annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 12433992
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2225030
Et andet syn 1898779
Jesu ord 1462082
Den Evige Filosofi 1266539
Galleri
Jorden
Hvem er online?
0 registrerede 177 gæster og 114 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#40378 - 11/07/2023 22:59 Re: Vandrer mod Lyset... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Namaskaram Arne

Hvad stiller vi op med dig ler Er der nogen som ved det blinker Hvilken verden lever du i? Bliver mennesker ikke tortureret til døde i den? Hvordan tænkte Rumi? Kan vi bruge miraklet til noget, hvis der ikke er noget efter døden? For mig handler livet om kærlighed, barmhjertighed og retfærdighed. Du blandede dig i min samtale med HansKrist. Hvorfor skal jeg respektere sådan en udtalelse her...

Citat:
Men for mig er det utroværdigt opspind.

Har du ikke brug for at sætte dig ind i tingene, før du udtaler dig om noget? Kan du argumentere for din udtalelse? Forklare hvad den bunder i? Hvis vi reinkarnere er der så tale om utroværdigt opspind? Hvor meget har du tænkt over tingene? Er der langt fra et liv efter døden til reinkarnation? Kan du komme med noget at respektere? Mangler du inspiration...

Your friend forever

Jan
#40380 - 11/07/2023 23:23 Re: Vandrer mod Lyset... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Nå da. Nu forsøger Jan sig med at kræve en begrundelse for, at jeg ikke finder Johanne Agerskovs (klik) åbenbaringer troværdige::
Citat:
Vandrer mod Lyset! er et værk med etisk og religiøst indhold, oprindeligt udgivet i København i 1920 af den danske lektor og forfatter, Michael Agerskov. Bogen indeholder en række tekster, der ifølge udgiverens forord er "fremkommet ad intuitiv og inspiratorisk Vej gennem et kvindeligt Medium, min Hustru, Johanne Elisabeth f. Malling Hansen" [1].
Jeg vil dog mene, at det er Jan, der skal begrunde troværdigheden blinker
Og dét kommer vi nok aldrig til at se blinker
Arne griner
Top Svar Citer
#40381 - 12/07/2023 01:16 Re: Vandrer mod Lyset... [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
veteran
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Du: "Når jeg skriver om de tre harmonier: med kloden, med medmennesker og med sig selv, og her ser forbrydelser som en mangel på de to sistnævnte harmonier, så åbner det jo nye perspektiver i kampen mod kriminalitet, såsom:
Kan vi opdage psykiske faktorer der leder til forbrydelser, og kan vi lære at håndtere dem, inden skaderne sker, da ville mange forbrydelser kunne hindres.
Vi er dygtige til den fysiske sundhed.
Kunne vi blive lige så gode til psykisk sundhed, ville vore samfund blive bedre.
Men mit indtryk er, at den psykiske sundhed er underprioriteret."

Enig! Men...
Sent aften klokken 23.00 sommer igennem mørket cykler jeg i byens centrum fra en cafe, hvor pludseligt en ung mørklødet mand kaster sig foran mig med spredte arme. Min ånd er der i en helt frygtløs tilstand selvom, at jeg allerede i forvejen fornemmede eller intellektuelt vidste et sandsynligt dramatisk adfærd om han. Jeg kører jo bare videre, så han flytter sig med en high five hånd til mig og før dette viste jeg en tommelfinger op positivt? Selv mine tanker mente, at han nok bare havde behov for kærlig opmærksomhed til en mulig spirituel møde, men vi ved, at der findes ´lort´ i verden.

Dog gider jeg ikke undersøge om Biblens helst NT vistnok allerede advarsel imod den slags forkert stofpåvirket eller for alkoholisk beruset, sexjægere og kriminelle ballademagere ligesom et rovdyr især om natten? Tikka må gerne vise et relateret citat om dette imod nattens udskejelser, fordi vistnok Biblen kritiserer sådan, tak. Selv Job i GT fik dårlige råd fra folk omkring ham.

Derfor altså selv Frelseren ikke virker for tosset eller syndig ifølge min opfattelse sammenlignet med de Homo Sapiens uvidende menneske ´kriminelle´ ´abereaktioner´. På tankstationen i nærheden af mit hjem kontaktede en mørklødet igen ung mand mig, hvor jeg oplyste til ham, at fred være med os.

