| 
| 

| 0 
registrerede 
468 
gæster og
223 
søgemaskiner online. |  
| 
	Key:
	Admin,
	Global Mod,
	Mod
 | 
 |    | 
| 
| 
| #38874 - 02/03/2023 19:56  Re: Tro, håb og kærlighed
[Re: Hanskrist] |  
| 
|     veteran
 | Registeret:  16/04/2008 Indlæg: 5621
 Sted:  Sydsjælland
 |  |  
| 
Hanskrist, jeg skrev i denne tråd #38856 - 01/03/2023 18:09:
 Og nu skriver du til mig:Du ligestiller således "at begå sig godt" med   empati , der jo går langt videre og som for mig betyder indsigt, forståelse og omsorg .
 Du kan åbenbart ikke læse små bogstaver, og du var heller ikke opmærksom på, at mit ord: empati var et link, der med et klik viste, hvad DEN STORE DANSKE siger om empati.Modsat dig så har du overhovedet ikke defineret hvad der menes med empati.
 Nu gentager du din definition:

hvorved du jo endnu mere tydeliggør, at du ikke har opfattet alle kvaliteterne i empati.- shamanistiske samfund opnår denne dybe indsigt og respekt for naturen = empati.
 M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed
     |  
| Top |  Svar  Citer |  |  |  
| 
| 
| #38876 - 02/03/2023 23:17  Re: Tro, håb og kærlighed
| 
|     veteran
 |  |  
| 
Hanskrist: #38855 - 01/03/2023 07:15 i denne tråd bragte du dette citat:
 Og jeg forstår så, at dette ikke gælder dig, Hanskrist, der mener at være klogere:Politiken har netop givet seks stjerner i en anmeldelse med overskriften: “Jeg har svært ved at komme i tanke om en debatbog, der er mere vigtig end denne”.
 Så Arne og Karen Armstrong I kan være lige så empatiske I tror at være men det hjælper fanden da I ikke har levet livet jeres i en kropslig biologisk sanselig samhørighed en natur I er afhængige af at kunne begå jer i gennem erfaringer med hvordan naturen nu engang virker og fungerer.M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed
     |  
| Top |  Svar  Citer |  |  |  
| 
| 
| #38878 - 03/03/2023 12:02  Re: Tro, håb og kærlighed
| 
|     veteran
 |  |  
| 
Hanskrist, jeg glæder mig over, at du er enig med Karen Armstrong i hendes holdning til shamanistisk empati.Hvis du læste hendes bog, ville du imidlertid nok finde ganske meget andet, som du næppe er enig i

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed
     |  
| Top |  Svar  Citer |  |  |  annonce 

|   |