annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Kristen Videnskab - Christian Science
Hvem er online?
0 registrerede 283 gæster og 49 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 11 af 32 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 ... 31 32 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#3817 - 04/09/2008 15:23 Re: DYBETS DIMENSION [Re: ]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære ThomaZen.

Hvis din indre tilstand ikke er, hvad du giver udtryk for i dine indlæg, hvorfor så skrive dem?

Din meditationsanvisning tyder på et temmeligt overfladisk kendskab til Zen. Det er ikke noget, man kan læse sig til. Det kræver års træning at opnå den totale harmoni og selvbeherskelse, som er målet med Zen.

En ægte Zen-dyrker kunne ikke drømme om at skrive religiøs propaganda i et debatforum.

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
#3818 - 04/09/2008 15:44 Re: DYBETS DIMENSION [Re: ole bjørn]
Zen
Uregistreret

Hvis din indre tilstand ikke er, hvad du giver udtryk for i dine indlæg

Det er bare super, at du har en forestilling om min indre tilstand.

Din meditationsanvisning tyder på et temmeligt overfladisk kendskab til Zen.

Har ikke påstået, at det er zazen.

Det er ikke noget, man kan læse sig til.

Den meditative erfaring kan man ikke læse sig til. Naturligvis ikke. Det kræver meditation.

En ægte Zen-dyrker kunne ikke drømme om at skrive religiøs propaganda i et debatforum.

Det er bare super, at du har en mening om, hvad det er, jeg skriver.

Mange tak for dine forestillinger!
Top Svar Citer
#3821 - 04/09/2008 16:00 Re: DYBETS DIMENSION [Re: ]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære ThomaZen.

Dine svar bliver mere og mere barnlige, så det er uinteressant for andre, og også for mig.

Dit "meditationsråd" mangler den mest elementære instruktion om enhver form for meditation, nemlig en anvisning på, hvordan man skal trække vejret. Det tyder ikke på, at det nogensinde er lykkedes dig at nå den meditative tilstand, for så ville du vide, hvor vigtigt dette er.

At du propaganderer for din religiøse tro, kan enhver se, der har læst dine indlæg, både under dette og dine foregående pseudonymer.

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
#3823 - 04/09/2008 16:07 Re: DYBETS DIMENSION [Re: ole bjørn]
Zen
Uregistreret

Dine svar bliver mere og mere barnlige, så det er uinteressant for andre, og også for mig.

Dine svar, Ole, bliver mere og mere barnlige, så her er et eksempel på, hvordan det er at få dem smidt i hovedet.

Dit "meditationsråd" mangler den mest elementære instruktion om enhver form for meditation, nemlig en anvisning på, hvordan man skal trække vejret.

Det er forskelligt, hvordan vejrtrækningen skal udføres. Mange mener, at det ikke er afgørende, hvordan man trækker vejret, blot man er opmærksom på vejrtrækningen.

At du propaganderer for din religiøse tro, kan enhver se, der har læst dine indlæg, både under dette og dine foregående pseudonymer.

Tak fordi du fortæller om dine forestillinger om, hvad jeg tror.
Top Svar Citer
#3825 - 04/09/2008 16:33 Re: DYBETS DIMENSION [Re: ole bjørn]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Kære Ole Bjørn

Jeg har ikke en bestemt indsigt i meditation og vil derfor ikke bidrage med noget i den henseende. Må jeg derimod foreslå, at Zen(Thomas) og dig stopper mundhuggeriet her, også i den anden tråd, thi det fører intet konstruktivt med sig andet end det, at det er trættende at følge med i. Nu har jeg ikke nogen berettigelse - ej heller lyst - til at spille overdommer, men jeg er aktiv meddebattør samt opstarter af denne tråd, hvorfor jeg forsøger at holde overblik.

I aftes fik jeg et par lidt besynderlige kommentarer fra debattøren, jenle (og oscar). Det er tydeligt, at vi debattører har forskellige intentioner og motiver for vores debatteren. Jeg blev selv noget provokeret (og stødt) af jenles nedværdigende indsigelse (er på nippet til at skrive vrøvl) men i stedet for blot at give igen, fandt jeg det mere givligt at gøre et forsøg på at få tråden tilbage til sagen og så håbe på, at jenle (eller oscars) også har en positiv saglig indstilling i debatten (lukkede forudståelser kan jo ofte være en hæmsko for en god debat).

I stedet for en tilbagemelding fra jenle, kom der en fra oscar men stadig ikke en kommentar, der ville debatten om kulturradikalismen (og "kulturkampen" i dag) som sådan. Det er også okay, men der er mit standpunkt så, at jeg selv kan sætte nogle grænser for, hvad jeg vil bruge min tid på, og hvad der er godt for debatten som hedhed. Nogle gange må vi nok ofre os en smule og gå lidt stille med dørene, selvom vi måske har nogle andre impulser.

Mvh
Anne


Redigeret af ALH (04/09/2008 16:40)
_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
annonce
Side 11 af 32 < 1 2 ... 9 10 11 12 13 ... 31 32 >


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
USA nedlægger veto mod fuldt palæstine..
18/04/2024 23:42
Omkring halvdelen blev sorteret fra: 12 ..
18/04/2024 23:15
Atalanta sender Liverpool ud af Europa L..
18/04/2024 22:54
Tre mænd varetægtsfængslet efter poli..
18/04/2024 21:15
Tagbrand i Nordvest i København: Tre op..
18/04/2024 20:36
Nyheder fra Religion.dk