annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Hvem gemmer sig bag HansKrist
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 606 gæster og 266 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#38233 - 02/01/2023 17:46 Mettes nytårstale
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Statsminister Mette Frederiksen nævnte i sin nytårtale - her i starten af 2023 - B.S. Ingemanns salme:
Citat:
Dejlig er jorden
1. Dejlig er jorden!
Prægtig er Guds Himmel!
Skøn er sjælenes pilgrimsgang!
Gennem de fagre
riger på jorden
gå vi til Paradis med sang.

2. Tider skal komme,
tider skal henrulle,
slægt skal følge slægters gang;
aldrig forstummer
tonen fra Himlen
i sjælens glade pilgrimssang.

3. Englene sang den
først for markens hyrder;
skønt fra sjæl til sjæl det lød:
Fred over jorden!
Menneske, fryd dig,
os er en evig frelser fød!
Salmen er skrevet i 1850 - inden vi for alvor kom igang med i industrialiseringen respektløst og hensynsløst at udplyndre og tilsvine den samme guddommelige jord - denne klode - og mens kristenheden fortsat passivt ser til.

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, medfølelse, omsorg, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#38287 - 06/01/2023 07:10 Re: Mettes nytårstale [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:


Forrige år havde befolkningen fået nok af den højre vistnok såkaldt blå politiske del, hvor den røde venstre faktisk fik flest stemmer.


Det var ved folketingsvalget 5. juni 2019.



Citat:
Gerth:

Det nye valg havde ikke en markant forskel mellem de to sider, hvor dog de humant grønne vandt mest, men også bestemte statsministeren tiltrods for dette et istedet generelt ligeligt samarbejde mellem dem begge.


Det nye valg var 1 november 2022.

At de humant grønne vandt mest forstår jeg ikke lige du kan finde på at sige.

De humant grønne mistede netop deres markante flertal fra 2019 folketingsvalget fordi fx Enhedslisten og Radikale Venstre går tilbage, dog kunne de lige tælle til 90 stadig efter valget 1 november 2022 men Mette Frederiksen holdt fast i hvad hun gik til valg på nemlig en regering hen over midten.

Og Liberal Alliance der fik et rigtig godt valgresultat er ikke humant grønne og ej heller Danmarks Demokraterne og Moderaterne der som to nye partier stormer ind vil kunne betegnes som humant grønne. Så forstår ikke helt at du kan sige de humant grønne vandt mest.


-0-0-0-

Troede ikke du interesserede dig for politik Gerth.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38299 - 07/01/2023 07:46 Re: Mettes nytårstale [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:

Eksempelvis er du imod min prædiken om fri sex, hvilket netop er værre udenfor Danmark-Europa (Putin dømmer det´)-Vesten (i USA hader religiøse sekter sex uden ægteskab- LGBTQ og ludere- Afrika og Mellemøsten især Saudi arabien forbyder sexeksperimenter uden islam ægtefæller og så videre...



Jeg går ind for frihed i kærlighedslivet - fri kærlighed. At mennesker frit må vælge hinanden gennem hvem de nu bliver forelsket i, forelsker sig i.

Dette er det afgørende.

Jeg er modstander af sex som en vare - altså sex uafhængig kærlighed - men havde jeg regeringsmagten ville jeg ikke forbyde det.

Jeg vil bare gøre alt for at skabe sunde samfund og individer hvor der er frihed i kærlighedslivet - fri til at forelske sig i hvem man nu bliver forelsket og tiltrukket af. Frihed i partnervalget.

Og jeg vil opdrage til at sex ikke er en vare men at kærligheden og forelskelsen mellem to mennesker også har et naturligt seksuelt udtryk. Den ramme hvori det seksuelle foregår er imellem mennesker der føler sig tiltrukket af hinanden som mennesker individer og personer.

At sex ikke er en vare men noget smukt mellem to personligheder der er blevet tiltrukket og forelsket i hinanden.

