Hej Jan. Du præsenterer jo helt tydeligt din totale forvirring på det religiøse område, og du synes at være glad for at stille alverdens spørgsmål herom. Svar har du ingen af, og mit svar kender du. Så hvad er egentlig din interesse i at deltage? På mig virker det, som om du bruger dette dybt alvorlige emne som en slags fornøjelig underholdning. Dét sympatisererjeg ikke med.
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, medfølelse, omsorg, kærlighed
Er det sandt? Jeg ved det ikke! Men det tiltaler mig, og er et godt bud på tingene Tanken og Viljen og Lyset og Mørket - kan det være anderledes? Hvorfor kalder du det for religiøs forvirring? Hvem tager emnet alvorligt...
Hvad bestemmer vi? Du får ikke mig til at sætte børn i verden, hvis der ikke er noget efter døden Kan Adam og Eva blive enige om tingene Hvem har taget højde for alt...
Jan. Du har intet standpunkt, kun spørgsmål. Det er da ikke seriøst! Du smider alt muligt på bordet, man tager ikke stilling dertil. Det er da spild af tid - i hvert fald for mig - der er nået frem til mit standpunkt.
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, medfølelse, omsorg, kærlighed
Hvad mangler vi? Vi mangler Gud. Ikke de gamle fantasier om Gud, men Gud. Hvis ikke vi har Ham/Hende, har vi intet. Vi kan vælge at fortsætte ad de gamle veje eller ad veje helt uden Gud. Men det er netop de veje, der nu bryder sammen økologisk, filosofisk, videnskabeligt, eksistentielt, politisk, kunstnerisk, det er ved disse vejes ende, vi nu render panden mod muren.