annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 11793813
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2160889
Et andet syn 1855471
Jesu ord 1427434
Den Evige Filosofi 1223659
Galleri
Tiger i form (i Kristus; in Christ)
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 49 gæster og 232 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 10 af 16 < 1 2 ... 8 9 10 11 12 ... 15 16 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#39194 - 04/04/2023 16:34 Re: hjertes og sjæls lykke i ramadanen [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Kun Gud (Faderen) kan helbrede mennesker fra deres sygdomme

Men profeterne Moses, Jesus, Muhammed og andre kan ikke give helbredelse til mennesker

Medmindre Gud giver dem et mirakel af helbredelse for at bevise oprigtigheden af deres budskab

Hvis helbredelsen var gennem Jesus eller en anden, hvorfor helbredte han så ikke alle de syge mennesker på hospitalerne?

Nogle mennesker kan lide at leve i illusion

Den russiske præst Vladimir Ugryumov konverterer til islam

The Russian priest Vladimir Ugryumov converts to Islam

https://www.youtube.com/watch?v=8-TiXWTd07U

Romanian coach Borca Danilo, coach of Uhud Club The Saudi (class buds 15) converts to Islam

https://www.youtube.com/watch?v=KWiQtQ3sgTU

The famous Youtuber Bobby Risto converts to Islam

https://www.youtube.com/watch?v=DOqg8OtAluo

Professional MMA Fighter Jake Matthews converts to Islam

https://www.youtube.com/watch?v=iOUPejm_Cnc

From Christianity to Islam | Sister Sani from Ghana converts to Islam in iraq (Kurdistan)

https://www.youtube.com/watch?v=FQRqmryQEUM
Top Svar Citer
#39198 - 05/04/2023 13:50 Re: hjertes og sjæls lykke i ramadanen [Re: somo]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Somo (øvelse gør mester)

Der skal mere end ord til for at overbevise mig om mirakler. Kan godt komme med et menneske uden arme til dig. Hvad har vi brug for...

Your friend forever

Jan
#39203 - 06/04/2023 02:02 Re: hjertes og sjæls lykke i ramadanen [Re: ABC]
Gerth Offline
veteran
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
MIG, JEG OG SELVET

Du til Somo: "Der skal mere end ord til for at overbevise mig om mirakler."

Det er ´pudsigt, at du siger dette, fordi jeg har idag prædiket om blandt andet det til en lignende mig gammel mand og en kristen jævnaldrende mand. Asatroen, Hinduismen, Jødedommen, Kristendom og Islam har deres egne frelserskikkelser, men selv Jesus Kristus var ikke ligesom de skriftkloge præsters forventninger om på denne dag.

ÅÅh, vi havde os en længere samtale istedet for de andres spil.
Nå, men jeg siger da til dem: "Koranen har kopieret fra Biblen advarslen imod den falske Messias som et afguderi om mirakler, tegn og undere. Han den ene af dem siger til mig: "Ja, selv Jesus sagde profetisk dette om, at mange skal komme i hans navn og symbolet. Kristus." Også dette gælder forkerte kristnes tegn til gudstjenesten, hvor de spurgte mig om, jeg tror på Jesus. Jeg svarede afklarende: "Nej, men jeg kender ´Gud´ som den, jeg er." Han siger derefter skeptisk om nadveren: "men Jesus sagde ved nadveren - ´gør dette til ihukommelse af mig´." Nej, det lyder for selvisk, der istedet handler om menneskets spirituelle rejse igennem en selv, hvor han om vejen til ´faderen´ talte om ikke kun ham ´selv´ men tilmed os andre sammen. Ham den ældre siger: "Ja, jeg har min egen vej." Så forklarer jeg yderligere: "Det er jeg ikke enig med dig i, fordi så er man bare ensomt alene fortabt. " Han kommenterer: "Ja, dette kalder jeg for inspiration." Ligesom med Helligånden om vejledning." Han anerkender disse ord således: "Ja, der må helst ikke være for meget et jeg heller!" Netop, fordi ellers opfører folk sig ligesom symbolet Satan (djævel - dæmon - Lucifer) og jeg tror ikke på ondskab." Den kristne kritiserer: "Men der sker/er ondskab, fordi ham Putin og konflikten (krig) mellem jøder, kristne og muslimer om Jerusalem bjerget." Hvad jeg ´manglede´ der at oplyse til ham var: "Nej, dette opfatter jeg igen som for gammelt afguderi, fordi et bjerg og en bygning er kun døde ting ligesom skrifterne og menneskers forskellige trosretninger sådan, hvor altså jeg på ny en anderledes måde elsker livet tilmed naturen som en del af Riget (En´ guddoms bolig, hus, hjem). Kender du til ham Rasputin i Rusland, som ligesom eventyret ´Kejserens nye klæder´ syndigt troende forførte dynastiet med et mirakel, hvor folket senere var imod han og det? Mennesket Jesus ved syndernes forladelse tilgav folket, fordi de ikke selv vidste hvad, at de gjorde imod ham ligesom psykologi om det ubevidste og børns uskyldighed. Menneskets sande natur er skabt til meningen med livet, hvilket er kærlighed (det gode), der sådan ligner Det guddommelige." Selvbevidsthed har frelsen, når vedkommende ikke styres af ligesom dyr aggressiv evolution instinkternes drifter, psykopati egoismen og åndelig uvidenhed.

