annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15659804
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380304
Et andet syn 1989662
Jesu ord 1522485
Åndelig Føde 1515215
Galleri
Forsøg
Hvem er online?
2 registrerede ABC, Arne Thomsen 353 gæster og 36 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 12 af 13 < 1 2 ... 10 11 12 13 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#38335 - 09/01/2023 23:43 Re: Tidsånd - de 12 Trin [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Ja der er meget at grine af

Det der var at grine af var at du påstod jeg aldrig havde skrevet om de spontane suveræne livsytringer

Og vi så fandt ud af at jeg var den eneste eneste i hele Danmark der har gjort det - sat disse tre ord sammen efter hinanden

Det sjove var at du ikke kunne huske at du for mange år siden skrev at HansKrist havde inspireret dig til at få kigget på Løgstrup de suveræne livsytringer.

Løgstrup bruger vendingen "suveræne livsytringer" - man kan så finde andre steder i teksten at han karakteriserer dem værende spontane (og overvældende og uimodståelige om jeg husker korrekt)

-0-0-0-0-

Fordi når du spørger om der her på Trosfrihed er nogen der forstår HansKrist og der så ikke er nogen der melder sig på banen har du konkluderet et utal af gange at der ingen er der forstår HansKrist.

Kan du virkelig ikke huske det?

Du kan måske ej heller huske hvor meget jeg debatterede med ALH Disciple Fl Vang og Kræn-p med flere???

Jo selvfølgelig husker du godt det, derfor ved du også at der ikke bare er nogen men mange der forstår mig.

Kræn-p skrev at jeg gjorde kristendommen interessant for mennesker med et moderne naturvidenskabeligt verdensbillede. Han kaldte flere af mine indlæg brandsatte fremragende. Selv om du har blokeret mig og ignoreret mig kan dette ikke være gået din næse forbi.

Hvad det er du vil vinde ved at påstå ingen forstår mig og at hvad jeg skriver er svulstige intetsigende tomme ord forstår jeg ikke.

Hvis hvad jeg skriver er svulstige intetsigende tomme ord hvad er så dette her fra et af det 20 århundredes vigtigste religionsfilosofiske værker:


Faith is further the 'mighty creative thing' in us and the strongest of affects, most closely akin to the Greek 'enthusiasm' It even takes over all the functions which all 'enthusiasts' from Paul onwards have ascribed to the 'the Spirit'; for it is 'faith' that transform us inwardly and brings us forth anew. Rudolf Otto i sin redegørelse for Luther.

Enhver der læser det kan finde at HansKrist har sagt det samme formuleret på et moderne dansk og forklaret ned i detalje og forstået ud fra psykologi og neurovidenskab - noget vi ikke kan forlange af Luther og Rudolf Otto da neurovidenskab ikke eksisterede på deres tid som idag.


Flere svulstige intetsigende tomme ord:

Christians are a blissful people, who can rejoice at heart and sing praises, stamp and dance and leap for joy. That is well pleasing to God and doth our heart good, when we trust in God and find in Him our pride and joyfulness. Such a gift should only kindle a fire and a light in our heart, so that we should never cease dancing and leaping for joy.... If thou feelest it truly in the heart, it will be such a great thing to thee,, Rudolf Otto om Luther

Hvor har Luther dog fået disse svulstige intetsigende tomme ord fra med fed skrift og stor skrift her i indlægget? Jo fra Paulus.

Så nu ved at kristendommen ifølge Arne er fyldt med svulstige intetsigende tomme ord.

Så HansKrist det gælder ikke kun dig det gælder alle de største kristne tænkere - I er alle fyldt med svulstige intetsigende tomme ord og ingen forstår jer.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38336 - 10/01/2023 00:21 Re: Tidsånd - de 12 Trin [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:

FRELSERSKIKKELSEN HANDLER IKKE OM KUN MIG SELV PERSONLIGT MEN OGSÅ JER MED HELLIGÅNDEN


Arne:

For her giver du jo en ret klar besked om, hvad du står for.
Det respekterer jeg heart
Og egentlig synes jeg, den ligger ret tæt på, hvad jeg havde gættet smiler


-0-0-0-

Hvem har skrevet om OS MED HELLIGÅNDEN og det også mange mange år før Gerth dukkede op?

Jo det har HansKrist og han har endda uddybet forholdet og skrevet om det i et moderne sprog og ud fra psykologien (Maslows SELVAKTUALISERING) og ud fra neurovidenskab. Så det bliver nemmere at forstå det med Helligånden fordi det bliver rykket ud af en kun bibelsk sammenhæng og flyttet over til vi menneskers liv den dag i dag.

