annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 11793813
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2160889
Et andet syn 1855471
Jesu ord 1427434
Den Evige Filosofi 1223659
Galleri
Sne, sne og atter sne
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 54 gæster og 225 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 12 < 1 2 3 4 ... 11 12 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#39225 - 08/04/2023 03:00 Re: Hvad er opstandelsen? [Re: ABC]
Gerth Offline
veteran
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Du: "Lidt til dagen og vejen..." Eller på denne dag ligesom den gyldne middelvej et værsgo...

KÆRLIGT FORHOLD OG SAMEKSISTENS

Ordet - frihed og frelsen? Vi er ikke særligt valgt. Man er derfor midt imellem det hele, andre og en selv, hvor jeg sammenligner modtageren med giveren som væren eksemplet ligesom et fuldkommen billede igennem illusionens fysisk materielle tid og rum, der minder om ikke-troendes mangel på gudsbevidsthed selvom, at skabningen kommer fra-af en perfekt skaber uden fejl! Det er ikke menneskehedens skyld, at urmennesket kæmpede for overlevelse istedet for idag civilisationens kulturelle livskvalitet. Mådehold redder verden og dermed også mennesket som medskaber. Jeg tilhører uden tilhængere. Velbegavethed og visdom er i sig selv en gave, når en person åndeligt opfylder sit arbejdes kald, hvor vedkommende ikke fylder unødvendigt ligesom et spild af kompetencer og ressourcer. Naturen og dyrene kan jo ikke modsige nogen/noget. Der er endnu de, som misbruger intelligens. Diktatur sker, hvor afhængighed til penge og ting betyder i eliten desværre mere end generelt medmenneskers værdifulde liv, hvor faktisk sådan altså dem med mest velstand kan betemme over folket endda ligesom enevælde (absolutisme), teokrati, autokrati og monarki, hvor senere især deres familie og andre nærmeste relationer arver overmagten. Det ligner altså også eksempelvis i USA regeringen, hvor folk har ekstrem ulighed, fordi så er der mulighed for øget selvisk ´lykke´, altså egoismen. Danmark kaldes for et velfærdssamfund, hvor alle ´bestemmer´ i Demokratiet. Og dog har både borgere og partiers medlemmer mindre indflydelse end lederne om mandater. Fremgang tjener generelt som himmelsk belønning, når alle (fællesskab) og en (individ) harmonerer. Omsorg handler om, at man passer ordentligt på hinanden og miljøet, fordi på den måde livet og en ansvarligt moden nok voksen selvstændig bevidsthed har sammenhæng.

Biblen var, er og bliver til en genfortalt redigeret version, der derfor ikke sker som guddommens direkte ord til mennesker.

Dog i Biblen - NT (Jesus): "Hvad er det letteste, at sige til den lamme: Dine synder tilgives dig, eller at sige: Rejs dig, tag din båre og gå? Men for at I kan vide, at Menneskesønnen har myndighed til at tilgive synder på jorden« – siger han til den lamme: »Jeg siger dig, rejs dig, tag din båre og gå hjem!"

Da jeg ved min fyrre år alders pagt tilgav foraltid alle inklusiv mig og Det guddommelige, fordi dette virkede rensende godt for sindet tilmed kroppen istedet for had/vrede/bitterhed imod skabelsen ydermere om en selvdestruktiv selvmedlidenhed anger eller fortrydelse angående valg og vilkår ifølge mine behov (lyst) og ønsker, hvor at jeg alligevel ikke har hvad/hvem, som kun jeg vil. Dette handler sådan ikke kun om tilgivelse fra synd men endda den skæbnebestemte forsoning. Desuden fatter jeg ikke alt om den plan. Da Jesus magt tilgav nogen, så var det vel igennem ham noget budskab fra ´Guds´ ord der? Helligånden med ´jeg´ og en´ guddom er et´ som evigt elskede, så Ordet til folket sker ikke helt alene med mig men istedet ligesom en sammenkomst! Menighed handler om den, jeg er. Lad os samarbejde tiltrods for vores forskellighed. Jeg er ikke VIP. Uanset status hvilket intet vigtigt er, bør ingen være under Gudsriget...

