Min respons (emne) er forsvundet?
Her er den igen:
GUDSTJENESTE
(Efter samtalen med mig, forstod han også, at karma eksisterer ikke på grund af tilgivelse).
En ældre mand tror, at hvis han er god mod en ung kvinde, så får han af hende noget godt igen. Jeg synes, at han udtrykker sådan uren ånd, fordi han ønsker bare sex og/eller et parforhold med vedkommende. Han påstår som falsk hykleri kristen identitet, at Buddhismen handler om intet ego, hvor man ingen smerter mærker. Han lyder ligesom dyrs parringleg om forførende strategier. Jeg fortæller ham: "Nej, fjern dit falske jeg, men vær istedet helt ægte dig selv og på den måde generelt god. Buddha levede asketisk istedet for en for selvisk forurenings overforbrug og Jesus var iblandt især socialt udsatte ved en ganske beskeden livsstil. Jesus prædikede om en skat i Himlen, hvilket om gudsriget kun sker som, at jeg er et lys, hvor verden også bliver til et bedre sted med mennesket. Den guddommelige kilde til livet som overflod er, når en selv har et overskud til dette, hvilket vedrørende sjælen virker som lykken anderledes end kun lyst til materielle ting, penge og fysisk nydelse. Er du med din forstand og hjerte god for andre og naturens mad og drikkelse ressourcer ´uselvisk´, så har du allerede en godt belønning i dig selv værd, hvilket kun er muligt med kærlighed så også, at du har det godt i dig selv. Helligåndens kraft i en selv er blandt andet, at man ikke kun tænker, handler og føler sig selv men også verdenssituationen ligesom et smil til folket. Min pagt betyder, at alt er ligesom et ægteskab, hvor modgang med alle er en del af den romantisk prøvelse eller mange udfordringer om det hele. Det guddommelige er med os."
Redigeret af Gerth (16/10/2022 23:59)