annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15453733
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2365629
Et andet syn 1975461
Jesu ord 1515118
Åndelig Føde 1445516
Galleri
Heart Brain problematikker
Hvem er online?
0 registrerede 262 gæster og 298 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 23 af 42 < 1 2 ... 21 22 23 24 25 ... 41 42 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#39065 - 23/03/2023 15:53 Re: Tro, håb og kærlighed [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5351
Sted: Vanløse
Hej Arne (øvelse gør mester)

Hvor står jeg henne...

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/galleries/27909/Symbol.html

Har min gang i...

https://en.wikipedia.org/wiki/Toward_the_Light

Hvad er der på færde i vore liv...

https://www.ringbearersdiary.com/index.htm

Er vi på sporet af noget...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#39066 - 23/03/2023 16:48 Re: Tro, håb og kærlighed [Re: ]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5351
Sted: Vanløse
Kære Gerth

Mon vi er på en mission sammen ler blinker halvfuld

http://www.sistersufi.com/

Lyset længe leve...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#39089 - 25/03/2023 13:17 Re: Tro, håb og kærlighed [Re: ]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5351
Sted: Vanløse
Kære Gerth

Det er nogle gode spørgsmål...

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/galleries/27909/Symbol.html

Hvad tænker du...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#39166 - 02/04/2023 12:41 Re: Tro, håb og kærlighed [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Hej Arne om det skulle have din interesse så er her Frank Sinatra's tanker om det etiske moralske religiøse.

Midt vejs indlægget en Google oversættelse den engelske tekst til dansk.


Frank Sinatra on his religious views which he compares to Bertrand Russell and Albert Einstein. Highlights include:

"I believe in you and me. I’m like Bertrand Russell and Albert Einstein in that I have a respect for life — in any form. I believe in nature, in the birds, the sea, the sky, in everything I can see or that there is real evidence for. If these things are what you mean by God, then I believe in God. But I don’t believe in a personal God to whom I look for comfort or for a natural on the next roll of the dice I’m not unmindful of man’s seeming need for faith; I’m for anything that gets you through the night, be it prayer, tranquilizers or a bottle of Jack Daniel’s. But to me religion is a deeply personal thing in which man and God go it alone together, without the witch doctor in the middle.

The witch doctor tries to convince us that we have to ask God for help, to spell out to him what we need, even to bribe him with prayer or cash on the line. Well, I believe that God knows what each of us wants and needs. It’s not necessary for us to make it to church on Sunday to reach Him. You can find Him anyplace. And if that sounds heretical, my source is pretty good: Matthew, Five to Seven, The Sermon on the Mount.

... I’ve got no quarrel with men of decency at any level. But I can’t believe that decency stems only from religion. And I can’t help wondering how many public figures make avowals of religious faith to maintain an aura of respectability. There are things about organized religion which I resent. Christ is revered as the Prince of Peace, but more blood has been shed in His name than any other figure in history. You show me one step forward in the name of religion and I’ll show you a hundred retrogressions.

Remember, they were men of God who destroyed the educational treasures at Alexandria, who perpetrated the Inquisition in Spain, who burned the witches at Salem. Over 25,000 organized religions flourish on this planet, but the followers of each think all the others are miserably misguided and probably evil as well. In India they worship white cows, monkeys and a dip in the Ganges. The Muslims accept slavery and prepare for Allah, who promises wine and revirginated women. And witch doctors aren’t just in Africa. If you look in the L.A. papers of a Sunday morning, you’ll see the local variety advertising their wares like suits with two pairs of pants...

... Have you thought of the chance I’m taking by speaking out this way? Can you imagine the deluge of crank letters, curses, threats and obscenities I’ll receive after these remarks gain general circulation? Worse, the boycott of my records, my films, maybe a picket line at my opening at the Sands. Why? Because I’ve dared to say that love and decency are not necessarily concomitants of religious fervor."

— Frank Sinatra, February 1963 Playboy Magazine Interview

Image: Francis Albert "Frank" Sinatra (December 12, 1915 – May 14, 1998) was an American singer, actor, director, and producer. Sinatra is one of the best-selling music artists of all time, having sold more than 150 million records worldwide. He was honored at the Kennedy Center Honors in 1983 and was awarded the Presidential Medal of Freedom in 1985 and the Congressional Gold Medal in 1997. Sinatra was also the recipient of eleven Grammy Awards, including the Grammy Trustees Award, Grammy Legend Award and the Grammy Lifetime Achievement Award.

One of the most popular and influential musical artists of the 20th century, Sinatra had a popularity that was later matched only by Elvis Presley and The Beatles. Of all the U.S. Presidents he associated with during his career, he was closest to John F. Kennedy. According to his daughter Nancy, Sinatra learned of Kennedy's assassination while filming a scene of Robin and the 7 Hoods in Burbank. Sinatra quickly finished filming the scene, returned to his Palm Springs home, and sobbed in his bedroom for three days.


-0-0-0-0-

På dansk:


Frank Sinatra om hans religiøse synspunkter, som han sammenligner med Bertrand Russell og Albert Einstein. Højdepunkter inkluderer:

"Jeg tror på dig og mig. Jeg er ligesom Bertrand Russell og Albert Einstein ved, at jeg har respekt for livet - i enhver form. Jeg tror på naturen, på fuglene, havet, himlen, på alt, hvad jeg kan se eller at der er reelle beviser for. Hvis disse ting er, hvad du mener med Gud, så tror jeg på Gud. Men jeg tror ikke på en personlig Gud, som jeg leder efter trøst til eller efter en naturlig på næste runde af terninger Jeg er ikke ligeglad med menneskets tilsyneladende behov for tro; jeg er for alt, der får dig gennem natten, det være sig bøn, beroligende midler eller en flaske Jack Daniels. Men for mig er religion en dybt personlig ting, hvor mennesker og Gud gør det alene sammen, uden heksedoktoren i midten.