Jeg minder jer endda om ´billed´ sproget vedrørende diverse mirakler og dog ikke alle eksempelvis angående ord, helbredelser og åbenbaring! Ordet bør ikke ske menneskeligt som et falsk gudebillede.

Men, det er du selvfølgeligt ligesom alle profiler her ligeglad med. blinker

Redigeret af Gerth (06/04/2023 03:22)
#39205 - 06/04/2023 12:16 Re: hjertes og sjæls lykke i ramadanen [Re: Gerth]
somo Offline
bor her

Der er forskel på syndsforladelse blandt mennesker

Der er forskel på syndsforladelse mellem mennesker og Gud (Faderen).

Mennesker har ret til at tilgive dem, der har gjort dem forkert

men

Faderen alene har ret til at tilgive mennesker
Kristus bekræftede dette

han bad faderen om tilgivelse

(Matthæus 6:12). I Matthæus 6:14-15 sagde Jesus, ”For tilgiver i mennesker deres overtrædelser, vil jeres himmelske fader også tilgive jer.

Jesus sagde: »Fader, tilgiv dem, for de ved ikke, hvad de gør.«

Kristus sagde ikke, jeg tilgiver dig,

og Kristus lærte disciplene og de troende i sit budskab at bede om tilgivelse fra Faderen

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

2-

Der er ingen gode nyheder i Bibelen undtagen for dem, der tror, at Kristus er Guds sendebud, og at Gud kun er Faderen

Og Helligånden er en Guds engel til at formidle åbenbaring til profeterne

Bortset fra det er der kun fantasier og overtro i den forvanskede bibel,

Hvis Kristus var Gud, ville han have bedt folk om at tilbede ham

Koranen er nødvendig af verden nu,
den sidste åbenbaring

og en rettelse af tidligere bøger

Som jeg sagde tidligere

Koranen er den dominerende og korrektor af tidligere forvanskede bøger

Kritik og analyse af tidligere bøger, fordi de er skrevet af ukendte personer

Men Koranen er Guds evige ord

Og ingen kan ændre det eller ændre det, fordi Koranen er komplet, og som svarer til menneskets forhåbninger til enhver tid

Koranen opfordrer til viden, arbejde og flid

Islam er kompatibel med det virkelige liv og afhænger ikke af fantasi, antagelser eller subjektive oplevelser

Islam fjernede alle mellemmændene. Sådan som at bekende dine synder til præster findes ikke i islam. Det er en direkte forbindelse til den Almægtige selv.

Jeg er enig, mange jøder og kristne misfortolker læren i Bibelen og fortsætter med at føre fårene til slagtning.

Men hvis det fortolkes korrekt og korrekt forstået, forbyder Gud i den nuværende Bibel drukkenskab, udødelighed, åger, hasardspil, spise svinekød, tilbede mennesker og forbyder at betragte Jesus som Gud, Koranen bekræfter dette.

Alle gifte såsom åger, alkohol, utugt, stoffer og hasardspil er forbudt af islam
Islam er den bedste løsning på menneskelige problemer set fra et realistisk synspunkt
Mange andre systemer har ikke været i stand til at finde løsninger på disse toksiner

Som du ved, lever vi i en tidsalder med bedrag, så vær forsigtig

Du bør konstant bede Gud om vejledning. .

(85) Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages af ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.. ((3:85 Koranen))

Den italienske træner Angelo Buzzetti konverterer til islam efter at have læst Koranen
https://www.youtube.com/watch?v=AGzxd6EQfJ8

Ferdinand Lewis konverterede til islam og ændrede sit navn til Kareem Abdul Jabbar
https://www.youtube.com/watch?v=6gBAUtKYJoA

Hvad er den almindelige årsag til at konvertere til islam fra kristendommen

https://www.youtube.com/watch?v=91CjZtR-NoY
Top Svar Citer
#39206 - 06/04/2023 12:34 Re: hjertes og sjæls lykke i ramadanen [Re: somo]
somo Offline
bor her
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
Top Svar Citer
annonce
Side 10 af 16 < 1 2 ... 8 9 10 11 12 ... 15 16 >

Seneste indlæg
Hvem lavede Gud...
af Hanskrist
24/09/2023 04:17
Så er der linet op...
af ABC
23/09/2023 09:57
Hvad HansKrist dog skriver
af ABC
21/09/2023 20:48
skadelige urenheder
af somo
21/09/2023 18:31
Kaldet fra det høje...
af ABC
21/09/2023 12:00
Nyheder fra DR
Nasa-kapsel vender hjem med tasken fuld ..
24/09/2023 04:24
Fransk stjerne-rapper skal 12 år bag tr..
24/09/2023 03:09
Brandmænd kæmper med skovbrande på it..
24/09/2023 02:45
Titusindvis samlet til bøn inden stor j..
24/09/2023 00:26
Saudi-Arabien til FN's generalforsamling..
23/09/2023 23:44
Nyheder fra Religion.dk