Jeg observerer p.t. hvordan, at især unge nyder højlydt larmende stress musik og deres telefoner i trafikken istedet for et stille nærvær uden grænseoverskridende opførsel. Selvfølgeligt sker udvikling for folk sådan om tingene i universet, men jeg afvikler dette, fordi der er fornuftigere måder at tjene mangfoldigt vedrørende konkurrence, præstation og frihedens muligheder.

Redigeret af Gerth (12/07/2023 03:11)
#40382 - 12/07/2023 13:48 Re: Vandrer mod Lyset... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Namaskaram Arne

Hvad stiller vi op med dig ler Er der nogen som ved det blinker Hvorfor henviser du til Wikipedia? Kommer din udtalelse sig af det? Læste du dit citat, og tænkte, utroværdigt opspind? Har du ikke brug for at sætte dig ind i tingene, før du udtaler dig om noget? Hvordan tale med dem på den anden side af forhænget? Hvor stor er din viden på området? Har du læst bogen - Nogle psykiske Oplevelser...

https://vandrermodlyset.dk/indledning/

Hvis du vil have mig til at respektere dine udtalelser, så må du i gang med at læse nogle relevante bøger, før får du ikke min respekt. Hvorfor kan jeg sætte Somo på plads? Er det fordi jeg har læst Wikipedia? Kom nu op i omdrejninger og gør noget for verden der batter...

https://isha.sadhguru.org/uk/en/sadhguru/mission

Er du en leder...

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/topics/40162/Re_Det_spirituelle_parti.html#Post40162

Hvem er alvidende...

Your friend forever

Jan

Redigeret af ABC (12/07/2023 14:11)
#40386 - 12/07/2023 20:48 Re: Vandrer mod Lyset... [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Namaskaram HansKrist

Jeg keder mig ler Børnene er faldet i søvn igen blinker Kommer du ikke snart hjem fra ferien? Vi har meget at tale om...

https://www.facebook.com/groups/vmlforum?locale=da_DK

Citat:
Forsvar mod mørkets kræfter

Hvis mennesker søger forsvar og beskyttelse mod det onde, findes et enkelt og effektivt middel, der ikke kræver årelange studier, eller milliardinvesteringer i militære våbensystemer, og som heller ikke tager tilflugt til kulørt litteratur med dens trolddomsformularer og tryllestave:

Nemlig tillid til Gud.

For intet ondt kan ramme det menneske eller det hele folk, der ved sig i den Almægtiges Hånd og under hans beskyttelse, omsorg og Værn.

Dette ved vi fra Vandrer mod Lyset.

Og det er let at fatte denne grundlæggende tillid til vores guddommelige Ophav. For Gud er en Lysets og kærlighedens Almagt. En Almagt, men også et uendelig mildt Væsen, der ønsker at give os denne beskyttelse (jf Vandrer mod Lyset).

Så vejen til beskyttelse mod mørket, det onde, er enkel, og enhver kan forstå det.

Det er blot at træde et skridt frem - mod Gud, og lægge alt i Hans Hånd.

Hvad har jeg ellers på hjertet...

https://isha.sadhguru.org/yoga/yoga-for-beginners/yoga-for-kids/

Er du en leder...

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/topics/40162/Re_Det_spirituelle_parti.html#Post40162

Hvem er alvidende...

Your friend forever

Jan
Side 6 af 7 < 1 2 3 4 5 6 7 >

Seneste indlæg
Studiekredsen...
af Hanskrist
03/12/2023 20:04
Den store reformation...
af ABC
02/12/2023 17:03
HansKrist's chat med AI CHAT
af Hanskrist
02/12/2023 15:09
Videregivelse af hemmeligheder
af ABC
01/12/2023 18:30
Skal folkekirken fornyes...
af ABC
30/11/2023 21:18
Nyheder fra DR
I dag får vi 'lidt af det hele-vejr'
04/12/2023 07:11
Filippinsk politi undersøger mindst to ..
04/12/2023 06:02
Vejdirektoratet: Kør hjemmefra i god ti..
04/12/2023 04:53
11 vandrere fundet døde efter vulkanudb..
04/12/2023 04:31
Venezuela stemmer ja til at annektere de..
04/12/2023 04:15
Nyheder fra Religion.dk