Nå om mig siger Arne at det er svulstige intetsigende tomme ord og meningsløs sludder for ham.


Var det også det Arne skrev til Gerth????


Kan I nu se det folkens hvad det er den slimede ål og forpulede røvslikker vi har iblandt os laver af udspekulerede ondskabsfulde narrestreger overfor HansKrist

Ja det står lysende klart

Og er til at BRÆKKE SIG OVER


FØJ


Jeg forstår godt at du taler med store bogstaver HansKrist for det er til at brække sig over og kræver sprogets stærkeste vendinger til at udtrykke vores afsky fra sådan en gennemført hykler



-0-0-0-


Citat:
Arne:

Og egentlig synes jeg, den ligger ret tæt på, hvad jeg havde gættet


Ha ha lol griiiiner - Åh hold da kæft mand - vor Herre til Hest 🐎

Mageløs til sludder har vi dog sjældent hørt tilsvarende - vi er jo helt ude i overdrevet - det er jo sort snak
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38339 - 10/01/2023 01:03 Re: Tidsånd - de 12 Trin [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:

Selv Hans K taler om Kristus klæder



NEJ


Jeg taler om at vi klæder os KRISTUS om at KRISTUS vinder SKIKKELSE i os

Vi kristne bliver døbt ind i KRISTUS

Og er et menneske i Kristus er det et nyt menneske - en ny skabning


Alt hos Paulus drejer sig om de Nye Skabninger vi er i KRISTUS via GUD HELLIGÅNDENS vidunderlige forunderlige gerninger med os - der er en følge af at være i KRISTUS - at have taget imod GUDS KÆRLIGHED KRISTUS ind i verden ved mennesket Jesus.

At blive omskåret i HJERTET med KRISTUS - nemlig kræver det en forvandling af HJERTET at kunne iklæde sig KRISTUS.


Det kan lyde indviklet og teknisk og måske kunstigt eller ligefrem magisk overnaturligt men det er det slet ikke.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38341 - 10/01/2023 01:16 Re: Tidsånd - de 12 Trin [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Det er meget sundt at græde at tude

Hvilket du uden tvivl også erfarer at det er fyldt med skøn forløsning

Hjertet kan igen rumme og være åben og ta imod

Hjertet er ikke hårdt længere men er blevet blødgjort gennem tårerne og er nu igen af kød og blod og istand til at rumme og være åben og tage imod - i stand til at elske

Du er et nyt menneske efter din dåb i tårer

Jeg vil tro du har taget imod Gud i KRISTUS

I Kristus er det himmelske og jordiske forenet - det guddommelige og det menneskelige forenet - er Gud og mennesket forenet

GUDS KÆRLIGHED KRISTUS

Kærlighed er mellem to der behøver hinanden for at være fuldkomne

Det kunne være mand og kvinde

Men taler vi om GUDS KÆRLIGHED KRISTUS så er det GUD og MENNESKET der behøver hinanden for at være fuldkomne

GUD er ikke fuldkommen GUD uden sin elskede anden mennesket

Og mennesket er ikke fuldkommen menneske uden sin elskede GUD FADER og SKABER


GUD uden sin elskede anden mennesket er ulykkelig - ja kan slet ikke være GUD - fuldkommen GUD

Jung kunne faktisk konstatere at det ikke så meget var os der ville GUD men mere GUD der ville os og dette kunne iagttages i vore drømme og I vores humørsvingninger fx gråd
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#38347 - 10/01/2023 01:49 Re: Tidsånd - de 12 Trin [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:

Jeg er ikke Kristus



Men KRISTUS kan godt være i dig - GUDS KÆRLIGHED KRISTUS fx kan godt være i dig

Og du kan være i KRISTUS sammen med alle vi andre

Vi er mange - der er mange

Og vi må gerne blive flere

Alt andet er ligegyldigt her i livet end dette at VÆRE I KRISTUS

At finde Gud i KRISTUS er hvorom alting drejer sig for Paulus og vi kristne - her er den sande Gud - GUD er her blevet virkelighed det vil sige kommet os nær og HELLIGÅNDEN GUDS ÅND er os som Guds Børn blevet givet os
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 12 af 13 < 1 2 ... 10 11 12 13 >


Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af Anonym
20/04/2024 06:35
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Coops regnskab går i minus med 717 mill..
20/04/2024 11:31
Clara Tauson er finaleklar uden kamp
20/04/2024 11:28
Haiti er hærget af vold: Bander bortfø..
20/04/2024 11:04
Politi undersøger sprængning af pengea..
20/04/2024 10:06
Mand, der satte ild til sig selv i New Y..
20/04/2024 09:53
Nyheder fra Religion.dk