Heksedoktoren forsøger at overbevise os om, at vi er nødt til at bede Gud om hjælp, fortælle ham, hvad vi har brug for, ja endda bestikke ham med bøn eller kontanter på linjen. Nå, jeg tror på, at Gud ved, hvad vi hver især ønsker og har brug for. Det er ikke nødvendigt for os at komme i kirke på søndag for at nå ham. Du kan finde ham hvor som helst. Og hvis det lyder kættersk, er min kilde ret god: Matthæus, Fem til syv, Bjergprædikenen.

... Jeg har ikke noget skænderi med anstændige mænd på noget niveau. Men jeg kan ikke tro, at anstændighed kun stammer fra religion. Og jeg kan ikke lade være med at undre mig over, hvor mange offentlige personer, der afgiver erklæringer om religiøs tro for at bevare en aura af respektabilitet. Der er ting ved organiseret religion, som jeg ærgrer mig over. Kristus er æret som Fredsfyrsten, men der er blevet udgydt mere blod i hans navn end nogen anden skikkelse i historien. Du viser mig et skridt fremad i religionens navn, og jeg vil vise dig hundrede tilbageskridt.

Husk, de var Guds mænd, der ødelagde uddannelsesskattene i Alexandria, som udførte inkvisitionen i Spanien, som brændte heksene i Salem. Over 25.000 organiserede religioner blomstrer på denne planet, men tilhængerne af hver tror, ​​at alle de andre er elendigt vildledte og sandsynligvis også onde. I Indien tilbeder de hvide køer, aber og en dukkert i Ganges. Muslimerne accepterer slaveri og forbereder sig på Allah, som lover vin og genoplivede kvinder. Og heksedoktorer er ikke kun i Afrika. Hvis du kigger i L.A.-aviserne en søndag morgen, vil du se den lokale sort reklamere for deres varer som jakkesæt med to par bukser...

... Har du tænkt på den chance, jeg tager ved at udtale mig på denne måde? Kan du forestille dig den syndflod af krumspring, forbandelser, trusler og uanstændigheder, jeg vil modtage, efter at disse bemærkninger har fået generel udbredelse? Værre, boykot af mine plader, mine film, måske en streg ved min åbning på Sands. Hvorfor? Fordi jeg har vovet at sige, at kærlighed og anstændighed ikke nødvendigvis er ledsaget af religiøs glød."

- Frank Sinatra, februar 1963 Playboy Magazine Interview

Billede: Francis Albert "Frank" Sinatra (12. december 1915 – 14. maj 1998) var en amerikansk sanger, skuespiller, instruktør og producer. Sinatra er en af ​​de bedst sælgende musikkunstnere gennem tiderne, efter at have solgt mere end 150 millioner plader på verdensplan. Han blev hædret ved Kennedy Center Honours i 1983 og blev tildelt Presidential Medal of Freedom i 1985 og Congressional Gold Medal i 1997. Sinatra var også modtager af elleve Grammy Awards, herunder Grammy Trustees Award, Grammy Legend Award og Grammy. Lifetime Achievement Award.

En af de mest populære og indflydelsesrige musikalske kunstnere i det 20. århundrede, Sinatra havde en popularitet, der senere kun blev matchet af Elvis Presley og The Beatles. Af alle de amerikanske præsidenter, han omgik i løbet af sin karriere, var han tættest på John F. Kennedy. Ifølge hans datter Nancy, lærte Sinatra om Kennedys mord, mens han filmede en scene med Robin and the 7 Hoods i Burbank. Sinatra blev hurtigt færdig med at filme scenen, vendte tilbage til sit hjem i Palm Springs og hulkede i sit soveværelse i tre dage.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#39172 - 02/04/2023 18:30 Re: Tro, håb og kærlighed [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7149
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.
Hvad du fortæller om Frank Sinatra, siger mig egentlig ikke så meget, selv om jeg ikke er uenig med ham.
For tiden er det daoisme, der fanger min interesse.
Når jeg får tilstrækkelig tid og energi til det, vil jeg se nærmere derpå - og her også hvad Karen Armstrong fortæller herom i sin bog om naturens hellige kraft.
Hvad jeg ind til nu har læst, virker på mig meget overbevisende - men det er "en stor mundfuld at fordøje" blinker

Dertil kommer, at jeg tror, vi bliver nødt til at være vel orienterede om både konfucianisme og daoisme for at kunne forstå den nye globale stormagt: Kina.

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
annonce
Side 23 af 42 < 1 2 ... 21 22 23 24 25 ... 41 42 >


Seneste indlæg
ABC-spam
af Arne Thomsen
19/03/2024 00:31
Snyder religionerne?
af Arne Thomsen
18/03/2024 22:20
Ramadan-måneden
af ABC
16/03/2024 12:02
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
11/03/2024 09:54
Er dette videnskab...
af Anonym
10/03/2024 00:49
Nyheder fra DR
Hongkong: Kontroversiel sikkerhedslov fo..
19/03/2024 03:48
Israel rammer syriske militærfacilitete..
19/03/2024 02:57
By i Slovakiet i alarmberedskab efter fl..
19/03/2024 01:23
Efter israelsk operation ved hospital i ..
18/03/2024 23:27
Kongeriget Danmark støtter FN-forslag o..
18/03/2024 21:44
Nyheder fra Religion.dk