Redigeret af Gerth (08/04/2023 04:58)
#39226 - 08/04/2023 05:29 Re: Hvad er opstandelsen? [Re: Gerth]
Gerth Offline
veteran
P.s. om styret: Kriminelle bander laver også psykopatisk ond uretfærdigt hierarki, men jeg oplever om den nye verdensorden himmel på jord, at her og nu har ingen adskillelse mellem det ydre og indre idag, hvilket istedet for falsk spirituel dom-fordom-fordømmelse og skam istedet gælder æren ægte taksigelsen. Jeg udstråler mindet om det lys, der allerede findes i jer.

Redigeret af Gerth (08/04/2023 06:03)
#39227 - 08/04/2023 07:52 Re: Hvad er opstandelsen? [Re: Gerth]
Gerth Offline
veteran
p.s. igen

A siger: "Lidt til dagen og vejen..." Eller på denne dag ligesom den gyldne middelvej et værsgo. Derefter opdager jeg om Koranen, men dette er måske falske informationer på siden religion.dk, fordi muslimer er ikke Budhismen: " (Guds mest trofaste tjenere er dem) der, når de giver ud, hverken er ødsle eller nærige, men følger den gyldne middelvej derimellem´, vistnok rettere om den gyldne mening, hvor i ordet ´gylden´ vedrører en daværende intention ´Og [de er] dem, der, når de bruger, ikke gør det overdrevent eller sparsomt, men altid er mellem det, [bare] moderate´ (sura 25:67) - (sura 5:90-91) Akala betyder ikke kun ´spise´, men også ´nyde´ eller "drage nytte af i videre forstand. - Gud forbyder jer ikke på venlig og retfærdig vis (at omgås) dem, der ikke bekæmper jeres tro og ikke fordriver jer fra jeres hjem. Gud elsker de retfærdige. (sura 60:8-9) - Og således gjorde Vi jer til et fællesskab på midten (ummatan wasatan), for at I må være forbillede og vidner (for Guds sag) for menneskene, og at Profeten må være forbillede og vidne (for Guds sag) for jer." (sura 2:143)." Også viser Facebook mig anderledes end de sædvanlige mest danske personer flere og flere henvisninger til berømte profiler, som har mange ´venner´, hvor han/hun som muslim egentlig langt væk fra Vesten har mangfoldigt kontakt med ikke-troende liberale typer, moderne jøder og kristne. En del af dem viser, at de har masser af følgere, hvad jeg sandsynligvis misfortolkede til hacker bevægelsen Anonym, fordi deres symbol ser ud ligesom en trekant eller A forhåbentligt ikke pyramide om planeten og befolkningen.

Redigeret af Gerth (08/04/2023 08:56)
#39230 - 08/04/2023 12:58 Re: Hvad er opstandelsen? [Re: Gerth]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Kære Gerth

Kan du forklare...

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/topics/39204/Gerth.html#Post39204

Har det noget med min respons at gøre...

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/topics/39199/ABC.html#Post39199

Hvad kan vi hjælpe dig med...

Your friend forever

Jan
#39231 - 08/04/2023 13:12 Re: Hvad er opstandelsen? [Re: ABC]
Gerth Offline
veteran
Jeg kan åbenbart ikke længere undgå mit kald men, hvorfor ligesom jeg oplever pludseligt flere en markant ´kulde´ omkring mig og/eller det?

Redigeret af Gerth (08/04/2023 13:37)
Side 2 af 12 < 1 2 3 4 ... 11 12 >

Seneste indlæg
Hvem lavede Gud...
af Hanskrist
24/09/2023 04:17
Så er der linet op...
af ABC
23/09/2023 09:57
Hvad HansKrist dog skriver
af ABC
21/09/2023 20:48
skadelige urenheder
af somo
21/09/2023 18:31
Kaldet fra det høje...
af ABC
21/09/2023 12:00
Nyheder fra DR
Nasa-kapsel vender hjem med tasken fuld ..
24/09/2023 04:24
Fransk stjerne-rapper skal 12 år bag tr..
24/09/2023 03:09
Brandmænd kæmper med skovbrande på it..
24/09/2023 02:45
Titusindvis samlet til bøn inden stor j..
24/09/2023 00:26
Saudi-Arabien til FN's generalforsamling..
23/09/2023 23:44
Nyheder fra Religion.dk