Man kan selvfølgelig også gøre sex upersonligt og ligesom en vare (kynisk eller kold køb eller bare gratis bytning udveksling) som jeg nu nok ikke ville forbyde hvis jeg havde regeringsmagten. Om folk ønsker sex som en vare der byttes frit og gratis gratis mellem hinanden dem om det - hver sine lyster - men jeg spørger bare, hvor er personliggørelsen altså forelskelsen og kærligheden mellem disse mennesker? Ja den er der ikke - er ikke på tale sex er blot blevet en vare der har løsrevet sig fra livets smukkeste sider nemlig forelskelse og kærlighed mellem to mennesker.

På mig virker du Gerth gammeldags og dyrisk med dit syn på sex mens det hos mig ikke gøres til noget dyrisk men til noget smukt der kan opstå frit mellem to mennesker der bliver tiltrukket af hinanden og forelsket i hinanden. Også fordi sex uden empati og indlevelse og ømme kærlige følelser let bliver perverst og billigt som noget hvor den ene bare kan få sit sex behov tilfredsstillet hos den anden uden hensyn til den anden.


Sex er noget intimt og personligt mellem to mennesker der kender hinanden godt og hvor der har været tale om forelskelse og tiltrækning - opståede kærlige følelser de to imellem. Sex hører hjemme i "TO -erens" virkelighed - det er noget smukt intimt og privat mellem TO mennesker.

For mig skal der være tale om følelser og følelser er noget ganske andet end seksuel drift og da især forskelligt fra liderlighed. Følelser er noget stort og smukt som nogle mennesker har men ikke alle. Alle burde have følelser men noget i deres opvækst har forhindret at følelseslivet har udviklet sig. Det er en alvorlig sag og burde have sin egen tråd.

Sex uden følelser er jo noget mekanisk - meget dyrisk primitivt.

Det burde være ud af vores følelses liv at der opstår forelskelse og kærlighed som så har mange udtryk men et af de naturlige udtryk er et seksuelt udtryk.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38301 - 07/01/2023 15:28 Re: Mettes nytårstale [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:

Jeg genkender ikke din beskrivelse af problemer.



Vrøvl med dig

Du er blot blevet stillet skak mat

Og magter ikke et eneste godt ord igen til hvad jeg skrev om forholdet mellem kærlighed og sex

Som du har fået galt i halsen

Og det fordi du ingen erfaringer har med oprigtige følelser forelskelse og kærlighed mellem to voksne mennesker

Det siger sig selv at om du ingen erfaringer har hermed vil du forvirrer sex med kærlighed og det er præcist hvad du gør

Og det er hvad jeg taler imod - min holdning til disse spørgsmål er ganske anderledes end din Gerth

Og det betyder ikke som du siger at jeg nødvendigvis vil forbyde fri sex - og det var præcist hvad jeg forklarede dig


-0-0-0-

Må jeg spørge om en ting -

Forrige nat var du da optaget af helligånden det guddommelige

eller

var der også spiritus med i spillet eller sex og onani

-0-0-

Grunden til at jeg spørger er at kvaliteten og læseværdigheden af dine indlæg på et døgn er blevet mærkbar dårligere

At hvad du lykkes at skrive meget svinger i kvalitet har jeg længe tænkt på - hvorfor disse svingninger i kvalitet af dine skriverier

Det kan være alkohol eller træthed og det kan være din psykiske lidelse (selv om du påstår du ikke har nogen psykisk lidelse i dit liv)

At vurdere ud fra hvad du skriver er der nogle voldsomme svingninger i kvalitet

Også det med bøsse prostitution hvor du konstant skiftede mellem at nu havde du slettet det hele og vi skulle ikke tage os af det - du mente det alligevel ikke og så næste dag mente du det igen og så ikke og så igen og så ikke og så igen - sådan er du blevet ved mere end 20 gange at bekræfte og benægte

HVAD SKER DER FOR DIG
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er genåbnet
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk