Depardieu skal for retten til ok..
29/04/2024 21:25
Nyheder fra Religion.dk