INGEN RELIGIØSE HELLIGDAGE, TRADITIONER OG RITUALER
Jeg minder folket om, at GT og NT ligner død og genoplivning.
Jesus sagde om sig selv ligesom Noahs ark, profeten Jonas med båden og fisken om en moske, ashram og kirke: "Riv dette tempel ned og jeg vil genopbygge (genbruge ligesom livets cyklus) det på tre dage." ´Himlen´ handler om Riget, så vi må på Jorden om viljen være en del af ´Gud´.
Kristnes religiøse traditions fest handler ikke kun om Jesus død men også ved påsken sådan hans genopstandelsen og himmelfart...
Kristeligt dagblad artikel fra en kristen - citat: "Jesus går langsomt og foroverbøjet op ad bjerget med korset på ryggen, der er hårdt medtaget efter romernes pisk. På toppen af bjerget bliver hans hænder og fødder naglet fast til trækorset, hvor han skal gennemleve de sidste, pinefulde timer af sin tilværelse. Efter seks timer udånder han, og romerske soldater piller ham ned fra korset. De stikker til ham med deres spyd for at være sikker på, at han er død. Liget bliver udleveret til Josef, og han svøber ham i et klæde og lægger ham i en forladt grotte. Tre dage efter er den sten, som lå foran grotten, forsvundet, og liget er ikke længere at finde. Sådan beskriver de bibelske evangelier de sidste dage af Jesu liv." Ophøjelsen af Menneskesønnen/Kristus handler nok også ligesom jule´højtiden´ om frelsen vedrørende blandt andet åndens bevidsthed om evigt ´liv´ endda løftet om bedre kommende tider på den dag - idag...
Bemærk ´sten´, hvilket om GT og NT skete angående både ondt og godt. Dette ved i nok allerede her, men ondt ligesom en af ´djævlens´ følgere, som dog var en af de ´helligt´ tolv udvalgte til Rigets grundsten, hvilket jeg opfatter som Helligånden i mennesket, hvor kroppen er ligesom en guddommelig bygning. Mange kender til Judas evangeliet og syndernes forladelse! Jesus tilgav luderen, så jøderne ikke dømte hende igennem stening og selv Apostlen Paulus kritiserede Moses stentavle imod hans religiøse lovgivning lignende Jesus konfronterende rebelsk overfor det traditionelle ritual Sabbat.
Jesus var ikke Herren. I GT nævnes Gud som værende Herren og ligesådan
bør vi ikke repræsentere ham mennesket gutten fra Nazareth inklusiv moderen Maria ved afguderi. Dog på en måde p.t. lyder det desværre måske patriarkalsk, når Talsmanden ligesom om ´han´ oplyser jer om (gud) gudsriget og gudsbevidsthed, men jeg gider næsten ikke sige - Det guddommeliges rige og guddomsbevidsthed = Byggesten ligesom ´profetierne´ eksempelvis GT fra Første kongebog, Esajas og NT Johannes åbenbaring.
I Apostlenes Gerninger fortæller apostlen Peter, at Jesus er den sten, som blev vraget af jer bygmestre, men som er blevet hovedhjørnesten, og i Efeserbrevet skriver Paulus, at menigheden er bygget på apostlenes og profeternes grundvold med Kristus Jesus selv som hovedhjørnesten. Jøder ofrer en due ligesom ´hedensk´ trosretninger for ´gudernes´ vilje, hvor Johannes døberen ofret sit hoved på et sølvfad ligesom Jesus selvopofrelse.
Imens jeg skriver dette har jeg hårrejsende gåsehud, men jeg tror ikke på satanisk dæmonbesættelse, så kald denne begivenhed for Helligåndens kraft.
Redigeret af Gerth (02/04/2023 02:06)